بازدید 13603

اظهار نظر احمدی نژاد درباره کشورهای 5+1

کد خبر: ۲۴۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۲ 04 June 2012
رييس جمهور با تاکيد بر اينکه امروز زمينه هاي تحقق آرمانهاي امام خميني (ره) مبني بر اعمال اراده ملت ها در جهان در حال فراهم شدن است و ملت ها بيدار شده و مرزهاي مصنوعي ميان آنها از بين رفته و مطالبات عمومي مردم جهان به يکديگر نزديکتر شده است، گفت: ملت هاي آزاده اي همچون ايران و مصر در اين مسير نقش پيشگامي را براي ساير ملت هاي جهان ايفا مي کنند و بايد در جهت تحقق عدالت و حاکميت جهاني توحيد و يگانه پرستي، پيشگام و با يکديگر متحد باشند.

به گزارش ايسنا، محمود احمدي نژاد در ديدار و گفت‌وگو با جمعي از فعالان رسانه اي، روزنامه نگاران و سردبيران خبري مصري که به منظور شرکت در بيست و سومين سالگرد ارتحال بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي به ايران سفر کرده اند، با بيان اينکه مصر و مردم آن به لحاظ وجود قرابت قلبي و فرهنگي براي ملت ايران بسيار عزيز هستند، اظهار داشت: عوامل معنوي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و مصر را که از فرهنگ، تاريخ و تمدن هايي بزرگ برخوردار هستند و نقش مهمي در تاريخ و تمدن جامعه بشري دارند، به يکديگر پيوند داده است.

رييس جمهور با بيان اينکه مردم ايران و مصر همواره آزادي و آزادگي بشريت را دنبال کرده و در پي ايجاد وضعيت بهتري در جامعه جهاني هستند، افزود: ملت هاي ايران و مصر هميشه ترويج دهنده مهرباني، عشق و مروت در بين مردم سرزمين خود بوده اند.

احمدي نژاد با تاکيد بر اينکه امام راحل عظيم الشان، همواره دغدغه پيروزي و آزادي همه ملت ها را داشت و معتقد بود زماني وضع جهان اصلاح مي شود که همه ملت ها در کنار يکديگر براي جهاني سعادتمند تلاش کنند، تصريح کرد: امام خميني (ره) بر اين باور بود که ملت هاي جهان به طور اصولي با يکديگر هيچ مشکل و دشمني ندارند و مي توانند به سرعت با هم متحد شوند و مرزبندي ها، کينه ورزي ها و دشمني هاي موجود را از ناحيه خودخواهان، حاکمان فاسد و قدرت هايي مي د انست که براي تداوم حاکميت خود به اختلاف افکني ميان مردم مي پرداختند.

رييس جمهور با بيان اينکه ملت هايي که از مرزبندي هاي مادي عبور کنند، ملت هايي جهاني و متعلق به يکديگر خواهند بود، خاطرنشان کرد: پيامبر گرامي اسلام (ص) و ائمه طاهرين (ع) از آنجايي که همواره در حال تلاش براي هدايت مردم و ايجاد جامعه اي سعادتمند براي همه بشريت بودند، انسان هايي جهاني هستند و هر کس به هر نسبتي با پيامبر(ص) و اهل بيت(ع) سنخيت و نزديکي يابد، جهاني شده و متعلق به همه بشر است و رنگ، نژاد و جغرافيا تاثيري در تصميم گيري ها و اقدامات او نخواهد داشت.

احمدي نژاد در ادامه با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران همواره دوستدار ملت مصر بوده و از عزت و پيروزي آنها احساس غرور، عزت و پيروزي مي کند ، اظهار اميدواري کرد تا ملت مصر به تمامي اهداف، آرمانها و آرزوهاي خود دست يافته و دو ملت ايران و مصر بتوانند با کمک يکديگر در راستاي ياري رساندن به بشريت گام هاي موثري بردارند.

رييس جمهور در ادامه اين ديدار و در پاسخ به تعدادي از سوالات فعالان رسانه اي، روزنامه نگاران و سردبيران خبري مصري، در پاسخ به سوالي درباره ارزيابي وي از آينده روابط ايران و مصر با توجه به تحولات منطقه اي، گفت: جمهوري اسلامي ايران و مصر روابط خوبي با يکديگر دارند و هيچ کس نمي تواند از آن جلوگيري کند.

احمدي نژاد افزود: اين يک الزام تاريخي است که همه ملت هاي آزاده جهان در زمان و مکاني که پاي صلح، آزادي و عدالت در ميان است، به يکديگر خواهند پيوست و طبيعي است که ملت هاي پيشگام در اين عرصه بسيار زودتر به يکديگر خواهند رسيد.

رييس جمهور تصريح کرد: هيچ نگراني از تحولات به وجود آمده وجود ندارد، چرا که معتقديم مهمترين عوامل در ايجاد روابط ميان کشورها و گسترش آن، در حقيقت ارادت و ارتباط قلبي و آرماني ميان انسانهاست که خوشبختانه در حال حاضر اين رابطه ميان ملتهاي ايران و مصر وجود دارد.

احمدي نژاد در پاسخ به سوال سردبير روزنامه الاخبار مصر در خصوص موضوع هسته اي ايران و تهديدات دشمنان ملت ايران در اين راستا اظهار داشت: موضوع و بهانه هسته اي در حقيقت يک مصداق و گوشه اي از بهانه جويي ها و مانع تراشي هايي است که مستکبران عليه ملت ايران اعمال مي کنند؛ آنها در حقيقت با آرمان، موجوديت و جهت گيري هاي جمهوري اسلامي ايران مخالف بوده و درصدد هستند به هر شکل در برابر پيشرفت ملت ايران ايستاده و از آن جلوگيري کنند؛ اما ملت ايران همواره در برابر اين اقدامات ايستادگي کرده و توانسته با تکيه بر استعداد و توانمندي خود در مسير تعالي و پيشرفت گام بردارد؛ به گونه اي که امروز هنگامي که دشمنان ما را تهديد مي کنند، پاسخ ملت ايران تمسخر تهديدات آنهاست.

رييس جمهور در پاسخ به سوال يکي از سردبيران روزنامه الجمهوريه مصر در خصوص مواضع جمهوري اسلامي ايران در قبال تحولات سوريه و تحولات ساير کشورهاي منطقه، خاطرنشان کرد: موضع جمهوري اسلامي ايران در برابر همه ملت ها روشن است؛ ما عدالت، آزادي، احترام به کرامت انسان ها، پيشرفت و اعمال حاکميت ملي را حق همه ملت ها دانسته و معتقديم که اين ارزشها بايد به دست خود مردم اعمال شود و دخالت بيگانگان هيچ فايده و تاثيري در پيشبرد اين اهداف ندارد.

احمدي نژاد افزود: ما بر اين باوريم که نمي توان آرمانها و ارزشهاي انساني را از طريق لشگرکشي به کشورها و از لوله تفنگ نيروهاي ناتو اجرا کرد؛ چرا که مستکبران و ناتو با همه ملت هاي منطقه دشمني داشته و هيچ تفاوتي بين کشورهاي منطقه براي آنها وجود ندارد.

رييس جمهور اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران معتقد است که همه بايد با يکديگر تفاهم داشته باشند و نبايد اختلاف ها و دشمني ها باعث کشته شدن مردم گردد؛ چرا که اين اقدام باعث ايجاد اساسِ کينه و دشمني خواهد شد؛ نظر ما نسبت به همه ملت ها يکسان است و درباره سوريه نيز جمهوري اسلامي ايران از حقوق اساسي ملت اين کشور دفاع مي کند.

احمدي نژاد در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه برخي کشورهاي عربي مدعي نگراني از امتداد حضور ايران و تشيع در برخي کشورهاي عربي از جمله لبنان هستند، گفت: دين اسلام يک دين واحد است و يک هدف را دنبال مي کند اما ممکن است همه افراد در تمام موضوعات نظر واحدي نداشته باشند؛ مسلّم اين است که ما همه در کنار يکديگر هستيم و دشمنان با اختلاف افکني و بهانه تراشي هايي مانند مطرح کردن عرب و غير عرب و شيعه و سني درصدد ايجاد تفرقه ميان مسلمانان هستند و اين در حالي است که هنوز حتي گوشه اي از اسلام و دستورات پيامبر (ص) به طور حقيقي در جوامع پياده و اجرا نشده است.

رييس جمهور در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران تلويزيون مصر و روزنامه العالم اليوم اين کشور در خصوص اينکه چرا پيش از گفت و گوهاي ايران و 1+5، جمهوري اسلامي ايران با کشورهاي عربي در زمينه حل مسئله هسته اي به گفتگو ننشست تا مسائل بهتر حل و فصل شود، خاطرنشان کرد: بسياري از کشورهاي 1+5 با ملت ايران دشمن هستند، اما ما با کشورهاي عرب دوست و برادر هستيم و همواره آماده گفتگو با آنها هستيم و هر جا به بحث، همکاري و گفتگو نياز باشد ايران براي آن آمادگي کامل دارد.

احمدي نژاد با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران و بسياري از کشورهاي منطقه، داراي ثروت، سرزمين، دانشگاه و دانشمند، صنعت و زراعت و مسلط بر بسياري از نقاط کليدي جهان هستند، گفت: مي توان با استفاده از اين امکانات در کنار يکديگر براي پيشرفت همگاني تلاش کرد، تا همه نيازهاي کشورهاي منطقه از دل اين همکاري و همدلي تامين شود.

رييس جمهور خاطرنشان کرد: مستکبران و دشمنان ملت ها مي خواهند، از برقراري روابط حسنه ميان کشورهاي منطقه جلوگيري کنند، تا بتوانند اجناس خود را به آنها بفروشند.

احمدي نژاد با بيان اينکه کارهاي بسيار زيادي هست که بايد براي آباداني کشورهاي خود در منطقه انجام دهيم و در اين راستا بايد همه دولت ها و ملت ها دست به دست يکديگر بدهند تا موفق شوند، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران آمادگي کامل دارد تا در راستاي همکاري و کمک به کشورهاي دوست و برادر خود از جمله مصر، همه تجربيات و دستاوردهاي خود در عرصه هاي مختلف را در اختيار آنها قرار دهد.

رييس جمهور در پايان تصريح کرد: اميدوارم با اتحاد و همدلي همه ملت ها، شاهد حرکتي در جهان براي نجات بشريت باشيم که شروع آن از قدس شريف خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی