بازدید 5164

درخواست خرید 2 میلیون تن گندم از قزاقستان

کد خبر: ۲۴۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۶ 14 May 2012
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از آمادگی ایران برای خرید 2 میلیون تن گندم از قزاقستان و ترانزیت 5 میلیون تن گندم این کشور به کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد.

به گزارش مهر، عباس قبادی امروز در حاشیه دیدار مدیران عامل راه آهن ایران و قزاقستان در تهران با تاکید بر خرید گندم از کشور قزاقستان و انتقال از مسیر ریلی به ایران، گفت: در سال جاری میلادی حدود 500 هزار تن خرید گندم از تجار و بازرگانان قزاقستان داشتیم.

عباس قبادی با بیان اینکه در کشور ما بالغ بر 11 میلیون تن ظرفیت سیلویی وجود دارد، بیان کرد: اولویت کاری ما به عنوان خریدار گندم حمل بار با راه آهن است، ضمن آنکه صادرات فرآورده های گندم به دیگر کشورها در دستور کار ایران قرار دارد.
 
وی به ضرورت رعایت مسایل بهداشتی و ضوابط قرنطینه ای غلات در کشور قزاقستان اشاره کرد و افزود: ظرفیت بارگیری گندم در بندر اکتائو ضعیف است که باید این مشکلات برداشته شده و ظرفیت بارگیری غلات در این بندر افزایش پیدا کند.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد تاسیس بانک مشترک و افتتاح شعب بانکها را در دو کشور داد و افزود: به این وسیله می توان تسهیل مبادلات پولی و ارزی و یا گشایش اعتبارات را میان دو کشور آسان کرد.
 
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه ظرفیت ترانزیت 5 میلیون تن کالا در ایران وجود دارد، گفت:ایران می‌تواند حدود 2 میلیون تن گندم برای مصرف داخل از قزاقستان خریداری کند. در همین حال، ما می‌توانیم 5 میلیون تن گندم قزاقستان را از طریق خط ‌آهن به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ترانزیت کنیم.
 
براساس اعلام وزارت جهادکشاورزی، تولید گندم در کشور امسال به 14 میلیون تن خواهد رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی