بازدید 3676

غیبت ناشرین تعلیقی در نمایشگاه کتاب

کد خبر: ۲۳۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸ 21 April 2012
قائم مقام رئیس نمایشگاه کتاب تهران گفت: اگر هر ناشری که برایش حکم قضایی صادر شده باشد نمی‌تواند در نمایشگاه حاضر شود از این رو نشر «چشمه» نمی‌تواند در نمایشگاه بیست و پنجم کتاب تهران حضور یابد.

داریوش رضوانی قائم مقام رئیس نمایشگاه بیست و پنجم کتاب تهران در گفت‌وگوبا خبرگزاری فارس درباره حضور ناشران تعلیقی در نمایشگاه کتاب تهران گفت: اگر هر ناشری که برایش حکم قضایی صادر شده باشد نمی‌تواند در نمایشگاه حاضر شود از این رو نشر «چشمه» نمی‌تواند در نمایشگاه بیست و پنجم کتاب تهران حضور یابد.

پیش از این اعلام شده بود پرونده نشر «چشمه»، نشر «ثالث» و نشر «پیدایش» که در هیئت رسیدگی به تخلفات معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در دست بررسی است و حضورشان در نمایشگاه کتاب بلامانع اعلام است.

البته بهمن دری رئیس نمایشگاه کتاب تهران در نشست خبری روز چهارشنبه 30 فروردین گفته بود،  در بخش داخلی برخی ناشرانی که در طی سال تخلفاتی داشتند و در هیئت رسیدگی به ناشران به تخلفاتشان رسیدگی شد؛ اگر مشمول رای لغو امتیاز نباشند و مشمول رای مرجع قضایی نباشند می‌توانند در نمایشگاه شرکت کنند. البته برای برخی هم رای صادر شده مثلا شش ماه تعلیق اما اگر مدت این تعلیق تمام شده باشد (تا اول اردیبهشت) و تقاضای حضور در نمایشگاه را داشته باشند می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند.

دری ضمن اشاره به اینکه متخلفین از حضور در نمایشگاه منع خواهند شد یادآوری کرد: البته این تقاضا از سوی اتحادیه ناشران برای حضور برخی مطرح شده و در نهایت اعلام کردیم ناشران مشروط به اینکه به تخلفات ادامه ندهند و متعهد شوند آنها را تکرار نمی‌کنند و رای صادره‌شان دچار مرور زمان شده و مدتی تعلیق را سپری کرده باشند در نمایشگاه امسال حضور می‌یابند.

دری که از حضور برخی ناشران در نمایشگاه خبر می‌‌داد در ادامه اضافه کرد: چند ناشر در بخش داخلی شامل لطف شده و در نمایشگاه حاضر خواهند شد. خوشبختانه در میان 2500 ناشر، ناشری دیده نمی‌شود که با توجه به ضوابط و رعایت آن از داشتن غرفه منع شود. در این خصوص برای اینکه این اتفاقات که مرسوم بوده و رخ می‌دهد را شاهد نباشیم، تخلفات نمایشگاه در همان زمان رسیدگی و در صحنه رای صادر خواهد شد. هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران در محل مصلی طی 10 روز حاضر بوده و با حضور نماینده حقوقی این وزارتخانه به تخلفات رسیدگی می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی