بازدید 65618

رفتگر یک میلیارد تومانی سوار لیموزین شد

احمد ربانی به اشاره به این که تهران دورترین مقصدی بوده که تاکنون در زندگی خود به آن سفر کرده است، گفته: «نمی‌توانید انتظار داشته باشید که اگر ثروتمند باشم یک لیموزین بخرم، چون من پراید 10 میلیون تومانی را در حد خودم می‌دانم و نمی‌خواهم با خرج‌های هنگفت، ادای کسی را در بیاورم و تبدیل به احمد ربانی دیگری شوم که هرگز او را نمی‌شناسم. من اگر یک میلیارد تومان را هدیه می‌گرفتم، بلافاصله آن را خرج کسانی می‌کردم که از خودم محتاج‌تر هستند و به کمک نیاز دارند.»
کد خبر: ۲۴۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۶ 30 April 2012
یک کارگر ایرانی که هفته گذشته مدارکی به ارزش 588 هزار دلار (10 میلیارد ریال ایران) را پیدا کرده و آن را بلافاصله به مافوق‌های خود تحویل داده بود، در این کشور به نماد درست‌کاری و امانت‌داری تبدیل شده است.

به گزارش رادیو بین‌المللی چین (CRI) از تهران، این اقدام متعهدانه «احمد ربانی» که یک کارگر ساده شهرداری بجنورد است، با واکنش‌های گسترده‌ای در جامعه مواجه شده و شهرداری تهران نیز ضمن تمجید از وظیفه‌شناسی همتایان خود در شهر بجنورد، با هدف تقدیر از این کارگر درست‌کار او را به پایتخت دعوت کرد تا به عنوان یک شهروند بااخلاق به رسانه‌ها معرفی شود.

ربانی 39 ساله که با همراهی برادر و دو تن از مافوق‌های خود به تهران سفر کرده، به گزارشگر رادیو بین‌المللی چین (CRI)، گفت: «وقتی ساعت 5 صبح کیف را داخل کوچه و روی زمین پیدا کردم، دو مرد رهگذر متوجه این اتفاق شدند و هنگامی که به سمت من آمدند، از ترس آن که سارق باشند شروع به دویدن کردم و پنهان شدم تا ردم را گم کنند.»

این شهروند امانت‌دار هنگامی که در تهران به دعوت وب‌سایت اتوبوس و برای انجام یک گفت‌وگوی ویدئویی سوار بر یک لیموزین کرایسلر اجاره‌ای شده بود، صادقانه اعتراف کرده که تحت تاثیر لوکس و خاص بودن آن قرار نگرفته است. او همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر تمام پول را از صاحب کیف هدیه می‌گرفت سپس چه اتومبیلی برای خود می‌خرید، پاسخ داده که در آن صورت تنها خودرو پراید را انتخاب می‌کرد.

احمد ربانی به اشاره به این که تهران دورترین مقصدی بوده که تاکنون در زندگی خود به آن سفر کرده است، گفته: «نمی‌توانید انتظار داشته باشید که اگر ثروتمند باشم یک لیموزین بخرم، چون من پراید 10 میلیون تومانی را در حد خودم می‌دانم و نمی‌خواهم با خرج‌های هنگفت، ادای کسی را در بیاورم و تبدیل به احمد ربانی دیگری شوم که هرگز او را نمی‌شناسم. من اگر یک میلیارد تومان را هدیه می‌گرفتم، بلافاصله آن را خرج کسانی می‌کردم که از خودم محتاج‌تر هستند و به کمک نیاز دارند.»

مردم و مسؤولان در شهرهای مختلف ایران درست‌کاری احمد ربانی را بی‌نظیر و قابل توجه دانسته‌اند و معتقد هستند کسی که توانسته یک میلیارد تومان را نادیده بگیرد، از اعتقادات دینی مستحکم و احساس مسوولیت شهروندی بالایی برخوردار است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۶۸
انتشار یافته: ۵۸
واقعا درود به شرف این مرد.
نمیدونم اگه من جای این مرد بودم و ماهی 300000 تومن حقوق میگرفتم از این همه پول میگذشتم یا نه.
درود بر تو آقای ربانی.
با سلام افرادي كه مثل ايشان باشند كم نيستند به شرطي كه با قدر داني همه را به درست كاري تشويق كنيم. از روزي مورد دار و آميخته به حرام آدم سالم در نمياد معلومه پدر مادرش و خودش حواسشون هست چي تو سر سفره ميذارن. اميدوارم درسي باشه براي كساني كه با وجود ثروت هنگفت چشم به اموال ديگران دارند.
واقعاً نمی شد یک عکس درست و حسابی از ایشان گرفت؟
انقدر امانتداری در این مملکت کم شده که وقتی یک امانتدار پیدا می شود، معروف می شود. کار ایشان بسیار با ارزش است و قطعا ایشان انسان بزرکواری است اما در جامعه ما این گونه افراد متاسفانه کم هستند.
آفرین به درستکاری وپاکی این کارگرزحمتکش. ازاین فرصت استفاده کرده وضمن خسته نباشید به تمامی پرسنل شهرداریهای سراسرکشور،آرزوی سعادت وسربلندی رابرای تمام ایرانیان بویژه کارکنان خدوم وزحمتکش شهرداریهادارم.خداقوت
حسرت داشتن قناعتت دارم
به راحتی نمیتوان از کنار این اتفاق گذشت . کار بسیار بسیار بزرگی این هم وطن ، نه بهتر بگویم باعث فخر ما ایرانیها انجام داده است .

من به عنوان یک ایرانی از ایشان متشکرم و امیدوارم کار ایشان را اگر روزی در آن شرایط قرار گرفتم بتوانم انجام دهم .
پاکی ودرستکاری وصداقت تنها به وجدان ونهاد پاک انسانی بستگی دارد وبس مرحبا برنفس پاکت
این طبیعی ترین کار ممکن هر انسانه و این ما هستیم که با کارهای ژوزنالیستی این امر رو طوری جلوه میدیم که انگار باید غیر از این باشد!!!!!!!!!!!!
از طرف یه ههمشریهت بهت تبریک و غبطه میخورم...
ذر این دوره و زمانه که عده ای پرشمار برای به دست آوردن پول هرکاری می کنند و هیچ نقطه پایانی برای ثروت اندوزی و جاه طلبی آنان وجود ندارد پیدا شدن احمد ربانی یک معجزه بی نظیر و ستودنی است.
آفرین به شرافت این هموطن عزیز.
این کار یعنی انجام وظیفه یک انسان واقعی.چقدر انسان نایاب شده که این مورد برجسته ظاهر میشود
فراموش نکنیم
چند سال پیش هم میثم شیخ الاسلامی کارمند منطقه 4 شهرداری تهران کیفی حاوی یک میلیارد پول و مدارک پیدا کرد و به صاحبش بازگرداند
هنوز در ایران مردانی زندگی میکنند
بجای اینکار, ماهی 50 هزار تومان به حقوقش اضافه کنند بیشتر بدردش می خورد تا دقایقی سوار شدن در لیموزین!
جالب است.... جبرگزاری چین کنبع خبر از تهران و بروجرد است...... برای سپسگزاری اجازه داده اند سوار لیموزین شود.. و یک عکس بگیرد؟؟؟؟؟
این لطف ( اجازه چند دقیقه نشستن در لیموزین)در حق او بوده و یا اون خبرگزاری ؟
خداوند خیرش دهد
آفرین به این رفتگر وظیفه شناس بجنوردی...
بابا خیلی دل گنده ای داری
یعنی صاحب پولها به اندازه یک پراید هم به این مرد شریف مژدگانی نداد؟
واقعابه چنين انسان درستكاري بايدآفرين گفت اين بنده خوب خداست
نمونه يه آدم . آدم بودن كار هر كسي نيست
این در حالی است که در جامعه ما خونواده های رفتگران به بی فرهنگی متهم هستند
پدر من یک رفتگره و بارها بخاطر شغل پدرم تو خواستگاری بهم جواب منفی دادن
خونواده یک رفتگر بی فرهنگه مگر این که خلافش ثابت بشه و خونواده کسی که موقعیت اجتماعی یا اقتصادی خوبی داره با فرهنگه مگر این که خلافش ثابت بشه - این نظر اکثریت جامعه ماست
پاسخ ها
عمو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
حرفت تلنگر خیلی مهمیه
کاش از عکس العمل صاحب پول ها نیز گزارشی می دادید.
كمترين كاري كه صاحب اون مدارك ميتونست انجام بده يه پرايده!
"""به گزارش رادیو بین‌المللی چین (CRI)""؟؟؟ پس خبرگزاری های خودمون خواب بودند که خوراک خبری هم از چین وارد کنیم؟؟!!؟؟فقط همین کم بود که از چین بیاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
آخه قراره از این به بعد اخبارمون هم از چین وارد بشه!
مناعت طبع همراه با عزت نفس و امانتداری در چهره این مرد با اخلاص موج میزند ایشان میگوید اگر یک میلیارد تومان را به من میدادند همه را به سایر محتاجان میدادم افرین بر این انسان پاکباخته.
این کاری که کردید یعنی انتشار عکس و کلا لیموزین بسیار کمک کرده تا این بنده خدا دیده بشه. خدا خیرتان بده
این تیتر یعنی چی
اینهمه شخصیت و منش بزرگ این مرد ندید بود که عین حسرت کشیده‌ها نوشتید لیموزین

این خبر چون گوهری می‌درخشد ولی شما فقط جعبه پارچه زیر گوهر را دیده‌اید
حقشه یه پراید بهش بدهند.
خدایا گل نیستم اما در گلستان زندگی تو با کسانی که عشق به کوثر تو دارند همسایه ام
آخر داستان معلوم نشد در چین اتفاق افتاده یا بروجرد و لیموزین را از کجا آوردند و تهران تو این وسط چکاره بود ( نویسنده خداییش حتی یکبار خوندی یا نه همینجوری نوشتی رفتی)
به عنوان یک بجنوردی به داشتن اینچنین همشهری امانتداری افتخار می کنم
با خانمي تصادف كردم 5 ميليون تومان خسارت وارد شد نيمي از آن را بيمه بدنه ام پرداخت كرد و خودش را گم و گور كرد كه بقيه را پرداخت نكند چقدر تفاوت بين آدم ها وجود دارد البته مطمئنم او از خداوند قهار نميتواند فرار كند
بايد به شرف اين مرد درود فرستاد اما آنچه موجب بزرگتر شدن اين فعل است كمرنگ شدن اخلاق و انسانيت است اگرنه همه ي انسانها بايد بدينگونه باشند كه آقاي رباني هست ولي افسوس...
درود بر تو مرد جوانمرد ولي صاحب پول اگر پولش پيدا نمي شد حاضر بود حداقل ده ميليون مي داد ولي ارزش كار اين مرد زحمتكش 200 تومان نبود ؟؟؟
سلام و درود بر احمد آقای ربانی،احسن بر شما .خداوند سایه این مرد بزرگ را بر سر خانواده اش حفظ کند .همواره سلامت و پایدار باشید.
من آدم درستکاری هستم ! در آمدمم خوبه !اما 1 میلیاردو نمیدادم! درود به منش بلند این مرد!
فقط می توانم بگم.همه میتوانند فقط ... اندکی در خود نگر تاکیستی از کجایی در کجایی چیستی
تیترتون جالب نبود
خودتون نوشتید :
صادقانه اعتراف کرده که تحت تاثیر لوکس و خاص بودن آن قرار نگرفته است.

اونوقت اینچنین تیتری می زنید!
قرار بود که دیگر از لفظ رفتگر استفاده نشود و ظاهرا شهرداری گفته بود که باید در مورد این قشر زحمتکش لفظ " پاکبان " را بکار بریم . امیداست که رسانه زین پس این لفظ را بکار ببرند .
صداقت وپاکی این مردرادرلقمه ای که خورده بایدجستجوکرد
درم داران عالم را کرم نیست کرم داران عالم درم نیست
این یعنی فریب دنیا را نخوردن.
احسنت به هموطن بجنوردي كه نام شهر بجنورد را به نيكي در دنيا شهره كرد

احسنت بر شهردار تهران كه كار نيك را تبليغ مي كند .
تن آدمی شریف است به جان آدمیت
ببخشيد يه نفر بگه ليموزين چيه؟
احسن به کار این بزرگمرد.هنوز اینو نگفتین صاحب پول چقدر مژدگانی داد آیا او هم اینقدر سخاوتمند بود؟
اگر يك رفتگر اروپائي اين حركت را انجام ميدادمجسمه او را در يك ميدان بزرگ شهر نصب ميكردند ولي بازتاب حاضر نيست عكس او را در سايت خود بگذارد
باور کنید این اقا بسیار بسیار خوشبخت تر از دیگرانی هستند که شاید لیموزین یا چیزی در همون حد و اندازه رو دارن ولی هنوزم چشمشون سیر نیست و دنبال بیشتر کردنش هستن و وقتی قراره به یه فامیل و شانای محتاج صدهزارتومن کمک کنن بارها فکر میکنن و دستشون میلرزه و اخرشم .........!!

خوشبختی توی احساس رضایت ادمهاست از اونچه که دارن نه توی اندازه داشته هاشون...خوشبخت تر باشی رفتگر با وجدان هموطنم...
درستکاری چنان غریب شده که حتی مسئولین هم از این حرکت شگفت زده شده اند.
با تشکر مردانگی هنوز در ایران هست واقعا بارک الله
رادیو بین المللی چین؟؟؟!!!!
اینهمه سایت و خبرگزاری داریم برای کی اونوقت؟
سلام دورود خدا بر احمد رباني و عمل زيبايش
با سلام
از عکسل العمل صاحب پول همین اندازه میدانم که چک 200000تومانی بابت پاداش داده بود ولی جاش خالی بود
دورود بر همه ی کارگران مثل او
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست