بازدید 34775
۴
احمدی‌نژاد در اجلاس شانگهای ارائه می‌دهد:

بسته پیشنهادی رئیس‌جمهور ایران برای نجات اقتصاد جهان!

امروز یا روزهای آینده، احتمالا رئیس‌جمهور بسته پیشنهادی خود را برای نجات اقتصاد جهان را ارائه می‌کند. مردم ایران امیداورند، بخشی از این پیشنهادها برای نجات جهان، کمکی هم به اقتصاد کشور خودمان بکند و دست‌کم بتواند تورم عنان گسیخته را اندکی کاهش دهد. راستی کسی برای حل مشکلات اقتصادی ایران بسته‌ای ندارد؛ یا دارد و بی‌خیال آن شده است؟
کد خبر: ۲۴۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۶ 06 June 2012

محمود احمدی‌نژاد امروز و پیش از سفر به مقصد پکن، برای شرکت در دوازدهمین اجلاس سازمان همکاری شانگهای، اعلام کرده که ایران در این اجلاس برای گذر از بحران‌های اقتصادی جهانی پیشنهادی جدید ارائه می‌کند. این در حالی است که وضعیت اقتصادی درون کشور، بسیاری از کارشناسان اقتصادی را به انتقاد از رویه و عملکرد دولت واداشته است.

به گزارش «تابناک»، در حالی محمود احمدی‌نژاد رهسپار سفر چین شده که قرار است در اجلاس شانگهای، پیشنهاد‌های جدیدی برای گذر از بحران‌های اقتصادی جهانی بدهد.

وی ظهر امروز و پیش از سفر گفته است: در اجلاس آتی سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای، کشورمان پیشنهادی برای گذر از تحولات جاری و بحران‌های اقتصادی جهان ارایه می‌کند. وی اما از جزییات این پیشنهادها چیزی نگفته است.

در همین حال، خبر می‌رسد که مهدی غضنفری، وزیر صنعت و معدن و تجارت و محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی ـ که قرار بود فردا در نشست علنی مجلس حاضر شوند و بررسی اجرای قانون اصل ۴۴ به همراه این دو و وزیر اقتصاد انجام گیرد ـ امروز با محمود احمدی‌نژاد به چین سفر کردند!

این در حالی است که وضعیت اقتصادی کشور در درون، موجب آن شده که افکار عمومی و دیدگاه کار‌شناسان اقتصادی، عملکرد دولت را در حوزه اقتصادی به چالش و انتقاد بکشند.

در این باره باید گفت، رشد بی‌رویه تورم، افزایش نرخ بیکاری، رشد بهای مسکن، ورشکستگی تولید داخلی و ناتوانی تولید کنندگان برای رقابت در بازار، بی ‌سر و سامانی بازار سکه و ارز و ... از جمله مشکلاتی است که گریبانگیر اقتصاد کشور شده و دقیقا مشخص نیست، دولت برای حل این معضلات، چه برنامه و سیاستی در پی خواهد گرفت؟!

همچنین وابستگی دولت به درآمد نفت، کسری بودجه مزمن و پایدار، کندی در روند آزادسازی و خصوصی‌سازی و چالش‌های فراروی سرمایه‌گذاری از دیگر مشکلا‌ت عمده اقتصادی در کشور هستند.

بنا به گزارش بانک مرکزی، از سال ۸۹ تا امسال، تورم در کشور، چیزی نزدیک ۱۰ درصد افزایش داشته و در‌‌ همان حال، نرخ بیکاری در کشور به ۱۲. ۳ درصد رسیده است.

این در حالی است که دولت در سال گذشته، نزدیک ۲۹ هزار میلیارد تومان کسری تراز عملیاتی داشته و در‌‌ همان سال، احمدی‌نژاد از پشت تریبون مجلس اعلام کرد که حساب ذخیره ارزی صفر شده است.

این گزارش در ادامه آورده است، درآمد نفتی دولت به دلیل افزایش جهانی بهای نفت افزایش داشته، ولی حجم پروژه‌های عمرانی کشور کاهش می‌یابد، چون دولت مجبور است برای جبران کسری بودجه، بودجه عمرانی کشور را کم کند.

بازار سکه و ارز به رغم قول‌ها و وعده‌ها، هنوز نابسامان است و سرمایه‌هایی که بایستی در طرح‌های عمرانی و اقتصادی به کار رود، روانه بازار سیاه دلار و طلا شده و به دلالی و واسطه‌گری دامن زده است.

همچنین اعلام می‌شود که بهای مسکن در تهران، یک و نیم برابر قیمت آن در سانفرانسیسکو است و در دوازده سال گذشته بنا بر تحلیل کار‌شناسان قیمت مسکن ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ درصد رشد داشته است.

نرخ خط فقر شدید در کشور ۵۷۵ هزار تومان است و هم‌اکنون با توجه به آمارهای موجود، نزدیک ۷۰ درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی، ماهانه در حدود ۴۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند!

کشور ما در گروه کشورهایی دسته‌بندی می‌شود که حضور و مشارکت دولت در همه زمینه‌ها به ویژه در امور اقتصادی بسیار پررنگ و مسلط ارزیابی می‌شود. سهم بودجه کل کشور از محصول ناخالص داخلی و سهم دولت در صنعت و مالکیت صنعتی، این ادعا را ثابت می‌کند.

شاید این تسلط دولت در اقتصاد داخلی است که منجر به این نتیجه شده که اکنون برای حل بحران اقتصادی جهان پیشنهادهایی داشته باشیم!

سخنان محمود احمدی‌نژاد درباره پیشنهاد برای حل بحران جهانی، در حالی است که بزرگترین اقتصاد دانان جهان از یک سو و قدرت‌های اقتصادی مدت‌هاست برای حل این بحران چاره‌اندیشی کرده‌اند و هر چند بعضا نتایجی نیز گرفته‌اند، اما بحران اقتصادی همچنان پا برجاست و هر روز قربانی می‌گیرد.

دقیقا مشخص نیست که محمود احمدی‌نژاد چه چیزی را به عنوان پیشنهاد برای حل بحران اقتصادی جهان مطرح خواهد کرد؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۸۹
انتشار یافته: ۴
بله! کسی که می تونه چنین معجزه آسا مشکلات کشور را حل کنه، واقعاً حیفه که در سطح جهانی ازش استفاده نشه!1
من اصلا متن خبر را نخواندم فقط به تيتر بسنده كردم و فقط يك پاسخ دارم
گر اگر طبيب بودي سر خود دوا نمودي
چرا از این بسته ها برای نجات اقتصاد ایران نداریم..؟ اصلا اقتصاد نه ،برای نجات ما مردم قحطی زده.
آقای احمدی نژاد اول مشکل داخل کشور را برطرف کنه بعد بره سراغ دنیا!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل