بازدید 13644

از قول شرف مرتضوی تا وعده‌های آقای ...

محمدجواد بربریان
کد خبر: ۲۴۴۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۸ 15 May 2012
گویا این روزهای پایانی مجلس هشتم نمی‌خواهد به آسانی پایان یابد و هر از چند گاهی شاهد افشاگری‌هایی هستیم که خیلی هم بی‌تناسب با انتخابات ریاست مجلس نهم نیست!

یکی از این رخداد‌ها، نامه سعید مرتضوی، رییس سازمان تأمین اجتماعی است که چند نکته دارد. اگر محتوای نامه وی را درست بدانیم ـ که قاعدتا تا وقتی خلاف آن ثابت نشده، نمی‌توان آن را نادرست دانست ـ به چند فراز آن اشاره می‌شود:

۱ ـ سعید مرتضوی در این نامه «قول شرف» را تکذیب کرده و آن را ساخته و پرداخته آقای توکلی دانسته و خواستار انتشار صوت جلسات مذاکره شده است، حال آن که آقایان نماینده مذاکره کننده مدعی شدند، وی «قول شرف» داده تا دیگر در سازمان تأمین اجتماعی حاضر نشود که چنین نشد و بنابراین، استیضاح وزیر کار منتفی و با آبروی مجلس بازی شد.

اکنون آقایان که خود را نماینده با بصیرت سیاسی می‌خوانند، لطفا به چند پرسش پاسخ دهند؛ نخست این که با چه رویکرد و تحلیلی، با شخصی که خودشان وی را فاقد ویژگی‌ها نه حرفه‌ای که اخلاقی و پیشینه تخلف، برای احراز تصدی یک سازمان زیر مجموعه وزارت خانه‌ای می‌دانند، وارد مذاکره شدند؟ چرا برای مذاکره با مقام بالا‌تر وی مانند وزیر یا رییس جمهور که باید حتی در صورت استعفا آن را بپذیرند، وارد مذاکره نشدند تا کار به «قول شرف» مورد ادعای تکذیب شده نکشد؟!

اگر آقایان یارای گفت‌وگو با مقام‌های بالا‌تر را نداشتند ـ که نداشتند و شاهد آن در‌‌ همان روز در حیاط مجلس حاضر و آماده دفاع از وزیرش شده بود‌ ـ چرا آقایان با بصیرت تن به بازی سیاسی دادند که نتیجه آن مشخص بود؟

در این باره باید گفت، استعفا نیازمند موافقت مقام بالادستی است و عمل بر خلاف آن یعنی ترک مسئولیت و خلاف قانون و نیز اخلاق است و مرتضوی نه، اما یک نماینده مجلس که نباید درخواست غیر قانونی کند.

از سوی دیگر، رییس جمهور مورد حمایت آقایان هم که تمام تخلفاتش را نادیده گرفته بودند تا خطایشان در انتخاب وی ظاهر نشود،‌‌ همان روز گفت، قولی نداده و حتی گفته شد در صورت عزل وزیر از سوی مجلس، مرتضوی سرپرست می‌شود.

این آقایان که می‌خواستند به صورت منجی وارد کار شوند، تنها از جایگاه خودشان نه نماینده مجلس مذاکره کرده‌اند، وگرنه جایگاه مجلس در رأس امور بودن است و باید آن را با عمل دقیق و تدبیر شده پاس داشت.

حال که امروز «قول شرف» هم تکذیب شده است، آقایان چه پاسخی برای افکار عمومی دارند؟ حتی اگر در نوار صوتی جلسات نیز ادعای آقایان یعنی قول شرف باشد، آقای مرتضوی تکیه بر صندلی ریاست سازمان تأمین اجتماعی دارد و قرار هم ندارد آن را ترک کند! آیا این نتیجه،‌‌ همان پنهان‌کاری‌ها و اعتقاد به مصلحت‌گرایی افراطی نیست؟

۲ ـ سعید مرتضوی در نامه خود آورده است «... جناب آقای حداد عادل نیز در ازای این اعلام آمادگی برای استعفا چندین قول به من دادند که در این متن قابل ذکر نیست و در آخرین جلسه مشترک نیز فرمودند، پیگیر آن هستم و با وجود تلاش جناب آقای حداد عادل، هیچ یک از آنها تا به حال عملی نشده است.

در این فراز از نامه مرتضوی مدعی شده است که آقای حدادعادل چندین قول به وی داده است؛ بنابراین، به نظر می‌رسد که آقای حدادعادل نه تنها با قدرت و از جایگاه مجلس یا دست‌کم از سوی چندین نماینده امضا کننده استیضاح، بلکه از جایگاه یک نماینده هم مذاکره نکرده است و تنها در برابر اعلام آمادگی برای استعفا و نه استعفا و یا کناره‌گیری قطعی مرتضوی، وعده‌هایی را به ایشان می‌دهد.

و امروز که این مسائل مورد ادعای مرتضوی فاش شده، گویا، جناب حداد عادل باید پاسخ دهد چه وعده‌هایی را مرتضوی داده که البته به رغم تلاشش، هیچ کدام هم عملی نشده است؟!

در این باره باید گفت، یعنی به رغم اینکه مرتضوی کنار نرفته، آقای حدادعادل تلاش خودش را برای انجام وعده‌هایش به مرتضوی انجام داده است؛ بنابراین، شاید بتوان نتیجه گرفت که منظور آقای حدادعادل، کنار رفتن مرتضوی نبوده، بلکه منتفی کردن استیضاح بوده است.

۳ ـ در این نامه، سعید مرتضوی آورده است: جناب آقای حداد عادل حتی در آخرین تماسی که با هم داشتیم، توقع ترک پست و خدمت از اینجانب نداشته و ندارند و تدبیر وی این بود که به گونه‌ای اقدام شود که موجب تحریک برخی نمایندگان نشود.

در این بخش نامه، منظور آقای حدادعادل، دست‌کم برداشت مرتضوی این گونه بوده که «به گونه‌ای اقدام شود که موجب تحریک برخی نمایندگان نشود»؛ یعنی رفتار‌ها سبب اقدام دوباره نمایندگان نشود و از آنجایی که دیگر وقتی برای استیضاح وزیران در مجلس هشتم باقی نمانده بود، می‌توان از آقای حدادعادل پرسید و ایشان پاسخ دهند که تحریک نمایندگان یعنی چه و در صورت تحریک، آنها چه کاری می‌توانستند انجام دهند که به کام شما نبوده است؟

حال اگر آقایان حدادعادل و احمد توکلی که مورد خطاب نامه مرتضوی قرار گرفته و مذاکره کننده با وی بوده‌اند، پاسخ درخوری برای این نامه نداشته باشند و به روشنگری افکار عمومی نپردازند، مرتضوی هم بیشتر شیر می‌شود؛ به گفته دیگر، شیر شدن امروز مرتضوی، نتیجه رفتار بد و سیاسی کاری شماست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۲۶
متشکرم
عالی بود
آقای حداد "عادل!!!!" جواب بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
حداد جواب داده جوابش هم منطقی بود!
شرکت هوو چین و برجهای دوقلو شیراز جواب بدن
بابا این ها همه اش بازی سیاسی است حداد عادل هم جوابی ندارد که بدهد چون با مرتضوی هم دست شده مجلس را فریب داده اند
پس مردم کجایند
مجلسي كه عرضه اش اينقدر است كه عهده مرتضوي نيايد همهن بهتر كه نباشد
شما دنبال حقوق مادامالعمرو وام انچناني باشيد بهتر است
تابناك سانسور نكن
قول ریاست مجلس در برابر ابقای مرتضوی
خوب بسیار خوب است ومعلوم است که چرا جبهه انحرافی (پایداری) علاقه شدید دارند که آقای حداد رییس مجلس شوند . یاد حکمیت عمر عاص و ابو موسی هم چیز ی بود برای تجربه
اینها همه بازی است و مردم را سر کار گذاشتند و آقای حداد هم جدای از آن جریان نیست این قدر ساده نباشید!
در این که آقایان توکلی و حدادعادل باید جواب نامه ی مرتضوی را بدهند تا مردم از این برزخ فکری بیرون آیند شکی نیست. ولی تعجب من در اینه که چرا سایت تابناک مقرضانه و یکطرفه به قاضی میره. هنوز جوابی از سوی این دو شخص به نامه ی آقای مرتضوی داده نشده که شما به این صراحت آنها را متهم می کنید. گیرم که دلخوری شما از سکوت این دو نفر نشئت گرفته باشه که در این صورت باید پرسید که چرا این دلخوری در سکوت بلندمدت آقای مرتضوی مشاهده نشد؟؟؟
از طرف دیگر، زمان شکسته شدن سکوت آقای مرتضوی آن هم در این شرایط حساس مجلس که زمان کاندیداتوری برخی جهت تصدی ریاست مجلس می باشد، جای سوال و تأمل دارد؟
کسانی که به نحوی ازعملکردسازمان تامین ناراضی هستندواعتراضی دارندسخت مواظب باشندیک وقت سرازکهریزک درنیاورندتاخدای ناکرده مننژیت بگیرند.
آقای دکتر حداد عادل که یه مساله به این کوچکی را نمی تواند جمع کند چطور داعیه ریاست مجلس را دارد . بابا حداد آدم خوبیه ولی تورو خدا به او رحم کنید مدیریت نمیداند، مدیر نیست بابا .
واي به حال كشور و مجلسي كه اين آقاي ساده لوح (كه حتي يك مدير رده سوم ميتواند به اين راحتي او را فريب دهد و جايگاه مجلس را به سخره بگيرد)
ميخواهد رئيس آن مجلس باشد
بي دليل نيست كه طرفداران جريان انحرافي از رياست ايشان حمايت مي كند
سلام فقط به یک جمله بسنده میکنیم که : متاسف هستیم برای مردمی که به این قبیل افراد اجازه نمایندگی مجلس را میدهند. نماینده ای که قرار است و وظیفه دارد پاسدار قانون باشد ولی با کدخدا منشی و مصلحت اندیشی و ریش سفیدی می خواهد از حقوق مردم دفاع نماید. در کدام ادوار مجلس این موضوع را سراغ دارید. الله اعلم. خدا به ما بواسطه چنین نمایندگانی رحم نماید.
واقعا برای امثال اقای حداد عادل وتوکلی بسیار متاسفم که اینچنین بازیچه دسته افراد نابخرد قرار گرفتن
از حدادعادل بیش از این انتظاری متصور نبود، ولی اقای توکلی چگونه فریب حداد عادل را خورد و از آدمی مثل مرتضوی رو دست خوردند، بهتر است این اقایان بروند و ادعای بی خود نداشته باشند.
ترا خدا دیگه این مسئله مرتضوی را فراموش کنید همتون را سرکار گذاشتند وحالا دارین هی رجز میخونید
بسیار منطقی است واقع امر این است که با این لابی گری ها کشور پیش نمیره اما همچنان لابی گری و کدخدا منشی در این مملکت حرف اول را میزند کی این رویه غیر صحیح ترک میشه خدا می دونه
آقای دکتر حداد عادل به نظر شما با حکمیت می توان قوه مقننه را اداره کرد یا جای اینطور برخوردها در حل اختلافات زوجین است؟!
تا کی ملت باید تاوان زدو بندهای سیاسی نمایندگان مجلس را بدهند.مگر مردم ایران موش آزمایشگاهی هستند.اگر کارها در مجلس طبق قوانین انجام گیرد و نمایندگان مجلس بجای دور زدن قوانین نفع ملت و کشور را در نظر بگیرند هیچ وقت افرادی مورد دار در این مملکت مدیر نمی شوند.اگر اعتقاد دارند که مجلس در راس امور است(به استثنا بعضی افراد که مجلس را راس امور نمی دانند)
سلام الطفا سانسور نکن الان انتخابات تمام شده دیگه چه جوابی حالا آقای حداد و توکلی جواب مردم بدی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با این فراز متن فوق ک میگوید آقای مرتضوی لایق این مذاکرات نبوده و اصولا نباید با وی مذاکره می کردند صد در صد موافقم
چرا سیاستمدارانی که دم از بصیرت می زند دراین مورد حساس سکوت اختیار کردند بنظر میرسد از کلمه بصیرت هم مثل سایر موارد استفاده ابرازی می شود فقفط می خواهند رقیب را کنار بزنند
حداد خیلی جدیدا نخود هر اشی شده چه خبره
کسی که قول شرف مرتضوی را باور کرده ساده لوح است .اگر مرتضوی قول شرف نداده و از طرف او عنوان شده پس راوی درغگو است.
حرف و قول دو طرف مثل همه و اينو طي اين چند سال ثابت كردن
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی