بازدید 8598

بی توجهی مسئولین، عامل مرگ کودک بیجاری

در روزهای گذشته، اخباری مبنی بر مرگ دلخراش یک کودک توسط گله گرگ‌ها در یکی از روستاهای بیجار در حالی منتشر شد که پیشتر بار‌ها نسبت به افزایش حیوانات درنده و رعایت نکردن بهداست محیط به مسئولان امر هشدارهای لازم داده شده بود.
کد خبر: ۲۴۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۳ 01 June 2012
در روزهای گذشته اخباری مبنی بر مرگ دلخراش یک کودک توسط گله گرگ‌ها در یکی از روستاهای بیجار در حالی منتشر شد، که پیش‌تر بار‌ها نسبت به افزایش تعداد حیوانات درنده و عدم رعابت بهداست محیط به مسوولان امر هشدارهای لازم داده شده بود.

به گزارش «تابناک»، محمد محمدرضایی، نماینده اسبق بیجار با تأکید بر اینکه بار‌ها نسبت به افزایش بی‌رویه جمعیت گرگ‌ها در منطقه هشدار داده‌ایم، گفت: متأسفانه به دلیل بی‌تدبیری مسئولین محیط زیست و شهرداری، محل دپوی زباله بیجار در کنار منطقه حفاظت شده قرار گرفته و به دلیل محصور نبودن این منطقه، حیوانات وحشی به آن راه می‌یابند.

وی با بیان اینکه افزایش روزافزون و تصاعدی حیوانات وحشی در روستاهای بیجار قابل مشاهده است، گفت: حتی حضور همین گرگ‌ها در گله‌های بیش از ده رأس باعث شده است قوچ و میش‌هایی که در منطقه حفاظت شده زندگی می‌کردند، از منطقه متواری شده و در مناطق اطراف طعمه شکارچیان شوند.

محمد رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: شمار این حیوانات به اندازه‌ای افزایش یافته که عبور گله‌ای آن‌ها به ویژه گرگ‌ها، باعث تخریب مزارع شده و همین موضوع سبب شده تا کشاورزان منطقه نیز بار‌ها از افزایش بی‌رویه حیوانات درنده به مسئولین شکایت کنند؛ اما متأسفانه کاری انجام نگرفته است و در ‌‌نهایت نیز شاهد مرگ دلخراش یک دختر بچه توسط گرگ‌ها در این منطقه بودیم.

محمد رضایی با تأکید بر اینکه پاک سازی محیط زیست روستاهای مورد بحث، امری حیاطی است، گفت: تغییر محل دپوی زباله‌ها و اجازه شکار این گرگ‌ها و محصور کردن محل دپوی زباله‌ها، راه‌هایی است که باید هر چه زودتر برای آن کاری کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست