بازدید 16036
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

نسخه اسرائیلی برای موفقیت مذاکرات بغداد!

دیدار کاترین اشتون با سران رژیم صهیونیستی و گفت‌وگو درباره ایران، نگرانی وزرای دولت رژیم صهیونیستی از تغییر مواضع شائول موفاز، تقدیر مطبوعات هند از قطع نکردن واردات نفت از ایران و نیز توافق ایران و هند برای پرداخت بخشی از بدهی‌های هند به روپیه، از جمله مهمترین عناوین امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۴۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 10 May 2012
سفر «کاترین اشتون»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به سرزمین‌های اشغالی و دیدار وی با مقامات رژیم صهیونیستی، از جمله رخدادهای مهم روز گذشته بود که امروز نیز در میان برخی رسانه‌ها بازتاب داشته است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «هافینگتون پست» خبر داد اشتون در این سفر با نتانیاهو، باراک، لیبرمن، موفاز، دیدار کرده و نیز نشستی پشت درهای بسته داشته است.

در این نشست، نتانیاهو مدعی شده برای موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات بغداد، ایران باید همه فعالیت‌های غنی‌سازی را تعلیق کند، همه اورانیوم غنی شده خود را به بیرون از کشور انتقال دهد و تأسیسات هسته‌ای «فردو» را نیز تعطیل کند.

نتانیاهو همچنین خواستار طراحی یک «برنامه زمانی روشن» برای اعمال موارد نامبرده است.
این دیدار و خواسته‌های مطرح در آن، به خوبی نشان می‌دهد که ریشه بیانیه سه روز پیش اتحادیه اروپا درباره ضرورت تعلیق همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران به کجا بازمی‌گردد.

روزنامه «واشنگتن تایمز» نیز از دیگر مطبوعاتی است که این خبر را بازتاب داده است.


روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» نیز امروز با انتشار گزارشی، از نگرانی برخی وزرای کابینه رژیم صهیونیستی از تغییر جهت‌های مداوم «شائول موفاز»، معاون تازه منصوب شده نخست وزیر این رژیم خبر داده است.

بنا بر این گزارش، نگرانی آن‌ها از این است که موفاز مواضع ضدجنگ خود را تغییر دهد و به دلیل حضور در دولت، از مواضع جنگ‌طلبانه «نتانیاهو» حمایت کند.

به نوشته ‌هاآرتص، هم‌اکنون استینیتز، لیبرمن، نتانیاهو و باراک در دولت رژیم صهیونیستی نسبت به ایران، موضعی جنگ‌طلبانه دارند و یعالون، مریدور، ییشای و بگین با آن‌ها مخالفند. به این ترتیب، چرخش موفاز به هر سمت، می‌تواند بر توازن کابینه تأثیر بگذارد.

در خبری اقتصادی، «گالف دیلی نیوز» به نقل از «علی النعیمی»، وزیر نفت عربستان سعودی اعلام کرده که حتی در صورت اعمال تحریم‌های نفتی غرب علیه ایران، تهدیدی متوجه عرضه نفت جهانی نخواهد شد.

وی در این باره گفته است که هم‌اکنون روزانه نزدیک 1.3 تا 1.5 میلیون بشکه نفت اضافه تولید می‌شود که این میزان می‌تواند به وقت خود جایگزین نفت ایران شود.

این نخستین بار نیست که مقامات سعودی، غرب را تشویق به اعمال تحریم‌ها می‌کنند و از توانایی کشورشان برای پر کردن شکاف عرضه سخن می‌گویند.

روزنامه هندی «تایمز اقتصادی»، ضمن تقدیر از اقدام دولت هند در کوتاه نیامدن مقابل آمریکا در موضوع قطع واردات نفت از ایران، تأکید کرده اهداف سیاست خارجی آمریکا نباید تجارت میان هند و ایران را تحت تأثیر قرار دهد.

این روزنامه با بیان اینکه نیازهای انرژی هند روز به روز در حال افزایش است، نوشته بر همین اساس، این کشور نباید تنها به یک منبع عرضه، یعنی عربستان متکی شود. افزون بر این، هیچ کشور دیگری نمی‌تواند درباره شرکای تجاری هند برای این کشور تعیین تکلیف کند.


در خبری دیگر درباره رابطه ایران و هند، روزنامه «هندو بیزنس لاین» گزارش داده در جریان سفر هیأت تجاری ایران به هند، توافق شده که برای پرداخت مبالغ معوقه از سوی هند، به جای دلار از «روپیه» استفاده شود. بانک «یو. سی. ای» هند و چهار بانک ایرانی در این زمینه به توافقی دست پیدا کرده‌اند.

اما همان گونه که انتظار می‌رفت، موضوع «پارچین» بار دیگر در آستانه مذاکرات بغداد، به بالاترین اخبار رسانه‌های غربی بازگشته است. دو روز پیش بود که «مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی» آمریکا مدعی شد، تصاویر ماهواره‌ای از پارچین، از احتمال انجام فعالیت‌های پاکسازی در این محل حکایت دارند؛ این خط خبری به سرعت مورد توجه مطبوعات این کشور قرار گرفت و با وجود پاسخ وزارت خارجه ایران به این ادعا، همچنان به این موضوع دامن زده می‌شود.

روزنامه «نیویورک تایمز» و سایت شبکه خبری «بلومبرگ»، از جمله رسانه‌هایی هستند که امروز اقدام به انتشار این خبر کرده‌اند.

سرانجام «جفری گولدبرگ»، ستون نویس نشریه «آتلانتیک»، با نگارش مطلبی به تفاوت سیاست خارجی اوباما نسبت به ایران و سوریه پرداخته است. وی از اوباما به دلیل اعمال تحریم‌های سخت علیه ایران، کمک به تقویت سپر دفاع موشکی رژیم صهیونیستی و اظهارات شدیداللحن علیه ایران تقدیر می‌کند، ولی بر این باور است، به سیاست او درباره سوریه انتقاد وارد است.

به باور گولدبرگ، با توجه به اینکه سوریه متحد ایران در منطقه است، اوباما باید فشار بیشتری را متوجه این کشور کرده و سیاست کنار زدن اسد را دنبال کند تا از این راه، موجب تضعیف نفوذ ایران در منطقه شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۱۷
سلام .در دنیا ثابت شده که دیپلماسی قوی حرف اول را می زند انشاء اله مسئولین ارشد نظام در رابطه با نشست بغداد باید از راهکار های مفید و سازند و روبه جلو در دیپلماسی خود استفاده کنند تا بتوانیم در گفتمان سیاسی اسرائیل و متحدانش را شکست بدهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۱
البته بعضی وقت ها وقاحت بهتر از هر چیزی جواب می دهد! این ها که اسرائیل می خواهد دقیقا همان وقاحت است! شاید بهتر است ایران هم اعلام کند برای موفقیت مزاکرات باید کلمه اسرائیل از کلیه نقشه های دنیا با مداد پاکن پاک شود!
ومكروا و مكر الله والله خيرالماكرين
مرگ بر آمریکا و نوکران مزدور عربستانی ...
دشمن اصلی ما وهابیت به سرکردگی عربستان و صهیونیسم به سرکردگی اسرائیل است.
خیلی نامردن
غرب بارها نشان داده قابل اعتماد نیست ایران نباید نرمش نشان دهد.
چقدر رژیم نامشروع و باطل اسراییل پر رو شده میگه باید اورانیومی که ایرانیان غنی کرده اند از کشورمان به زور خارج بشه در حالی که خودشان دارای بمب اتم و تسلیحات هسته ای هستند و جهان میداند که نژادپرستان اسراییلی دشمن شماره یک نسل بشرند ایران نباید کوتاه بیاید ما مردم ایران تا خون در بدن داریم پای وطنمان می ایستیم
فکر می کنم انشاالله این دسیسه ها به جایی نرسد با کمک الهی و تدبیر مسئولین محترم کشورمان -
غربیها اگر پرونده هسته ای ایران را ببندند دیگر بهانه ای برای گیر دادن به ایران ندارند پس ناچارند این موضوع را همچنان در همین وضعیت قرار دهند. شما ببینید اینها با استفاده از موضوع هسته ای هم تهدید به جنگ می کنند هم تحریم بانک مرکزی هم تحریم نفت و هم هر تهدید دیگری ، پس روشن است که آنها به بسته نشدن این پرونده نیاز دارند و به هر بهانه ای فعلا آن را باز نگه خواهند داشت.
حرف ما ملت همان حرف امام است امریکا هیچ غلطتی نمیتواند بکند
چه برسد جیره خوارش عربستان
اصلا نباید در برابر این زیاده خواهیها کوتاه بیاییم خود آنها هم ضرر میکنند.

مثل قبل کار خودمان را ادامه میدهیم و هیچ غلطی هم نمیتوانند بکنند گذر زمان هم به نفع ماست چون موضع آنها ضعیف تر میشود.

ما میدانیم که مسئولیت شکست مذاکرات با غرب است و آمادگی چند سال مقاومت و تحمل شرایط سخت برای دفاع از منافع ملی را داریم.
من معتقدم بايد باهاشون مذاکره کرد و دورشون زد يعنى به جاى جواب دادن ازشون سوال کرد
سلام
دوستان خوب در مجموعه خبری تابناک این کار شما بهترین کاری بود که در مجموعه های خبری ایران میشه دید من به عنوان یک استاد دانشگاه از شما بسیار سپاس گذارم که با دقت نظرتون مطبوعات غرب رو انتخاب و برای عموم قرار میدید اینکار موجب ارتقاء سطح اطلاع عمومی از شبکه گسترده خبری و گسترش دامنه آگاهی خواص جامعه میشه

خسته نباشید و خدا قوت
1- ایران باید به طور جدی مسئله مقابله به مثل با کشورهای که به منافع ایران می زنند، دنبال کند.
2-حمله اسرائیل تنها همین تبلیغات رسانه ای است و فوایدی که از راه همین تبلیغات می برد، ایران باید به این حمله ها نیز پاسخ مناسب دهد و از آن بهرهر برداری سیاسی و نظامی و اقتصادی کند.
ما منتظریم که تا محرم گردد.....
وای به حال حکام خبیث آل سعود
به نطر من ايران قبل از مذاكرات بغداد يك چشمه توان نظامي فلج كننده خودرا به اين صهيونيستها ومزدوران اروپايي آنها نشان بدهد تا زيادتر ازدهانشان حرف نزنند همينطور نشستن ونگاه كردن به عربده كشيهاو لات بازيهاي آنها بين دونشست اين تلقي را در دنيا بجاي ميگذارد كه ايران حاضر است تمام شرايط را بپديرد وميترسد قبل از مداكرات حركتي كند كه به ضررش تمام شود.
ما مرد جنگیم و تا آخرین نفس از حقوق قانونی خود در مقابل استکبار و تمامی دشمنان ایستادگی خواهیم کرد . و قدمی به عقب برنخواهیم داشت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست