بازدید 2437

آیت‌الله مهدوی‌کنی:كار امام(ره) احياي ملت‌ها بود

اسرای ملت ما با اسرای ملت‌های دیگر فرق داشتند، چرا که اسرای ما در دوران اسارت هدف داشتند و دشمن بعثی را تحت تاثير رفتار و عملكرد خود قرار گرفته بودند. كار آنها در زمان اسارت گذراندن زندگي نبود. رسالت آزادگان رسالتی تبلیغی است.
کد خبر: ۲۴۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲ 02 June 2012
پس از رونمایی از کتاب منشور پاکی و خدمتگزاری توسط آیت‌الله مهدوی کنی ریيس مجلس خبرگان رهيري و حجت‌الاسلام و المسلمین سيدمحمدحسن ابوترابی و تقدير  از گردآورنده آن، عبدالمجید رحمانیان آیت الله مهدوی کنی خطاب به آزادگان و خانواده هاي آنان كه در اين مراسم حضور داشتند، اظهار داشتند: بنده و بقيه مردم جامعه مديون شما آزادگان عزيز هستيم، عزت و بقاي انقلاب و روحانيت از عظمت و فداكاري شما آزادگان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیام‌آزادگان، وی افزود: رسالت آزادگان رسالتی تبلیغی است، اسرای ملت ما با اسرای ملت‌های دیگر فرق داشتند، چرا که اسرای ما در دوران اسارت هدف داشتند و دشمن بعثی را تحت تاثير رفتار و عملكرد خود قرار گرفته بودند. كار آنها در زمان اسارت گذراندن زندگي نبود بلكه ادامه كار انبياء، اولياء و امام خميني(ره) بود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این نکته که امام احیا کننده‌ ملت‌های مسلمان بود خاطرنشان کرد: كار امام احياي ملت ايران و ديگر ملت‌ها بود. يادمان است كه پيش از انقلاب در مسیر مسجدی که برای اقامه نماز به آنجا می‌رفتم جوان‌هايي را در صف‌هاي سينما می‌دیدم که ساعت‌ها مي‌ايستادند تا فيلمي را تماشا كنند و حتي بر سر آن دعوا مي‌كردند، اما همين جوانان با ندای ملکوتی امام به جبهه‌ها رفتند و با شوق و ذوق خدمت امام مي‌رسيدند و از او مي‌خواستند تا براي آنها دعاكند كه در جبهه شهيد شوند، امام حیات دیگری به این جوانان بخشید.

وی با بیان خاطره‌ای ادامه داد: به خاطر دارم که در جماران بسياري از همین جوانان خدمت امام مي‌رسيدند و تقاضا مي‌كردند كه خطبه عقد آن‌ها را امام بخواند، هنگامي كه امام (ره) از آنها سوال مي‌كرد كه مهريه شما چيست، بعضی‌ها مي‌گفتند شهادت، بعضی‌ها می‌گفتند اسلحه ژ-سه و بعضی دیگر اعلام می‌کردند مهریه آن‌ها نهج‌البلاغه یا قرآن است.

آیت‌الله مهدوی کنی تصریح کرد: این اتفاقات زمانی می‌افتاد که فردای روز عقد این بچه‌ها به جبهه می‌رفتند، این‌ها یادآور محمد حنظله بود که فردای روز عقدش در رکاب پیامبر اکرم به شهادت رسید، امام ملت ما را احیا کردند،‌ شعار «ما می‌توانیم» که امروز شعار دولت ما نیز هست، شعار امام بود، همه علمای ما در مسیر تشیع فداکاری کردند اما از میان آن‌ها می‌توان گفت امام نمونه بود، چرا که امام مردم ما را زنده کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تاکید پیشینه خانوادگی و وجوه شخصیتی مرحوم ابوترابی اظهار داشت: این خانواده زنده كننده اخلاق، رفتار، فداكاري و معرفت بوده‌اند، ما روحانيون بايد با عمل‌مان مردم را جذب و دعوت كنيم. اگر افرادي مانند ابوترابي‌ها، بافقي‌ها و شيخ مرتضي زاهدها را كه داراي اخلاقي حسنه بودند به كشور آمريكا هم بفرستيم آنها روی جامعه آن‌ كشور هم تاثير خود را خواهند گذاشت و آن‌ها را نیز هدایت خواهند کرد، بنابراين اگر عملمان روحاني باشيم روي مردم تاثيرگذار خواهيم بود.

وی گفت: اگر بخواهیم معنویت‌مان را حفظ کنیم باید روحانی باشیم، یعنی در عمل روحانی باشیم، شما آزادگان نیز با عمل خود روحانی بودن را نشان دادید اگر چه لباس روحانیت به تن نداشته باشید، بقاي شما در حفاظت از اصول اسلامي است. بقای شما در مسیر انقلاب دشمنان را ناامید می‌کند.

آیت‌الله مهدوی کنی ابوترابی‌ها را حفظ کننده انقلاب دانست و یادآورشد: ابوترابی آیه‌ای از خداوند بود، آیه یعنی معجزه، آیه یعنی کسی که پیامبر را نشان دهد، ابوترابی این‌ها را اثبات کرد، نبوت به این آیه‌ها زنده مانده است، این آیه‌ها را نباید فراموش کرد و باید این‌ها را زنده نگاه داشت.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی