بازدید 13120

لو رفتن رمزهاي دو شبكه اجتماعي

بنابر اعلام كارشناسان لو رفتن اطلاعات كاربران دو سايت Linkedlh و eHarmony مي‌تواند شرايطي فراهم آورد كه هكرهاي اين دو سايت بخواهند به اخاذي از افراد بپردازند.
کد خبر: ۲۴۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷ 08 June 2012
شبكه اجتماعي Linkedlh و سايت دوست‌يابي eHarmony از لو رفتن رمز كاربران خود خبر داده‌اند.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري رويترز، پس از بررسي‌هاي صورت گرفته توسط كارشناسان اين دو سايت، مشخص شده است كه رمز برخي از كاربران اين سايت‌ها لو رفته و ميليون‌ها حساب آنلاين از اين طريق كشف شده است.

البته با اين حال اين دو شركت سايبري از اعلام تعداد افرادي كه دستخوش اين مشكل شده‌اند سر باز زده‌اند و تنها به ذكر اين نكته كه در حال بررسي موضوع هستند بسنده كرده‌اند. بنابراين گزارش، لو رفتن اطلاعات كاربران يكي از جدي‌ترين خطرهايي است كه در فضاي سايبري ايجاد شده و به دنبال آن اطلاعات محرمانه ميليون‌ها كاربر منتشر مي شود.

دزدي اطلاعات آنلاين محدود به سايتي خاص نبوده و به عنوان مثال در ماه دسامبر 2012 اطلاعات متعلق به معاون رييس جمهوري سابق آمريكا و وزير سابق امور خارجه اين كشور نيز در معرض دستبرد قرار گرفته است.

بنابر اعلام كارشناسان لو رفتن اطلاعات كاربران دو سايت Linkedlh و eHarmony مي‌تواند شرايطي فراهم آورد كه هكرهاي اين دو سايت بخواهند به اخاذي از افراد بپردازند.

برخي سايت‌ها از لو رفتن اطلاعات هشت ميليون كاربر اين شبكه‌ها خبر داده‌ و اعلام كرده‌اند كه اين موضوع به واسطه هكري كه با نام DWDM شناخته شده صورت گرفته است. با اين حال هنوز به طور قطعي معلوم نيست آيا اطلاعات تمام كاربران اين سايت‌ها لو رفته يا اين‌كه تنها رمز برخي از كاربران منتشر شده است.

Linkedlh كه رسانه‌اي در ابتداي سال 2012 ميلادي فعاليت خود را آغاز كرده، شبكه‌اي رسانه‌اي اجتماعي است كه به نوعي كاريابي براي كاربران هم مي‌پردازد و در سراسر جهان بيش از 161 ميليون عضو دارد نكته جالب درباره اين سايت اين است كه با وجودي كه در اصل شركتي مستقر در كاليفرنيا آن را اداره مي‌كند، 61 درصد از اعضاي ان غير آمريكايي هستند.

eHarmony نيز يك سايتي دوستيابي است كه بيش از 20 ميليون كاربر دارد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی