بازدید 2139

مرگ تولید ملی با واردات ۲۴ میلیارد دلاری

کد خبر: ۲۴۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۴ 01 May 2012
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم در واکنش به اخباری مبنی بر اختصاص بودجه ۲۴ میلیارد دلاری جهت واردات کالاهای اساسی در سال جاری توسط دولت گفت:اختصاص این میزان اعتبار برای واردات کالاهای اساسی در سالی که به نام تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده،کارشناسی شده نیست.

سید حسین هاشمی در گفت‌‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه اختصاص این میزان بودجه به واردات در ابتدای سال،کارشناسی شده نیست و باید بررسی شود،افزود:همواره در ماه‌های اخیر شاهد تصمیمات اقتصادی غلط و غیر کارشناسی از سوی دولت هستیم که این تصمیم اخیر مبنی بر اختصاص اعتبار به واردات کالاهای اساسی تا پایان امسال نیز از همین دست تصمیمات است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی،ادامه داد:یکی از سیاست‌های اشتباه و ناکارآمدی که دولت در سال گذشته اعمال کرده،اجازه ورود کالا از خارج به بهانه کنترل نرخ تورم و کاهش قیمت‌ها در بازار بوده که با وجود اتخاذ این تصمیمات نه تنها تورم کاهش نداشته،بلکه قیمت‌ها نیز روز به روز در کالاهای اساسی و مایحتاج مردم افزایش قابل توجهی داشته است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم در ادامه با ابراز نگرانی از تصمیم اخیر دولت مبنی بر صدور مجوز برای واردات کالاهای اساسی تا پایان سال،اظهارداشت:این تصمیم دولت نیز مانند دیگر تصمیمات غیر کارشناسی و ناکارآمد،عواقب ناگواری برای اقتصاد و تولید ملی خواهد داشت و به مشکلات اقتصادی موجود دامن می‌زند.

وی در ادامه،یکی دیگر از ایرادات وارد شده به این تصمیم را مغایرت اجرای آن با طرح حداکثر استفاده از توان تولید داخل دانست و تأکید کرد:به تازگی طرح حداکثر استفاده از توان تولید داخل در کمیسیون‌های مربوطه مجلس و با حضور نمایندگان دولت مورد بررسی قرار گرفته که نواقص آن در حال رفع شدن است و امیدواریم در روز یکشنبه به صحن علنی رفته و جزئیات آن اجرایی شود.

هاشمی یادآور شد:البته اجرای صحیح تمامی قوانینی که از سوی نمایندگان مردم در خانه ملت به تصویب می‌رسد،منوط به تصمیمات منطقی و کارآمد تصمیم‌گیران است که باید به نحو احسن اجرا شود.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در پایان،رسیدگی به موضوع اختصاص اعتبار۲۴ میلیارد دلاری برای واردات تا پایان سال از سوی دولت را جزو موارد مورد بحث در جلسات هفته آینده کمیسیون متبوعش اعلام کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست