بازدید 7553

ورود تجهیزات پزشکی دست دوم به کشور

واردات تجهیزات پزشکی بی‌کیفیت چینی از طریق مسافر به کشور صورت مي‌گيرد/واردات تجهیزات پزشکی بی‌کیفیت و دست دوم را رد نمی‌کنم/براي اختصاص ارز به وارد کننده تجهیزات و مواداولیه بهداشتي وزير بهداشت به بانك مركزي رفت.
کد خبر: ۲۳۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸ 21 April 2012
نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان گفت: متاسفانه به دلیل متلاطم شدن نرخ ارز قیمت تجهیزات پزشکی درکشور نزدیک به دو برابر شده است.

حسینعلی شهریاری در گفتگو با خبرنگار ایلنا درخصوص تبعات تحریم‌ها بر تجهیزات پزشکی، گفت: من فکر می‌کنم بیشتر از آنکه تحریم‌ها اثر گذار بوده است متلاطم شدن نرخ ارز در بروز مشکلات تاثیر داشته است.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی در انتقال ارز به خارج از کشور چند ماهی مشکل ایجاد کرد، افزود: همین امر موجب شد که واردات دارو و مواد اولیه با مشکل مواجه شود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان تصریح کرد: بانک مرکزی مدعی است که به تمام شرکت‌هایی وارد کننده تجهیزات و مواداولیه که وزارت بهداشت معرفی کرده، ارز داده است اما این شرکت‌ها این ادعا را قبول ندارند و می‌گویند ما حتی نتوانستیم با ارز ۲ هزار تومان پول از کشور خارج کنیم.

شهریاری با بیان اینکه همین موضوع سبب شد که در اواخر سال گذشته وزیر بهداشت برای حل این مشکل به بانک مرکزی برود، افزود: چندین جلسه در این زمینه گذاشته شد تا بتوانند ارز مواد اولیه دارویی را انتقال دهند.

وی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی متاسفانه خوب عمل نکرد زیرا با اینکه محدودیت ارزی نداشتیم اما در انتقال ارز مشکل به وجود آمد.

پول پرداختی از جیب مردم افزایش پیدا کرده است

شهریاری در مورد تبعات چنین نا‌بسامانی‌ها در انتقال ارز گفت: در چنین شرایطی پول پرداختی از جیب مردم افزایش پیدا کرده است چون وقتی تجهیزات پزشکی گران شده است، دریافتی از مردم به ویژه دربخش خصوصی افزایش پیدا می‌کند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در پاسخ به این سوال که این روند تا چه زمانی قرار است ادامه پیدا کند افزود: در جلسات کمیسیون تلفیق که از بانک مرکزی پرسیدیم مدعی شد که الان دیگر مشکلی دراین زمینه نداریم. اما باید دید که وزارت بهداشت هم براین عقیده است.

واردات تجهیزات پزشکی بی‌کیفیت و دست دوم را رد نمی‌کنم

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر واردات تجهیزات پزشکی بی‌کیفیت ودست دوم به کشور گفت: من این موضوع را نه رد و نه تائید می‌کنم چون سندی در دست نیست.

شهریاری خاطرنشان کرد: اما واردات تجهیزات پزشکی بی‌کیفیت و دست دوم امکان دارد که اتفاق افتاده باشد زیرا وقتی قیمت تجهیزات پزشکی افزایش پیدا می‌کند به ویژه بخش خصوصی در ورود تجهیزات پزشکی ناتوان می‌شوند و از همین رو مجبورند از تجهیزاتی استفاده کنند که چند سالی از عمر آن‌ها گذشته است.

ورود تجهیزات پزشکی چینی به کشور ازطریق مسافر

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در مورد ورود تجهیزات پزشکی چینی به کشور گفت: ورود تجهیزات پزشکی چینی به کشور هم مانند بقیه اجناس چینی است که به کشور وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: واردات تجهیزات پزشکی بی‌کیفیت چینی از طریق مسافر به کشور صورت مي‌گيرد و قطعا وزارت بهداشت مجوزی برای ورود چنین کالای بی‌کیفیتی صادر نمی‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار