بازدید 61647
پرونده جنایت در ایستگاه رسیدگی:

یکی از سه قاضی تعلیق شده کهریزک بازداشت شد!+ توضیحات

سرانجام پس از کش‌و‌قوس‌ها و تأخیر و تعلل‌های فراوان، پرونده یکی از متهمین پرونده جنایت کهریزک با بازداشت وی به روزهای اوج نزدیک شد؛ متهمی که رئیس سابقش از یک سو به تازگی مدیر سازمانی متمول شده و از سوی دیگر، پرونده‌اش در جریان رسیدگی بوده و به تازگی تفهیم اتهام شده است!
کد خبر: ۲۴۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷ 30 April 2012
پس از گذشت نزدیک به سه سال از ماجرای جنایت کهریزک ـ که قلب بسیاری را به درد آورد ـ روز گذشته، یکی از قضات سابق دادسرای تهران ـ که پس از آشکار شدن این جنایت و ورود عالمانه رهبر معظم انقلاب و تعطیلی بازداشتگاه کهریزک از مقام خود تعلیق شده بود ـ بازداشت شد.

به گزارش «تابناک»، ظهر روز یکشنبه، علی اکبر حیدری فرد، معاون سعید مرتضوی دادستان سابق تهران که احکام اعزام افراد بازداشت شده به کهریزک را امضا کرده بود، بازداشت شد و به بازداشتگاه اوین انتقال یافت.

حیدری فرد که از او با نام عصای دست مرتضوی نیز یاد می‌شود، سال گذشته و در نامه‌ای که به مطبوعات فرستاده بود، همه بازداشت شدگان کهریزک را از دسته اراذل و اوباش خوانده بود و با مقصر دانستن مطبوعات در پر رنگ کردن جنایات رخ داده، خواستار تقدیر از کار خوب خود در شرایط فتنه شده بود؛ غافل از اینکه ماجرای کهریزک، قلب رهبر معظم انقلاب را به درد آورد.

این دادیار سابق که در مرداد ماه سال ۸۹ از مقامش تعلیق شد، در حالی راهی زندان اوین شده که چندی پیش، محسنی اژه‌ای، داستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه از شکسته شدن حکم منع تعقیب مقامات تعلیق شده در جنایت کهریزک ـ که البته بدوی و قابل اعتراض بود ـ خبر داده و پرونده را در حال بررسی خوانده بود.

پرونده مشاور امنیتی استانداری تهران، در حالی به نقطه اوج خود نزدیک می‌شود که وی در روز سوم فروردین ماه سال جاری در یک پمپ بنزین، اقدام به هفت تیر کشی کرد و بازداشت شد تا نامش دوباره به بالاترین اخبار برسد!

این در حالی است که پیش از این، سعید مرتضوی، یکی دیگر از متهمین جنایت کهریزک نیز تفهیم اتهام شده بود و بنا به گزارش‌ها، محاکمه وی نیز به زودی انجام خواهد شد.

گفتنی است، محاکمه متهمین کهریزک در حالی پیگیری می‌شود که از یک سو با توجه به فشارهای مطرح بر قوه قضائیه ـ که در سخنان روز گذشته رئیس دستگاه قضا مشهود بود‌ ـ جای تقدیر دارد؛ اما نمی‌توان از این نکته نیز مغفول ماند که چگونه پرونده سعید مرتضوی و حسن زارع دهنوی (معروف به قاضی حداد) هنوز به سرانجام نرسیده و حتی به تازگی مرتضوی که متهم اصلی این پرونده است، در مهمترین و ثروتمندترین دستگاه اقتصادی و اجتماعی کشور (سازمان تأمین اجتماعی) مدیر شده و به لطف ساده‌ انگاری برخی از نمایندگان مجلس، طرح اسیضاح وزیر کار برای برکناری وی نیز ناکام مانده است!

توضيح استانداري تهران درباره خبر مربوط به مشاور امنيتي استانداري تهران

استانداري تهران در واكنش به خبر امروز سايت تابناك مبني بر بازداشت يكي از سه قاضي تعليق شده كهريزك كه در قسمتي از آن گفته شده است ايشان مشاور امنيتي استانداري تهران است توضيح ذيل راجهت تنويرافكارعمومي صادر كرد كه متن آن به اين شرح است : 
ادعاي اينكه فرد بازداشت شده ( به نقل از آن سايت ) مشاور امنيتي استانداري تهران است صحيح نبوده و تاييد نمي گردد؛ بلكه ايشان مدت كوتاهي در جريان يك كار تحقيقاتي در اداره كل امنيتي انتظامي استانداري تهران به لحاظ مقتضيات شغلي خود نظرات مشاوره اي ارائه مي داده است واين ارتباط در همان زمان (قريب يكسال قبل ) به پايان رسيده است . 

اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري تهران

توضیحات وکیل حیدری فرد

محمد اصلاني، وكيل علي اكبر حيدري‌فرد كه اخيراً بازداشت شده، درباره علت اين بازداشت توضيحاتي داده است كه از نظر خوانندگان گرامي ميگذرد: "موضوع بازداشت موكل اينجانب آقاي علي اكبر حيدري‌فرد ارتباطي به پرونده كهريزك نداشته و قبلاً در اين خصوص از ايشان تحقيق بعمل آمده و با قرار كفالت آزاد بوده است و آنچه موجب بازداشت ايشان شده، اتهامات ديگري از جمله موضوع استفاده از سلاح و تيراندازي در اصفهان بوده كه علت اين اقدام موكل و اتهام او هنوز براي اينجانب روشن نيست. بنابراين بازداشت موكل براساس شكايت اخير، شكات خصوصي از ايشان بوده و ارتباطي به ماجراي كهريزك ندارد و صحت و سقم شكايات جديد نيز در حال رسيدگي و تحقيقات مقدماتي است. ضمناً آقاي علي اكبر حيدري‌فرد هيچگاه معاون دادستان وقت تهران (آقاي مرتضوي) نبوده و حسب اطلاع در حال حاضر نيز هيچگونه ابلاغ يا سمتي از سوي ايشان ندارد و اين عنوان به اشتباه در آن سايت و به تبع آن در روزنامه‌ها درج شده است."

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳۹۱
انتشار یافته: ۲۵
خب جانشین پست جدید مرتضوی در تامین اجتماعی مشخص شد حتما" با حکمی دولتی وزیر نشه مشاور میشه ...
خدایا خیلی صبرت زیاده
متهم بالا تا چند روز دیگه معاون وزیر خواهد شد و یا مشاور عالی ریس جمهور !!!!!!!!!!!!!
دست بزنيد
دلم خنک شد . تیر اندازی برای بنزین زدن ؟؟؟؟
اعدام
خدا رحم کنه آدم خیلی دلگیر می شه بخدا
انتظار از قشر معتمد و تحصیل کرده خیلی بیشتر از این حرفاست آدم دلگیر می شه وقتی سعه صدر نمی بینه حضور قلب نمی بینه الهم عجل لولیک الفرج
پاسخ ها
ایمان
| Canada |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
اخوی ما که نفهمیدیم منظورت از تحصیلکرده چیه!؟... همه قشر وکلای این مملکت خوب می دونیم این آقا و آقای س.م و خیلی های دیگه در قوه قضاییه تحصیلاتشان رو چگونه و کجا گذراندند!؟...!
چقدر جالب!!!!!
پس ماجراي كوي دانشگاه چي شد؟؟؟؟؟
لطفا نظرمو بذاريد
کی به کیه یک روز محکوم روز دیگه منصوب........؟
خدا کند هرچه زودتر تکلیف دزدان بیت المال نیز روشن شود
متاسفانه ؛ مرتضوی توانست مجلس را دور بزند ! ببینیم برخورد ایشان با دستگاه قضا چگونه خواهد شد .
بازداشت شد !!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-)
چه عجب
صورت هاي آشنا!
ضربه اینها به نظام با توجه به نوشته های رسانه ها بیشتر از فتنه گران است و مجازات فتنه گران و این اقایان از خواسته های مردم است
اگر اينچنين شود اعتبار دستگاه قضا چند برابر ميشود .
ارزو ميكنيم داستان كوي دانشگاه هم به جايي برسد
طبق گفته حیدری فرد در صورتی که به فرض افراد بازداشت شده ارازل و اوباش هم باشن اینگونه باید با آنها رفتار کرد!!!مطمئن باشیم در صورتی که شکنجه و... را برای یکسری از افراد لازم بدانیم روزی خواهد رسید که این رفتارهای برای مردم عادی هم مجاز شمرده میشه!
کاشکی سیرت هامون هم ، مثل صورت هامون تر و تمیز و آب و شانه کرده بود .
صفحه متعلق به آقای مرتضوی در ویکی پدیا فیلتر شده!!!!!!!
گهي پشت به زين و گهي زين به پشت ....
چرا دادگاه این افراد علنی برگزار نشده و از تلویزیون ملی پخش نمیشود ؟ مگه این ها از خیلی های دیگه که دادگاهی شدند و تصویرشان پخش شد بزرگ ترند. ...........
اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه
....
دل بي تو به جان آمد وقت است كه باز آيي
بهرام که گور می گرفتی همه عمر
دیدی که چگونه گور بهرام گرفت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل