بازدید 3236

كشورهايي كه از بيداري اسلامي مي‌هراسند

ولايتي با اشاره به اين كه از 200 سال پيش تا امروز هم‌چنان تهاجم استعمار ادامه دارد،‌گفت: امروز نبايد اين‌طور تصور شود كه استعمار ديگر دخالتي در كشور ما ندارد بلكه آن‌ها با تهاجم فرهنگي سعي دارند الگوهاي جايگزيني براي مسلمانان مطرح كنند و متاسفانه طرفداران مكاتب غربي به عنوان مبلغان آن‌ها در جهان اسلام فعاليت مي‌كنند.
کد خبر: ۲۴۹۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۰ 05 June 2012
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: كشورهاي مرتجع عربي از بيداري اسلامي مي‌ترسند زيرا منافع خود را در كشورهاي اسلامي در خطر مي‌بينند.

به گزارش ايسنا، علي‌اكبر ولايتي، مشاور عالي مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل صبح سه‌شنبه در همايش بين‌المللي "امام خميني (ره) و بيداري اسلامي" با بيان اين كه هرگاه در طول تاريخ 1400 ساله اسلام ايمان اسلامي و قوت مسلمان‌ها رو به ضعف بوده،‌ فردي به عنوان رهبر پرچم اسلامي را برداشته و كشور را به سمت اسلام هدايت كرده است.

او افزود: به همين دليل بيداري اسلامي امري جديد در عرصه اسلام نبوده، ما قبل از بيداري اسلامي با حمله استعمار و اعمال نفوذ فرهنگ آن‌ها روبه‌رو بوديم.

ولايتي با اشاره به اين كه از 200 سال پيش تا امروز هم‌چنان تهاجم استعمار ادامه دارد،‌گفت: امروز نبايد اين‌طور تصور شود كه استعمار ديگر دخالتي در كشور ما ندارد بلكه آن‌ها با تهاجم فرهنگي سعي دارند الگوهاي جايگزيني براي مسلمانان مطرح كنند و متاسفانه طرفداران مكاتب غربي به عنوان مبلغان آن‌ها در جهان اسلام فعاليت مي‌كنند.

وي ادامه داد: متاسفانه برخي از مبلغان متوجه نيستند كه مكاتب سوسياليستي و امپرياليستي برگفته از غرب براي جمهوري اسلامي و يا ساير كشورهاي اسلامي مناسب نيستند.

دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي با اشاره به اين كه در طي اين سال‌ها اين مكاتب و جريان‌هاي فكري غربي در برخي از كشورها اعمال شده‌اند، تاكيد كرد: با اين كه اين جريان‌هاي فكري در برخي از كشورهاي اسلامي امتحان شده و جوابي هم نگرفته‌اند ولي باز هم برخي بر اين روند پافشاري مي‌كنند. با اين حال امروز مسلمانان الگوي اسلامي را پيش‌روي خود قرار داده و موج جديد بيداري اسلامي كه نشات گرفته از انقلاب ايران و سخنان امام راحل است شكل گرفته است.

او عنوان كرد:‌ امام راحل همواره بر اين امر تكيه داشتند كه اگر مسلمانان بر مبناي اسلام تكيه كنند همين مباني براي دنيا و آخرت‌شان كافي بوده و آن‌ها بايد با شناخت ظرفيت‌هاي خود به دنبال موفقيت باشند.

مشاور عالي مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل گفت: امام خميني (ره) از ابتدا در ساقط كردن رژيم مستبد قبلي تكيه كرده و مهم‌ترين هدف خود را آزادي مسلمانان فلسطين و از ميان بردن رژيم غاصب اسراييل قرار داده‌اند. هم‌چنين تلاش كردند تا در تقابل با غرب و استعمار كشورهاي اسلامي را يكپارچه كنند.

وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين كه دين اسلام در ذات خود جوهر حركتي دارد،‌ تاكيد كرد: هيچ ديني در دنيا سرعت رشد اسلام را نداشته و اگر موانع پيشرو برداشته شود، اسلام دايه جامعيت دارد و ديني ابدي براي مسلماناني محسوب مي‌شود كه با چنين اعتقادي به جنگ مكاتب غربي مي‌روند.

ولايتي ادامه داد:‌كشورهاي غربي مانند فرانسه كه بيش از 200 سال از انقلاب‌شان مي‌گذرد و ادعاي آزادي و دموكراسي دارند هم‌چنان تبعيض‌نژادي و آزادي نبودن اديان در آن‌ها ديده مي‌شود.

او در بخشي ديگري از سخنانش با بيان اين كه الگوي بيداري ايران مقابل ساير كشورهاي اسلامي قرار گرفته كه از مكاتب غربي سرخورده شده‌اند گفت:‌ ما امروز شاهد تحولاتي در شمال آفريقا و خاورميانه هستيم و اميدواريم در انتخابات مصر نيز فردي رييس‌جمهور شود كه مدافع اسلام‌گرايان است زيرا آن‌ها مخالف سلطه رژيم صهيونيستي و آمريكا هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی