بازدید 10047

وعده احمدی نژاد به معلمان کشور

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود، از طرف حاجي‌بابايي ـ وزير آموزش و پرورش ـ به 300 معلم نمونه حاضر در اين مراسم وعده داد كه يك دستگاه خودروي پرايد به آنها اختصاص داده شود و از طرف دولت نيز به مناسبت روز معلم هديه‌اي به تمام معلمان داده خواهد شد.
کد خبر: ۲۴۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۳ 01 May 2012
رييس‌جمهور كشورمان صبح امروز همزمان با فرا رسيدن 12 ارديبهشت‌ماه ـ روز معلم و سالگرد شهادت استاد مطهري ـ ضمن ديدار و گفت‌وگو با تعدادي از معلمان نمونه كشور تاكيد كرد كه جامعه فرهنگي ما يك سير تعالي و كمال را با سرعت و با همت خانواده آموزش و پرورش طي مي‌كند و حقيقت اين است كه همچنان بار اصلي تربيت و پرورش نسل‌ها بر عهده آموزش و پرورش است.

به گزارش ايسنا، محمود احمدي‌نژاد در ابتداي اين مراسم با ابراز خرسندي از حضور در جمع معلمان نمونه كشور و با تبريك فرا رسيدن روز معلم به همه آنها، گفت: وقتي در محضر معلمان هستيم ياد سه واژه علم، عشق و عدالت مي‌افتيم.

وي با بيان اينكه "معلمي و انسانيت بدون علم معنا ندارد"، اظهار كرد: همه عزت و حقيقت انسان در سايه علم شكوفا مي‌شود و در واقع علم، راه رسيدن به قله‌هاي كمال است.

رييس‌جمهور با بيان اينكه "اول معلم بشريت، خداوند است و بعد از آن پيامبر گرامي اسلام"، افزود: همه علم خداوند نزد اوست. علم به معني زدودن غبارها و باز كردن چشم انسان‌ها روي حقايق هستي است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه "زيباترين رابطه بعد از رابطه فرزندي و مادري، رابطه معلمي و شاگردي است"، اضافه كرد: عشق اكسيري است كه جوهر انسان را مي‌پروراند و رشد مي‌دهد. انسانيت هم يعني عشق‌ورزي و دروازه ورود به تمام خوبي‌ها عالم، محبت و عشق است و انسان براي عشق‌ورزي و محبت كردن به ديگران آفريده شده است.

وي با بيان اينكه "جان‌مايه هستي، عشق است"، ‌به اهميت عدالت نيز اشاره كرد و گفت: عدالت مقوم عشق و برآمده از عشق است. اگر عدالت نباشد انسان‌ها شكوفا نمي‌شوند و راه علم باز نمي‌شود. اگر فرصت‌هاي عالم عادلانه توزيع نشود جايي براي علم باقي نمي‌ماند و جايي براي عشق‌ورزي نيز باقي نخواهد ماند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: خدا را شاكريم كه معلمان ما زمزمه‌كننده علم، عشق و عدالت در كام و جان اين سرزمين هستند. علم حقيقي، عشق و عدالت مسايلي نيستند كه خود انسان راه بيفتد و به آن برسد، بلكه آسماني هستند و بايد براي كسب واقعي آن راهي به آسمان پيدا كند، به خزانه عشق و عدالت و علم الهي راه پيدا كند، ‌بايد اتصال به آسمان بود و خداوند راه و حلقه اتصال را براي بشريت معرفي كرده است و همه شياطين در طول تاريخ تلاش داشته‌اند كه انسان‌ها را از اين اتصال آسماني غافل كنند.

رييس‌جمهور همچنين با بيان اينكه "جامعه فرهنگي ما يك سير تعالي و كمال را با سرعت و با همت خانواده آموزش و پرورش طي مي‌كند"، تاكيد كرد: حقيقت اين است كه همچنان بار اصلي تربيت و پرورش نسل‌ها بر عهده آموزش و پرورش قرار دارد و بر همين اساس، ماموريت معلمان سنگين است.

وي در ادامه با اشاره به تصويب سند تحول بنيادين آموزش و پرورش در شوراي عالي انقلاب فرهنگي، اظهار كرد: اين سند دو بخش كاملا مجزا از يكديگر دارد؛ يك بخش آن مربوط به قالب‌هاست و بايد تلاش كنيم كه اين قالب‌ها را پيشرفته‌تر، روان‌تر و موثرتر با بازدهي بالاتر بكنيم و بخش دوم و اصلي كار، روح كار است.

رييس‌جمهور با اشاره به اهداف سند تحول و اهميت و ماموريت‌هاي آموزش و پرورش گفت: ماموريت آموزش و پرورش اين است كه انسان‌هايي را تربيت كند تا در هر مقطعي كه از آموزش و پرورش جدا شدند داراي كارآمدي و كارآيي باشند و به لحاظ ويژگي‌هاي شخصيتي و انساني نيز افرادي برجسته باشند. آموزش و پرورش ما بايد به نحوي حركت كند كه انسان‌هاي كارآمد و از نظر انساني داراي شخصيتي والا و برجسته تربيت كند؛ به نحوي كه آنها ارتباطات خود را بر اساس محبت و پاكي قرار دهند. معتقدم جامعه فرهنگي ما اين ظرفيت را دارد كه تمام محتواي لازم را براي رسيدن به اين هدف توليد و در اختيار بگذارد.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه "ضرورت ندارد همه ليسانس بگيرند"، گفت: اگر يك نفر به كنكور نرسد و يا ليسانس نگيرد راه او براي سعادت بسته نيست.

وي همچنين خطاب به معلمان تاكيد كرد: دوازده سال دانش‌آموزان در اختيار شما هستيد و مراقب باشيد كه در بحث اجراي اين سند، تغيير قالب‌ها انرژي اصلي آموزش و پرورش را نگيرد و بايد به محتوا توجه ويژه‌اي كرد. اين سند مفصل است و در برخي از نقاط آن يك حقيقت در راستاي تاكيد به شيوه‌هاي مختلف تكرار شده است. اين سند افتخارآميزي است كه مسئول آن خود آموزش و پرورش است و ان‌شاءالله با همت همه، اين سند را پياده كنيم.

رييس‌جمهور با بيان اينكه "هيچ عملي صالح‌تر از تربيت انسان‌هاي صالح نيست"، تصريح كرد: در سندي كه تصويب شده، رسانه ملي نيز موظف شده است كه برنامه‌هاي تربيتي خود را با آموزش و پرورش هماهنگ كند.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود، از طرف حاجي‌بابايي ـ وزير آموزش و پرورش ـ به 300 معلم نمونه حاضر در اين مراسم وعده داد كه يك دستگاه خودروي پرايد به آنها اختصاص داده شود و از طرف دولت نيز به مناسبت روز معلم هديه‌اي به تمام معلمان داده خواهد شد.

وي با بيان اينكه "ما اين كار را با افتخار انجام مي‌دهيم"، اظهار كرد: دست معلمان كشور را مي‌بوسيم و آنها را به يك جهاد بزرگ دعوت مي‌كنيم. ماموريت اصلي همه ما، ساختن ايران و تربيت موثر نسل آينده است و در اين راستا مساله عشق و عدالت نيز بسيار مهم است.

احمدي‌نژاد ادامه داد: در طول 33 سالي كه از انقلاب گذشته، نوسانات زيادي پيش آمده است و خيلي‌ها به وادي‌هايي رفته‌اند و عده‌اي نيز به جاده خاكي زده‌اند ولي با افتخار اعلام مي‌كنيم كه جامعه فرهنگي و آموزش و پرورش ما و معلمين ما در طول اين 33 سالي كه از پيروزي انقلاب مي‌گذرد بدون نوسان در خط انقلاب و آرمان‌ها ايستاده و حركت كرده‌اند و مثل شمع سوخته‌اند و نسل‌هاي انقلابي پي‌در‌پي را به جامعه تقديم كرده‌اند و ما از همه آنها تشكر مي‌كنيم.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم با حضور رييس‌جمهور و وزير آموزش و پرورش، از چهارده معلم نمونه كشور تقدير شد.

در اين مراسم همچنين، حاجي‌بابايي ـ وزير آموزش و پرورش ـ خبر داد: در راستاي تربيت معلمان و با توجه به تاكيدات شخص رييس‌جمهور در شوراي عالي انقلاب، دانشگاه ويژه فرهنگيان امسال با 25 هزار دانشجو آغاز به كار مي‌كند.

حاجي‌بابايي به اهميت جايگاه و شان معلم اشاره كرد و گفت: سند تحول بنيادين آموزش و پرورش كه در واقع نقشه راه آموزش و پرورش است در طي 22 جلسه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيد و اين يك سند افتخارآميز است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار