بازدید 5509

مصلي محل مناسبي براي نمايشگاه كتاب نيست

يكي از مشكلات اصلي كه هر ساله درباره اين نمايشگاه هست، محل برگزاري آن است. متأسفانه اين مشكل هنوز پس از گذشت چندين سال از برگزاري نمايشگاه وجود دارد و کاری برای رفع مشكلات سخت‌افزاري آن انجام نگرفته است.
کد خبر: ۲۴۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳ 01 May 2012
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، با تأكيد بر نقش نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در بالا بردن فرهنگ كتاب‌خواني در جامعه، مصلاي تهران را محل مناسبي براي اين نمايشگاه نمي‌داند.

به گزارش «تابناک»، امير طاهر‌خاني با بیان این مطلب گفت: نمايشگاه كتاب به خودی خود، گامی در راستای بالا بردن فرهنگ كتابخواني است. اين نمايشگاه از نگاه علمي و فرهنگي براي كشور اهميت بسیاري دارد. برگزاري نمايشگاه كتاب با چنان وسعت زيادي بسيار مفيد است.

وی افزود: در اين نمايشگاه، ناشران و نويسندگان بسیاري، آثار خود را عرضه کرده و مشتاقان كتاب هم بنا به سلايق خود به كتاب‌هاي مورد نيازشان دسترسي پيدا مي‌كنند؛ بنابراین، بی‌گمان، برگزاري اين نمايشگاه گام مؤثري در راستاي بالا بردن سطح فرهنگ كتاب‌خواني است و بايد در تقويت آن كوشيد و برای رفع مشكلاتش تلاش كرد.

وي همچنین گفت: هر‌ سال بايد تلاش شود كمبودها و مشكلات اين نمايشگاه كمتر شود تا مردم و به‌ ويژه قشر دانشجو و استاد و دانش‌آموز بهتر بتوانند به كتاب‌هاي مورد‌ نياز خود دسترسي پيدا كنند.

نماينده مردم تاكستان با تأكيد بر اين‌ كه هر ‌ساله بايد تلاش شود تا محدوديت‌ها در اين زمينه كاهش يابد، گفت: شنيده‌ام كه برخی از نويسندگان به وزير ارشاد از محدوديت‌ها گله كرده‌اند؛ بنابراین، بايد تلاش شود كه برخي از محدوديت‌ها برداشته شود و فضا براي عرضه كتاب براي همه سلايق باز باشد تا همه بتوانند از اين فضاي فرهنگي بهره گیرند، چرا که محدوديت، مانع ترقي علمي خواهد شد.

وی در ادامه گفت: بايد براي همه كساني كه كتاب منتشر مي‌كنند، اين فرصت فراهم باشد كه بتوانند به نمايشگاه بیایند. هر نوع محدوديتي، موجب كاهش وزن نمايشگاه خواهد شد.

وي درباره محل برگزاري نمايشگاه نیز خاطرنشان کرد: يكي از مشكلات اصلي كه هر ساله درباره اين نمايشگاه وجود دارد، محل برگزاري آن است. متأسفانه اين مشكل هنوز پس از گذشت چندين سال از برگزاري نمايشگاه وجود دارد و کاری برای رفع مشكلات سخت افزاري آن نشده است.

طاهر‌خاني افزود: به ‌نظر من، بايد محلي را برای همیشه براي نمايشگاه كتاب در نظر بگيرندو بايد جايي باشد كه مزاحمتي براي ساكنين شهر نداشته و دسترسي به آن هم آسان باشد.

وي اظهار داشت: برگزاري نمايشگاه كتاب در محل نمايشگاه دایمي بين‌المللي، بهتر از مصلي بود، چرا که در مصلي، فضاي كافي براي عرضه كتاب از سوي همه ناشران نیست.

همچنين برگزاري نمايشگاه كتاب در اين محل، ترافيك شديدي در مركز شهر درست می‌کند و به دنبال آن، نارضايتي بسياري از شهروندان را در پي داشته است.

این عضو فراکسیون اقلیت مجلس هشتم افزود: متأسفانه هيچ کاری درباره تغيير محل نمايشگاه نشده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين زمينه صرفاً بیننده بوده است؛ بنابراین، انتظار مي‌رفت دست‌کم كار مطالعاتي درباره جايگزيني محل برگزاري نمايشگاه انجام مي‌شد.
اما با این همه، اميدواريم مسئولان با توجه به اشتياق مردم در اين زمينه، کمترین امكانات لازم را فراهم آورند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۲
بهتر بود مصلی تهران برای نماز جمعه باشد ودانشگاه تهران برای نمایشگاه کتاب. ولی نمایشگاه بین المللی برای ....
با توجه به وجود محلی به نام مصلی تهران و دسترسی مترو و بزرگراهی به آن، دانشگاه تهران محل مناسبی برای برگزاری نماز جمعه نیست.
همچنین همانطور که از نام آن پیداست مصلی محل نماز است و برای برگزاری نمایشگاه مناسب نیست.
چه عجب فهمید یکی
من دانشجوی سال چهارم دانشگاه صنعتی اصفهان هستم و وقتی که برای گرفتن کارت به سایت مراجعه کردم دیدم که نوشته تموم شده!
سوال من از شما مسئول محترم این هست که دولت هر سال مبلغی پول به هر دانشجو بابت خرید کتاب از نمایشگاه کتاب تهران اختصاص میدهد،در حالی که این پول بودجه ی مصوب شده می باشد،این مقداری که مصوب شده الان چرا من سهم خودم را نمیتوانم بگیرم؟
خواهش میکنم پاسخگو باشید.
اتفاقا هم دسترسی به دو ایستگاه مترو و هم به بزرگراه دارد، جای پارک هم پیدا می شود .
در ضمن بنای به آن بزرگی و معظمی چرا استفاده نشود؟
بهتر است به فکر قیمت روزافزون کتاب باشید.
چون در ایران نباید هیچ چیزی سر جای خودش باشه پس باید نمایشگاه کتاب در مصلی باشه و نماز جمعه در دانشگاه تهران.
لااقل یه جایی بگذارند که بشود راحت و با هزینه ی مناسب به انجا رفت نه این که یک سمت شهر باشد که طرف دیگر شهر مجبور باشند به سختی خودشان را به محل نمایشگاه برسانند
خدا پدرتو بیامرزه، چند ساله ما همین نظر رو داریم ولی صدامون به جایی نمیرسه!
چه حوب شد بلا خره فهمیدید ! البته این محل فقط یک نان ن دانی است که پا یانی ندارد ظرف چند سال ببینید چه ها که ساخته نمی شود و سی سال است معلوم نیست با چه هدفی چنین جایی را بنا کرد هاند
واقعا مکانه خوبی نیست مصلی. خیلی خسته کنندس
نمایشگاه کتاب نه
نمایشگاه فرهنگ و نماد دینی و کتابهای دینی
در زمینه مسائل رفاهی نیز نمایشگاه فاقد حتی یکم استراحتگاه ساده است که مردمی که از شهرستان برای یک روز می آیند چند دقیقه استراحت کنند و به کل غرفه ها بتوانند سر بزنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی