بازدید 19714

«نگاه شما»: بيمارستان‌هاي قزوين

کد خبر: ۲۴۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰ 19 May 2012
محمد رجبي، بیننده «تابناک» در مطلبی به «نگاه شما» نوشت:

امروز خبري مبني بر كما بودن علي كوچولو را در سايتتان خواندم و به ياد ماجرايي كه در اول ارديبهشت ماه امسال برايم پيش آمد افتادم و به نظرم رسيد كه براي شما ارسال كنم تا اگر خواستيد منعكس كنيد.
 
موضوع از اينجا شروع شد كه روز شنبه دوم ارديبهشت ماه ساعت پسر شش ساله ام من و مادرش را از خواب بيدار كرد و گفت كه دلش درد ميكند. من اول فكر كردم شايد دارد ناز ميكند تا بيايد و پيش ما بخوابد ولي با بعد ديدم درست مي گويد و لباسش را پوشيديم و به سمت درمانگاه شبانه روزي تخصصي دكتر قريب در قزوين رفتيم ولي متاسفانه درمانگاه تعطيل بود و با اصرار من به بيمارستان قدس كه تنها بيمارستان اطفال در استان قزوين است حركت كرديم و پس از رسيدن ديديم كه بيمارستان باز است و داخل اورژانس شديم ولي بعد نيم ساعت متوجه شديم كه در بيمارستان هيچ دكتري نيست و فقط ما را سر دوانده اند. بعد از گذشت یک ساعت به يكي از بهترين بيمارستانهاي خصوصي شهر مراجعه كرديم كه در اورژانس دكتر كشيك داشتند و بعد از معاينه دكتر گفت بايد آزمايش خون و ادرار گرفته شود تا مشخص شود مشكل چيست.

با مقاومت و گريه بچه چند قطره خون گرفتيم و با اصرار داديم آزمايشگاه تا آزمايش بگيرد بعد از آماده شدن جواب دو آزمايش نتيجه را به دكتر داديم و دكتر تشخيص آپانديس داد(براي بچه 6 ساله) و گفت بايد سونوگرافي هم بشود  تا نظر قطعي را صادر كنيم و بصورت تلفني هم با متخصصي كه on call بود هم مشورت كرد.بعد از آماده شدن سونوگرافي در حدود ساعت 11 صبح مشكل ديگري در بچه ما تشخيص داده شد مبني بر اينكه بيضه ي بچه به بالا رفته و پيچ خوده و بايد هر چه سريعتر عمل شود.يعني تا اينجا دو تا عمل براي بچه ي 6 ساله كه دومين تشخيص خطرش از اولي بيشتر است در اين حين من و مادر بچه ديگر عقلمان به هيچ جا قد نمي دهد و مبهوت بچه اي هستيم كه تا ديروز سالم بود و امروز بيماريهاي مختلف يكي يكي در ايشان كشف مي شود.

سرتان را درد نياورم...
دكتر on call دستور دادن كه ايشان بايد هرچه سريعتر سونوگرافي سه بعدي شوند كه اولين نوبتش 6 ماه ديگر است و با خواهش  و پيگيري مسئولين بيمارستان تا دو ساعت بعد جوابش آماده شد و عكس راديو گرافتي هم گرفته شد و از اينجا به بعد داستان برگشت و متوجه شدن كه براي بيضه بچه هيچ مشكلي پيش نيامده و گفتند بايد بچه بستري شود و تحت نظر باشد تا دوتا دكتر متخصص ببينندش و شب باز يك آزمايش گرفته شود تا ببينيم مشكل چيست. به اينجا رسيديم كه تا ساعت 12 شب كه آخرين دكتر نتيجه آخرين آزمايش را ديدند متوجه شدن كه اصلا بچه هيچ مشكلي ندارد و براي اينكه صداي ما در نيايد گفتند كه مسموميت بوده.

نكته اينجاست كه اگر ما آشنايي در اين بيمارستان نداشتيم معلوم نبود به شكم پاره شده بچه و هزينه هاي سرسام آور و نگراني هاي آن چه بايد مي كرديم و متاسفانه دكترهاي بيسوادي كه با هزار جور سهميه جاي افراد ديگر را گرفتند چه بر سر اين مردم خواهند آورد و آينده چه خواهد شد!!!!!

«تابناک» مطالب اختصاصی و گردآوری شده توسط خوانندگان محترم را در قالب جدیدی با عنوان «نگاه شما» منتشر خواهد کرد.

مخاطبان محترم می توانند مطالب دلخواه خود را در موضوعات مختلف، به آدرس negaheshoma@tabnak.ir ارسال نمایند.

مخاطبان محترم برای ارسال مطالب خود باید چند نکته  را در نظر داشته باشند:

1. این قالب جدید برای ارائه و معرفی «نگاه بییندگان به تمام موضوعات» می باشد.

2.مطالب اختصاصی یا گردآوری شده می تواند در قالب: ایده ، فیلم، عکس، گزارش تحلیلی، گزارش خبری، کاریکاتور و... باشد.

3. مطالب ارسال شده حتی الامکان با ذکر نام و نام خانوادگی فرستنده باشد.

4. موارد ارسالی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین جاری نداشته باشد.

5. مطالب ارسالی به زبان و فونت فارسی باشد.

6.مطالب ارسال شده حتی الامکان حاوی اطلاعات دقیق باشد.

مشخصات فنی

1. از ارسال تصاویر در متن فایلهای word خودداری شود.

2. حجم فایل تصویری ارسالی( به صورت gif یا jpg ) بیشتر از 5 مگابایت نباشد.

3. حداکثر حجم فایل صوتی یا ویدیو پنجاه مگابایت باشد. (نوع فایل: wmv,  flv, wav, mp3, wma)

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۷
انتشار یافته: ۲۱
تو حدیث مفصل بخوان از این مجمل!
فقط خدا را شکر کن که بچه عزيزتون سالم است اين چيزها در همه جاي کشور به وفور ديده ميشه و گوش شنوايي وجوذد نداره
سلام -شما این رو میگی .شکستگیه دنده ای خانوم من رو مشکله روانی تشخیص دادن . میگفتن این خانوم روانی شده فکر میکنه که در داره هیچیش نیست داره فیلم بازی میکنه
متاسفانه با علم سهمیه بندی شده نمی توان انتظار دیگری داشت.
جانا سخن از زبان ما مي گويي
واقعا هيچ كس جوابگوي اين مشكلات كه درهمه شهرها به وفور ديده ميشود وباعث مرگ صدها انسان بي گناه ميشود ؟ نيست ؟؟؟؟؟؟؟؟ چراهيچكس جواب نميدهد ! چرا هيچكس پيگير نيست ! اگر هرشهر بازرسي داشته باشد كه فقط خدا رادرنظر بگيريد وبااين مشكلات برخورد نمايند آيا واقعا كسي ديگر گرفتار اين مشكلات ميشود ! مسئولان فكر كند اين مشكلات براي خانواده خودشان اتفاق بيفتد به اين راحتي از آن چشم پوشي ميكنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
شما مطوئنی این دکتر ها همه سهمیه ای بودند؟! خیر آقا مشکل مربوط به خود من و جنابعالی و فرهنگ ما مردم است . ما خودمان مبنای احترام را از شرافت و مسئولیت منتقل کرده ایم به عنوان و مدرک و البته پول! هر کس دنبال اینهاست می رود دنبال مدرک طبیعتا آن ها که ذاتا مستعد و علاقه مند به حرفه پزشکی هستند می مانند بیرون دانشگاه . وقتی هدف بخش بزرگی از دانشجویان صرف مدرک و عنوان باشد و میل حرفه ای نداشته باشند هر آموزشی بی ثمر است . ما مبنای احترام را عوض کنیم دکتر و مهندس های ما هم عوض می شوند .
به خدا دیروز بچه ام را بردم دکتر بچه بی حال بود دکتر سرم نوشت ، اما تزریقات نتوانست این سرم را به بچه وصل کند از بس که بچه دوساله ام گریه کرد ودستش را سوراخ سوراخ کردند گفتم آقا نمی خواد بچه ام را کشتید این حال نداره گریه کنه شما چقدر آخه بی رحمید بچه را گرفتم وبردم خونه وآب میوه دادم بچه خوب شد . آخه چرا ؟
واقعاً متاسفم که چنین چیزهایی میشنویم کاشکی مسئولین هم چشمی برای دیدن داشتند.
با سلام
ممنون از اینکه گاهی اوقات به حقوق اولیه شهروندی توجه می نمایید. چند نکته در این خصوص جای مداقه دارد: 1) اخلاق پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان هاست که در سخت ترین شرایط روحی مردم با شهروندان سرو کار دارند 2) رعایت اصول حرفه ای و بهداشتی است. در کشر ما این موضوعات واقعا باید با دقت خاصی بررسی و اصلاح شود.
امیر از کرمانشاه
آقای رجبی عزیز. بنده به عنوان پزشک که نه از سهمیه استفاده کرده ام نا بی سواد هستم از کار پزشکان اون مرکز کاملا دفاع می کنم. در وهله اول آپاندیسیت برای بچه و بزرگسال فرقی نمی کند و طبق متون معتبر بین المللی اگر جراحی تا 20% موارد جراحی آپاندیسیتش بعد از عمل مشخص نشود که آپاندیسیت نبوده تعداد زیادی از بیماران را از دست داده است. ساده تر بگویم. اگر جراحی ادعا کند که تا به حال تشخیص اشتباه آپاندیسیت نداده ام و همه مواردی که عمل کرده ام تشخیص درست بوده است، ایشان 20 % موارد آپاندیسیت را تشخیص نداده است در حالی که نیاز به عمل داشته است. از طرف دیگر تورشن یا پیچخوردگی بیضه از جمله مواردی است که در تشخیص افتراقی درد شکم قرار می گیرد و اگر پزشکی به فکر آن نباشد (که پزشک شما کاملا به فکر آن بوده است) منجر به از دست دادن بیضه ظرف 6 ساعت از شروع درد می شود. به همین دلیل سونوگرافی داپلر اورژانس درخواست کرده اند که با دقت نسبتا بالا نشان داده که تورشن نیست. پس با این اوصاف طبق متون علمی و علم پزشکی ، نه تنها پزشک شما قصوری نکرده است،بلکه به بهترین نحو بیمار شما را تحت نظر گرفته است. و مطمئن با شید که هیچ دردی بدون دلیل نیست. پزشک نیازیندارد که برای دل خوشی شما تشخیص مسمومیت بگذارد. با این اوصاف طبق متنی که شما نوشته اید و به پزشکان انگ بی سوادی زده اید می توان از شما به مدارج قضایی شکایت کرد و اعاده حیثیت نمود. چرا که شما بهتر بود قبل از آنکه این متن وزین را به این سایت بفرستید ( که انتظار میرود سایت تابناک قبل از انتشار هر متنی ابتدا کمی تامل کند و حداقل با خبره فن مشورت نماید) کمی تامل و تحقیق و مطالعه می کردید. با این حال خوشحالم که فرزند شما سالم و سلامت است و اقدامات پزشکی به بهترین نحو توسط همکاران من برای وی انجام شده است.
قربونت برم تهرانش هم همینطوره چند روز پیش پدرمو بردم بیمارستان ... گفتن الا بلا پا باید قطع شود ماهم نتایج انژیو و غیره رو بردیم یک دکتر آشنا تو بیمارستان ...و گفت اختیاجی نیست و خدا را شکر بردیم آتیه و با یک آمپول خوب شد
بیماری خودش یک درد است و عدم تشخیص آن و هزار جور بلا کشیدن هزار درد که انسان واقعا می ترسد که برای درمان حتی یک مریضی ساده به دکتر برود و معلوم نیست چه بلایی سرش می آید.
خوشبحالتون كه تو قزوين بيمارستان خصوصي دارين كه با پول و آشنا يكي بداتون برسه. ما كه تو سمنان كلا دو تا بيمارستان دولتي داريم .
من خودم در این مورد تجربه داشتم، عید امسال در شهر قزوین که مرکز استان است من دچار حساسیت چشم شدم که التهاب چشم من به انداره ای بود که سفیدیش کاملا متورم شده بود ، من تمام بیمارستانها و کلینیک های شهر رو زیرورو کردم ولی بخش چشم پزشکی فاقد متخصص بود و بعضی ها کاملا تعطیل بودند. آخر به یک مطب که تنها متخصص موجود در شهر بود که در مطبش باز بود رفتم ولی با برخورد بسیار بد منشی که می گفت تا 4ماه دیگه دکتر وقت نداره!!! مواجه شدیم .گفتم من چشمم داره از بین می ره نگاه کردن دکتر به چشم من 30 ثانیه طول نمی کشه.ولی با بی توجهی این منشی متوجه شدم که اینجا بیشتر شبیه به مغازه است تا مطب دکتری که دلسوز سلامتی مردم باشه.اگر نیاز باشه اسم تمام دکتر هایی که رفتم رو می نویسم.
همه جا همين جوريه. فقط به فكر پول گرفتنن
لطفا موارد زير جهت روشن شدن موضوع منعكس شود:
- گزارش فوق بيشتر خاطره اي بد است تا يك پرونده پزشكي و البته اشكال سيستم درماني است كه بجاي آرامش دادن به مريض او را نگران و ناراحت مي كند.
- دكتر تشخيص آپانديسيت داد! در واقع احتمال آن را داد زيزا براي اطمينان اقدام تشخيصي بعدي كه سونو گرافي بود را پيشنهاد كرده است.
- آن هم براي بچه 6 ساله! بله معمولا در اين سن امكان آن هست.
- با توجه به تشخيص سونو گرافي كه بالا رفتن بيضه بوده كه در اكثر موارد به شكل سرپائي درمان مي شود و احتياج به جراحي پيدا نمي كند.
- شما اگر پول كافي داشتي از ابتدا بايد به بيمارستان خصوصي مي رفتي.
- سطح خدمات عمومي و راهنمائي بيماران در بيمارستان هاي دولتي و همچنين بيشتر خصوصي ها اكثر اوقات مناسب نيست. و البته سطح خدمات تشخيصي و درمان بد نيست.
- به عنوان مثال فوق خانواده بيمار در كل مدت در استرس بسر برده اند بطوريكه بعد از گذشت اين مدت هنوز استرس و نگراني آن ها رفع نشده است.
واقعا باید به وضع این بیمارستان ها و دکترها یه نظارتی بشه.
عزیزم اینجا ایرانه چی فکر کردی..............غیر از این بود باید شک میکیردی متعجب میشدی و این که چه خواهد شد........هیچ این مورد هم مثل مابقی.........!!!!!!111
سلام،داغ دل من را تازه کردید با برخی دکترهای بیسواد
بطوریکه پس از تشخیص دیر هنگام بیماری من ،متاسفانه باعث شد ذائقه چشایی خود را ازدست بدهم.آلان یکسال است که از نعمت چشیدن نعمت های خدادادی به مرحمت برخی دکترهای بیسواد محروم هستم.
اولا مگه شما آشنا داشتین که می گی اگر آشنا نداشتیم معلوم نبود چی به سر بچمون میومد؟ در ثانی آپاندیسیت تو بچه شش ساله تشخیص عجیبی نیست و احتمالش مثل بقیه سنین هست. در ضمن همیشه برای هر علامتی مثلا همین درد شکم یکسری تشخیص افتراقی مطرح می شه که بعدا با توجه به آزمایشات و سونوگرافی و عکس و معاینه و ... یکسری از این تشخیص ها رد میشه و احتمال بقیه بالاتر میره که گاهی اوقات لازمه برای اطمینان پیدا کردن از اینکه مسئله مهمی نیست چند ساعتی بیمار رو بستری کرده و تحت نظر قرار بدن. پس بر اساس توضیحات شما همکاران ما خیلی هم درست عمل کردن.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی