بازدید 17036

بیانیه مشترک روسیه و چین درباره ایران

کد خبر: ۲۴۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۹ 06 June 2012
روسای جمهور چین و روسیه در حاشیه نشست "سازمان همکاری‌های شانگهای" با انتشار بیانیه‌ای خواستار حل صلح آمیز پرونده هسته‌ای ایران از طریق گفت‌وگو و مذاکره شدند.

به گزارش فارس به نقل از شینهوا، براساس یک بیانیه مشترک که امروز در حاشیه اجلاس سازمان شانگهای در پکن منتشر شد، چین و روسیه خواستار حل مسالمت آمیز پرونده هسته‎ای ایران از طریق گفت‌وگو و مذاکره شدند.

این بیانیه در طول سفر سه روزه "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه به چین برای حضور در نشست سران سازمان همکاری‌های شانگهای که از امروز در پکن آغاز به کار کرده است منتشر شده است.

در این بیانیه آمده است؛ چین و روسیه با استفاده یا تهدید به استفاده از زور در مورد پرونده هسته‌ای ایران و همچنین با اعمال فشار یک جانبه و تحمیل تحریم‌های یکجانبه علیه ایران مخالف هستند و نمایندگان ما تلاش می‌کنند از طریق گفتگو و مذاکره این موضوع را حل و فصل کنند.

براساس این گزارش، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران نیز اواخر روز سه شنبه وارد پکن شد و قرار است ضمن شرکت در نشست سران سازمان شانگهای با پوتین و هوجین تائو رئیس جمهور چین دیدار و گفت‌وگو کند.

روسای جمهور چین و روسیه شب گذشته با یکدیگر دیدار و در مورد موضوعات مهم جهانی از جمله بحران سوریه گفتگو و مذاکره کردند.

علاوه بر این، به گزارش «تابناک» در بیانیه مذکور آمده برای جلوگیری از بالا گرفتن مسئله و تبدیل آن به تقابل، باید تلاش هایی صورت گیرد؛ زیرا اگر چنین واقعه ای روی دهد، کشورهای منطقه و همچنین جامعه بین المللی - به واسطه وضعیت تأثیر پذیر افغانستان، غرب آسیا و شمال آفریقا - از آن آسیب خواهند دید.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار