بازدید 3265

پشت پرده لغو چهارباره آزمون آيلتس

با گذشت سه ماه از برگزاری آزمون آيلتس دراسفندماه، هنوز نتایج آن اعلام نشده و فردی که این آزمون را برگزار کرده است دفاترش در تهران و اصفهان رابسته و به لندن رفته است.
کد خبر: ۲۴۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۴ 04 June 2012
به دنبال لغو آزمون زبان آیلتس سازمان سنجش برای چهارمین بار پیاپی درسال جاری که منجربه سردرگمی متقاضیان شرکت درآن شده است خبرنگارایلنا پیگیری‌های خودرادراین زمینه آغازکرد اما هرباربا این پاسخ ازسوی سازمان سنجش کشورمواجه شد که باید صبرکنید تاازکار‌شناس مربوطه، اطلاعات لازم گرفته شود.

به گزارش ايلنا با وجود عدم پاسخ قانع كننده توسط مسئولان سازمان سنجش، ايلنا پيگيري‌هاي خود را ادامه داد تا سرانجام به سرنخ‌هاي جديدي رسيد كه گرچه سازمان سنجش بايد صحت و سقم آن را تاييد كند اما با اين وجود برخي والدین داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون آیلتس حرف‌های شنیدنی تري درمورد علت لغو چهار آزمون آیتس سازمان سنجش در سال جاری دارند.

چند تن از اين والدين داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون آیلتس كه لغو چهارباره آزمون آيلتس سازمان سنجش آنان را به شدت سردرگم كرده است در گفت‌وگو با خبرنگارایلنا به ذکرتوضیحاتی دراین زمینه پرداخته وگفتند: در اسفند ماه سال گذشته آزمون آیلتسی به نام سازمان سنجش اما از سوی یک شرکت خصوصی برگزار شد این در حالی است که افراد برای شرکت در آزمون از طریق سایت سازمان سنجش ثبت نام کرده بودند و خبر نداشتند که این آزمون ازسوی یک شرکت خصوصی برگزارمی شود.

يكي ازاين والدین تصریح کرد: این شرکت خصوصی (مرکز ایران-‌ آیلتس) ابتدا در تابستان وپاییز از هر ۲۵۰۰ نفر شرکت کننده ۲۵۰ هزار تومان دریافت کرد اما بعد در اسفندماه ویک هفته قبل از برگزاری آزمون با ارسال پیامکی به آنان اعلام کرد که به دلیل افزایش نرخ ارز باید ۲۰۰ هزار تومان دیگر پرداخت کنید ودر غیر این صورت نمی‌توانید در آزمون شرکت کنید. ‌

به گفته وی قبل از هر چیز سازمان سنجش باید توضیح دهد که چرا این شرکت خصوصی ۲۰۰ هزار تومان اضافه از شرکت کنندگان در آزمون دریافت کرده است زیرا از آن‌ها باید براساس میزان نرخ ارز در‌‌ همان زمانی که ثبت نام کرده‌اند پول گرفته می‌شد و علاوه بر آن تصفیه حساب با شرکت انگلیسی آیلتس باید در‌‌ همان زمان صورت می‌گرفت.

او با اشاره به اینکه براساس مقررات سازمان سنجش نتایج آزمون آیلتس ۱۴ روز بعداز برگزاری آن باید اعلام شود افزود‌: با گذشت سه ماه از برگزاری آزمون اما هنوز نتایج آن اعلام نشده و گفته مي‌شود فردی که این آزمون را برگزار کرده دفاترش در تهران و اصفهان رابسته و به لندن رفته یا فرارکرده است.

وي افزود: ما هربار که به دفتراو دردربلوارمیرداماد رفتيم با درهای بسته روبه رو می‌شویم البته دوستان به لندن هم رفته و در آنجا نیز مراجعه کرده‌اند ولی نتیجه‌ای نگرفته‌اند. ‌

يكي ديگر از والدین كه فرزندنش جهت شركت در آزمون دكتري و انجام مصاحبه اقدام به شركت در آزمون آیلتس سازمان سنجش گرفته است نيز ضمن تاييد اين مطالب خاطرنشان کرد‌: هر روز صبح تعداد زیادی از افرادشرکت کننده درآزمون آیلتس سازمان سنجش مراجعه می‌کنند در حالی که ورود به این سازمان ممنوع است و تنها یک نفر جلوی در برای پاسخگوی گذاشته اند‌.

او با اشاره به پاسخ سازمان سنجش مبنی بر اینکه شرکت برگزار کننده آزمون خصوصی بوده وازهمین روما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و افزود‌: افراد شرکت کننده در آزمون می‌گویند چون ما بر حسب اعتماد به سازمان سنجش در این آزمون شرکت کرده‌ایم بنابراین این سازمان باید پاسخگو باشد‌.

والدین یکی از داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون آیلتس با تاکید بر اینکه سازمان سنجش بایداز فردی که آزمون آیلتس را برگزار کرده است شکایت کند افزود‌: تاکنون این اقدام انجام نشده است که دلیل این کار معلوم نیست‌.

وی تصریح کرد‌: این فرد با گرفتن ۴۵۰ هزار تومان از ۲۵۰۰ نفر شرکت کننده در مجموع دو نيم میلیارد از آن‌ها دریافت کرده است و اکنون معلوم نیست که کجا به سر می‌برد‌.

او خاطرنشان کرد‌: چهارشنبه هفته گذشته که به سازمان سنجش رفتیم به ما گفتند که این فرد از لندن بازگشته است، به دفترش مراجعه کنید امابا پی گیری‌هایی که کردیم دفترش هنوز بسته است و جوابی داده نمی‌شود‌.

به گفته وی در حالی که داوطلبان از طریق سایت سنجش برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده‌اند سازمان سنجش می‌گوید که ما برگزار کننده آزمون نیستیم و تنها به کار این شرکت خصوصی نظارت می‌کردیم.

وی با تاکید بر اینکه سازمان سنجش باید توضیح دهد که چگونه برکار این شرکت خصوصی نظارت می‌کرده است افزود‌: به نظر می‌رسد شرکت خصوصی برگزار کننده آزمون از پولی که از هر نفر شرکت کننده دریافت می‌کرده است بخشی از آن را به سازمان سنجش می‌داده است وبه احتمال زیاد سازمان سنجش وثیقه‌ای از این فرد دریافت نکرده است ‌.

عباسي یکی از داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون آیلتس در مورد اطلاعیه سازمان سنجش که در آن علت لغو آزمون آیلتس در سال جاری را مشکل فنی عنوان کرده بود نيز گفت‌: اگر مشکل فنی است پس چرا جاهای دیگر آزمون آیلتس را برگزار می‌کنند‌.

وی خاطرنشان کرد‌: اینکه شرکت خصوصی به نام سازمان سنجش آزمون آیلتس برگزار کنند برای اولین بار نیست و در سال گذشته نیز چندین بار این اتفاق رخ داده است اما برای بار آخر در اسفند ماه با مشکل مواجه شده است‌.

اوتاکیدکرد‌: ما برای شرکت در آزمون آیلتس وقت زیادی را گذاشته‌ايم وا کنون با این وضعیت یکسال از زندگی عقب می‌افتند زیرا پذیرش دانشگاه‌ها دیگر از نظر زمانی تمام شده است.

سازمان سنجش کشورپیش ازاین با صدوراطلاعیه‌هایی لغو آزمون‌‌های آیلتس موسسه ایران آیلتس در تاریخ ۲۴ و ۲۶ فروردین، ۳۰ اردیبهشت و ۶ خرداد رابه علت پاره‌ای مشکلات فنی اعلام کرده بود.

سازمان سنجش کشور همچنین اعلام انصراف از شرکت در آزمون، درخواست استرداد وجه ثبت‌نام، تغییر تاریخ و مرکز آزمون رااز راههای پیش روی داوطلبان عنوان کرده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار