بازدید 12983

طالبانی تکلیف نخست وزیر عراق را روشن کرد

کد خبر: ۲۴۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰ 06 June 2012
رئیس جمهور عراق با صدور بیانیه‌ای اخبار منتشر شده مبنی بر امضای نامه سلب رای اعتمادی از نخست‌وزیر این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش فارس جلال طالبانی رئیس جمهور عراق اخبار منتشر شده در روزنامه عراقی 'المدی' مبنی بر اینکه وی نامه سلب رای اعتماد از نخست‌وزیر عراق را امضا کرده است، تکذیب کرد.

در  بیانیه دفتر ریاست‌‌جمهوری عراق که خبرگزاری 'براثا' به نسخه‌ای از آن دست یافته، آمده است: رسانه‌های مختلف اخیرا اخبار ضد و نقیضی به نقل از منابعی ناشناس اعلام کرده‌اند و اطلاعات نادرستی درباره موضع رئیس جمهور عراق در قبال مسائل مربوط به موضوع سلب رای اعتماد از نخست‌وزیر عراق منتشر کرده‌اند.

در این بیانیه ذکر شده است: روزنامه 'المدی' در صدر صفحه نخستش و با چاپی درشت خبری را منتشر و مدعی شده است که رئیس جمهور عراق نامه سلب رای اعتماد از مالکی را امضا کرده است و این خبر را به منابع آگاه سیاسی بلندپایه منسوب کرد. بر اساس ادعای این روزنامه، طالبانی پس از دریافت امضای بیش از 170 نماینده پارلمانی برای سلب رای اعتماد از مالکی، با این درخواست موافقت کرده است.

در ادامه بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری عراق آمده است: به منظور روشن شدن حقیقت و آگاهی افکار عمومی ما تاکید می‌کنیم که این خبر صحت ندارد و واقعیت این است که رئیس جمهور از سوی برخی فراکسیون‌های پارلمانی درخواست سلب رای اعتماد از مالکی را دریافت کرده و عصر روز دوشنبه نیز کمیته ویژه ریاست جمهوری برای بررسی این مسئله تشکیل شده است.

'مسعود البارزانی' رئیس منطقه کردستان اخیرا با چراغ سبز آل سعود و واشنگتن با فهرست العراقیه برای براندازی دولت مرکزی عراق و اجرایی کردن طرح تجزیه عراق همنوا شده است که این امر موجب انتشار اخبار ضد و نقیض و جنجالی متعددی در این کشور شده است.

جمع آوری امضای برخی نمایندگان پارلمانی برای برکناری مالکی نیز یکی از همین اخبار است. این درحالی است که فراکسیون همپیمانی ملی که بزرگترین ائتلاف شیعیان است همچنان از مالکی حمایت می‌کند و ائتلاف کردستان نیز با قاطعیت اعلام کرده که بدنبال جایگزینی برای مالکی نیست.

به نظر کارشناسان سیاسی عراق، عملا امکان جمع آوری امضای کافی برای برکناری نخست‌وزیر کنونی عراق وجود ندارد اما انتشار این اخبار مسموم می‌تواند به ناامنی و بی‌ثباتی عراق کمک کند. چیزی که عربستان و آمریکا و همپیمانان عراقی آنها بدنبالش هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی