بازدید 3523

شکسته شدن رکورد 37 ساله پرتاب نیزه

کد خبر: ۲۴۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۲ 07 June 2012
رقابتهای دوومیدانی باشگاه‌های ایران در بخش بانوان با شکسته شدن یک رکورد ملی 37 ساله در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران آغاز شد.

به گزارش ایسنا، در نوبت صبح مرحله اول مسابقات قهرمانی باشگاه‌های بانوان ایران که در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران در جریان است، امینه ایری رکورد 37 ساله ایران در پرتاب نیزه را شکست و سپیده توکلی با حضور در 100 مانع، الناز کمپانی ملی پوش ایران در این ماده را پشت سر گذاشت.

امینه ایری از گلستان با پرتاب نیزه به مسافت 43 متر و 75 سانتیمتر ضمن کسب مقام نخست، رکورد 37 ساله ایران در این ماده را شکست. رکورد پرتاب نیزه ایران پیش‌تر در دستان پروین صفوی با 38 متر و 84 سانتیمتر بود که در سال 1354 بدست آمد.

اما در ماده 100 متر با مانع نیز امروز نتیجه جالبی بدست آمد چرا که سپیده توکلی عضو تیم ملی هفتگانه ایران نیز که علاقمندان به دوومیدانی از او به عنوان ورزشکار بی رقیب هفتگانه بانوان ایران یاد می‌کنند، در 100 متر مانع شرکت کرد و موفق شد الناز کمپانی ملی پوش ایران در این ماده تخصصی را پشت سر بگذارد و به مقام نخست دست یابد. سپیده توکلی با مدت زمان 14 ثانیه و 72 صدم ثانیه به مقام نخست رسید. اما فاطمه محمدی از تیم ثامن الحجج سبزوار در 400 متر مانع با یک دقیقه و 10 ثانیه و 52 صدم ثانیه زودتر از سایر رقیبان به خط پایان رسید و در 3 هزار متر با مانع مهسا کشاورز از فارس با 12 دقیقه و 50ثانیه و 19 صدم ثانیه به قهرمانی رسید.

این رقابتهای طی امروز و فردا در ورزشگاه آفتاب انقلاب ادامه خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست