بازدید 16193

شی نورانی در آسمان کاشان رویت شد

این پدیده از محل رصدخانه دانشگاه کاشان در محدوده بین صورت فلکی خرس بزرگ و خرس کوچک یعنی تقریبا در سمت شمال قابل مشاهده بود.
کد خبر: ۲۴۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۲ 09 June 2012
کارشناس رصدخانه دانشگاه کاشان از رویت پدیده‌ای نورانی با چشم غیرمسلح در این رصدخانه همزمان با سایر مناطق ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان اسدالله صفایی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شامگاه پنجشنبه 18 خرداد 1391 در ساعت حدود 22:20 پدیده‌ای نورانی در آسمان ظاهر شد و به تدریج گسترش یافت که این پدیده نادر با چشم غیرمسلح به سادگی قابل مشاهده بود.

وی افزود: این پدیده از محل رصدخانه دانشگاه کاشان در محدوده بین صورت فلکی خرس بزرگ و خرس کوچک یعنی تقریبا در سمت شمال قابل مشاهده بود.

به گفته وی، رصدخانه دانشگاه کاشان در طول جغرافیایی 9/51 دقیقه شرقی و عرض 58/33 دقیقه شمالی در ارتفاعات شرقی رشته‌کوه البرز و در فواصل کویر و کوهستان قرار دارد و به ‌همین علت میزان رطوبت (به عنوان مهم‌ترین عامل مزاحم رصد) بسیار کم است.

کارشناس رصدخانه دانشگاه کاشان خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از آسمان صاف در حدود 279 شب سال، مرتفع بودن منطقه در مقایسه با مناطق اطراف، بی تاثیر بودن غبار و مه صبحگاهی در رصد، فاصله مناسب منطقه با کاشان و قم، وجود کوه‌های برطرف کننده آلودگی‌های مرزی از مزایای این رصدخانه است.

وی متذکر شد: مهم‌ترین مزیت این رصدخانه این است که میزان تلاطم جو در سطوح فوقانی این منطقه بسیار کم است بنابراین نیاسر یکی از بهترین آسمان‌های دنیا را برای رصد و تصویربرداری اجرام آسمانی را دارد.

این پدیده به شکل نور سفیدی ناگهان منفجر شده و ابری در اطراف آن شکل گرفته که به سرعت گسترش یافته و نیمی از آسمان را گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۱۰
اره دقیقا من هم تو تبریز یه همچین چیزی با اون شرایط دیدم. البته کلی جمتعت نگاهش میکردن
آقا من پریشب دقیقا عین همینو تو قم دیدم ، چیه داستانش ؟
این پدیده باهمین وضوحی که درتصویر دیده می شوددراستان قزوین هم به خوبی دیده شد.
اصلا بد به دلتون راه ندین ایشالله که خوفاش موفاش بوده
هواپيماهاي بدون سرنشين جاسوسي هستند كه خود به خود پس از ارسال پيام هاي مربوطه منفجر ميشوند.
بايد مراقب بود
من نیز این پدیده را از منطقه دریاچه خلشکوه در اطراف رودبار دیدم ، آسمان کاملا صاف بود که به یکباره شی ء نورانی در شمال غربی آسمان دیده شد که هر لحظه به شدت نور آن اضافه می شد طوری نزدیک به نظر می رسید که گروه کوهنوردی ما دچار تردید شدند که انگار این گوی آتشی به سمت ما می آید بیش از 2 دقیقه در آسمان بود تا به یکباره زاویه حرکت آن عوض شد و به مانند فیلم های تخیلی از درون به خود پیچید و از بین رفت و کل افق آسمان را نوری سفید فرا گرفت ، خیلی عظیم بود تا دقایقی در افق به راحتی می شد شکل بیضی در دو طرف محل انفجار ( که احتمالا در اصابت به جو رخ داده بود ) ملاحظه کرد . کل این لحظات را فیلمبرداری کردیم که نمی دانم چگونه می شود در سایت گذاشت .
بابا می خوای خبر از شی نورانی بدی نه خبر از چگونگی رصد خانه کاشان
سلام
نظیر چنین پدیده ای در شهرستان راور - استان کرمان - هم ظاهر شد البته بصورت نقاط نورانی و با سرعت بالا در آسمان این شهر در حال حرکت هستند و الله اعلم که چی هستند
آقا ما هم پریروز تو منطقه مرزی جلفا یه همچین شیی رو دیدیم ... اکثر اهالی شهراین شی نورانی رو دیدن ..
چرا هیچ فیلمی در این رابطه منتشر نمیشه ؟
فقط عکس منتشر میشه که خودش باعث مشکوک شدن قضیه میشه ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی