بازدید 64119
چگونگی تشکیل دریاچه زیرزمینی در متروی تهران؛

چهار قطار خالی متروی تهران غرق شد!

بارش شدید و بی‌سابقه باران و تگرگ در تهران، هم بی‌سابقه بود و هم چالش آفرین. با چشم بر هم زدنی خیابان‌ها و جوی‌ها پر شد و بسیاری از گذرگاه‌ها به رودخانه‌های فصلی شباهت پیدا کرد و صحنه‌های جالبی رقم خورد؛ اما قطعا هیچ کدام پر ابهام‌تر از غرق شدن برخی ایستگاه‌های متروی تهران نبود؛ حادثه‌ای بی‌سابقه که بخشی از خط چهار متروی تهران را از دور بیرون کرد و سیل پرسش‌‌هایی را به ذهن هموطنانمان سرازیر کرد.
کد خبر: ۲۳۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۲ 16 April 2012
آبگرفتگی شدید تونل‌ها و سه ایستگاه مترو، اتفاقاتی بود که روز گذشته، بارش بی نظیر بهاری در تهران را که به اذعان برخی از مسئولان در پنجاه سال اخیر بی سابقه بود، تحت‌الشعاع قرار داد؛ بنابراین، مجموعه این رخدادها ما را بر آن داشت که به سراغ مسئولان این سامانه مهم حمل و نقل شهری برویم و از چگونگی روی دادن این ماجرای عجیب بپرسیم:

محمدرضا محمودی، معاون عمران استاندار تهران، ظهر امروز با انتقاد شدید از بی‌توجهی شهرداری به لایروبی کانال‌های آب به ایسنا گفت: در بارندگی‌های دیروز به خط ۴ مترو خسارت‌های سنگینی وارد شده و همچنان این خط غیرفعال است و آب‌های جمع شده در داخل خط، هنوز تخلیه نشده و احتمال و خطر ریزش وجود دارد. وی افزود: علت اصلی این خسارت لایروبی نشدن کانال‌ها بوده و خدمات شهری باید پیش از آغاز بارندگی‌ها این کانال‌ها را لایروبی می‌کرد و متأسفانه این کار صورت نگرفته و به علت بالا بودن حجم آب، دیوار یکی از کانال‌ها شکسته و این خسارات‌ به بار آمده است. محمودی گفت: در زمان مدیریت سابق مترو، دیواری در کنار مترو شهید ستاری (بلوار فردوس) کشیده شده؛ اما از آنجا که این دیوار مقاومت کافی داشته و چون کانال‌ها کشش آب را نداشتند، باعث شکسته شدن دیوار کانال و ورود آب به ایستگاه اکباتان وارد خط ۴ مترو شده است. هم‌‌اکنون خسارات‌ زیادی به مترو خط ۴ وارد شده و برآورد می‌شود این خسارات‌ بیش از صدها میلیارد تومان باشد و مسئولین شهری باید پاسخگو باشند، چراکه این پول‌ها از جیب مردم هزینه می‌شود و متأسفانه با یک بی‌تدبیری، این خسارات‌ به بار آمده است.
مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در تشریح ماجرای روز گذشته به خبرنگار «تابناک» می‌گوید: بارندگی‌های شدید روز گذشته، موجب شد که رودخانه فصلی میانرود (مسیل تهران-کرج) طغیان کرده و منجر به شکستن یکی از دیواره‌های کانال شده و آب به ایستگاه در حال ساخت ارم سرازیر شود.

علی محمد قلی‌ها می‌افزاید: ماجرا با هشیاری و سرعت عمل افرادی که در ایستگاه مشغول به کار بودند، با بی‌سیم و تلفن همراه به مسئولین منتقل می‌شود و بدین ترتیب، توانستیم تدابیر لازم را برای مقابله با سیلاب بیندیشیم.

می‌پرسیم: از زمان شکسته شدن دیوار بتنی تا غرق شدن برخی ایستگاه‌ها چه مدتی گذشت و قلی‌ها می‌گوید: سرعت سیلاب در برخی قسمت‌ها، شاید به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت هم می‌رسید و بدین ترتیب در مدت زمانی نزدیک پانزده دقیقه، آب به ایستگاه شهید حبیب الله رسید و بر آورد‌ها نشان می‌دهد که حدود پانصد هزار متر مکعب آب وارد مترو شده است.

و ادامه می‌دهد: به محضی که از ورود آب به تونل‌ها آگاه شدیم، قطارهای مشغول به کار را در اولین ایستگاه متوقف کردیم و برق ریل‌های سوم (همان خطوط برق فشار قوی را که در بین دو ردیف ریل رفت و برگشت واقع شده است و منبع تغذیه قطار‌ها به شمار می‌رود) قطع کردیم تا خطری متوجه مردم نشود.

پس از این کار نیز با سرعت عملی مثال زدنی، مردم را از ایستگاه‌ها تخلیه و سپس سیستم‌های برق ایستگاه‌ها و پست‌های برق را به سرعت ایزوله و از مسیر خارج کردیم.

وقتی از وی درباره چگونگی جلوگیری از نشت آب به دیگر بخش‌های خط چهار می‌پرسیم، می‌گوید: از آنجا که ایستگاه شهید حبیب الله در خط القعر خط واقع شده، فرصت مقابله با سیلاب را به دست آوردیم و با زحمت فراوان توانستیم با گونی چینی، مانع از ادامه آبگرفتگی خط شویم که جا دارد از زحمات همه کارکنان مترو که تلاش بسیاری در این امر داشتند، تشکر کنم.

سید جعفر تشکری هاشمی، معاون ترافیک شهردار تهران، ظهر امروز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: اگر قرار بود این حجم آب در سطح مناطق مسکونی وارد شود، احتمال وقوع حوادث بسیار ناگواری می‌رفت که به شکلی می‌توان گفت خط چهار مترو تهران ناجی بسیاری از ساکنان این مناطق شد. معاون ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: برآورد می‌کنیم تا پایان هفته، عملیات تخلیه، لایروبی و بازرسی فنی تجهیزات به درازا بکشد و با توجه به اینکه تجهیزات ما کاملا در گل و لای غرق شده‌اند و زیر سیلاب هستند، باید پس از تخلیه کامل گل و لای تجهیزات را بیرون آوریم و بخش‌هایی را که قابل بازسازی و تعویض هستند، بازسازی و تعویض کرده و پس از آن نسبت به راه‌اندازی ایستگاه‌های مربوطه اقدام کنیم. وی از آماده‌باش تیم فنی مترو تهران برای بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده ایستگاه‌های مترو خبر داد و گفت: به محض آنکه تجهیزات هر ایستگاه از درون آب بیرون آورده شود، عملیات بازسازی آن توسط تیم فنی انجام می‌شود، چرا که دقیقه‌ها نیز برای ما حیاتی است. یکی از مأموران آتش‌نشانی مستقر در ایستگاه حبیب الهی نیز با تأکید بر اینکه ارتفاع آب در ایستگاه حبیب الله ۱۸ متر بالا آمده است، گفت: باید بگوییم تقریبا یک دریاچه در محدوده ایستگاه‌های حبیب الله تا آزادی ایجاد شده است، ولی با توجه به لاینینگ صورت گرفته در طول مسیر شهروندان و ساکنان محل نگرانی در خصوص رفت‌وآمد در این خیابان نداشته باشند.
قلی‌ها می‌افزاید: از این مرحله به بعد بود که دوستان مدیریت بحران و سایر دوستان به کمکمان آمدند و توانستیم محل شکستگی دیواره بتنی را بسته و آب را به مسیر رودخانه هدایت کنیم؛ البته موقتا و به سختی، چون سیلاب به شدت قدرت داشت و مانع از انجام هر گونه عملیات خاصی می‌شد.

از او می‌پرسیم که آیا موفق به تخلیه تجهیزات از مسیر سیلاب شده‌اند که می‌گوید: با هماهنگی مردم و سرعت عمل کارمندان ایستگاه‌ها به گونه‌ای کار کردیم که شکر خدا هیچ کس آسیبی ندید؛ البته به ایستگاه‌ها و تأسیسات خساراتی وارد شده که چون تا کنون هنوز همه آب جمع شده را تخلیه نکرده‌ایم، ارزیابی خاصی از میزان خسارات وارده نداریم، ولی چهار قطار و همه تجهیزات سه ایستگاهمان غرق شده‌اند که منتظریم پس از تخلیه آب، به ارزیابی بهتر شرایط بپردازیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران می‌افزاید: در ایستگاه حبیب‌الله میزان آبگرفتگی به هجده متر هم رسیده بود که خوشبختانه با تلاشهای بسیاری از دوستانمان در مدیریت شهری مثل شهردار تهران و شهرداران برخی مناطق، الحمد لله میزان این آب را تا کنون ۸ متر کاهش داده‌ایم و امیدواریم که هرچه سریع‌تر این مشکل را مرتفع کرده و با لجن زدایی و بازسازی تاسیسات، این قسمت از خط را به چرخه خدمات رسانی برگردانیم.

وقتی از وی می‌پرسیم که دلیل اصلی رخ دادن این ماجرای عجیب چیست، می‌گوید: هنوز برای اظهار نظر در این زمینه زود است و باید متظر بمانیم که همه آب‌های جمع شده تخلیه شود تا هم میزان خسارت وارد شده را بررسی کنیم و هم این مشکل را ریشه یابی کنیم وگرنه هرچه اکنون بگوییم حتما غیر کار‌شناسی خواهد بود و مبنای خاصی نخواهد داشت.

وی در پایان نسبت به شایعه نشست زمین اطراف دو ایستگاه شهید حبیب‌الله و استاد معین می‌گوید: این موضوع شایعه نیست، بلکه هشداری است که سازمان بحران و مدیریت شهری به حسب وظیفه‌اش به ساکنین پیرامون این ایستگاه‌ها داده و احتمالات ناگوار ممکنه را اطلاع رسانی کرده است. امیدوراریم این اتفاق رخ ندهد و ما هم بتوانیم در اسرع وقت، این خط را به روال گذشته برگردانیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۸۴
انتشار یافته: ۱۳۰
ما که داریم سی ساله داد میزنیم که شهر رو نمیشه با قوانین دهات و روستا اداره کرد. به نظر میاد که پمپ هایی رو که داشتند برای تخلیه استفاده میکردند مال خالی کردن استخره و لوله هاش بسیار کوچک که این روزها طول میکشه که این آب تخلیه بشه به جای ساعتها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
داد نزن برادر، یواشتر!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
حالا شما کي هستيد که سي ساله داريد داد مي‌زنيد؟ اصلاً سن شما به سي سال مي‌رسه؟ اونوقت شما کارتون توي اين همه مدت داد زدن بوده؟ خسته که نشديد!
amin
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
علی جان خوب گفتی آقا!
حرفای امثال من و تو خیلی وقته که برای بعًی ها گوش خراش شده!
نه به خاطر بلندی صدامون به خاطر حرفایی که میزنیم . . .
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
برادرنه اخوی
"با سرعت عملی مثال زدنی مردم را از ایستگاه‌ها تخلیه کردیم"!! ... خیلی داری شکست نفسی میکنی. یه بارون اومده یه خط مترو از کارافتاده بعد شما سرعت عمل مثال زدنی داری اون وقت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
اگر چند نفر غرق مي شدند اونوقت مي فهميدي كه سرعتشان مثال زدني بوده يا خير.
hossien
| United States |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
با شهری مثل گوانگجو (چین) مقایسه کنید که بارانهای شدیدش معروف است و اکثر جابجاییها با مترو صورت می گیردو تفاوت مدیریت را درک کنید.
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
همین که کسی کشته نشده جای شکرش باقیه اگه مثل جاهای دیگه خواب بودن که الان چند هزار کشته داده بودن
fateme
| United Kingdom |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
به قول خودتون در گوانگجو این بارانها سابقه داره و معروفه پس موقع محاسبه برای ساخت سازه این مسائل رو در نظر می گیرن اما اینجا تهرانه و این باران بی سابقه بوده
وقتی آب 18 متر بالا اومده و کسی چیزیش نشده یعنی سرعت عملشون بالا بوده
وقتی قدر چیزهای خوبی رو که داریم ندونیم لیاقتمون میشه یه مشت چیز بدرد نخور! واقعا شما در مدیریت شهری اهران پیشرفت چشمگیری نمی بینید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
افرادی که حرف از سرعت عمل می زنن و می گن "همین که کسی کشته نشده جای شکرش باقیه" خداییش یه ذره به حرفتون فکر کنید. توی تهران یکی از بزرگترین شهرهای جهان چند نفر توی مترو غرق بشن. خداییش حرفتون خنده داره. با وجود اینکه من نسبت به فعالیت های شهرداری تهران در زمان آقای قالیباف خیلی خوش بین هستم اما باید بگم وضعیت پیش آمده بعد از بارش باران مایه شرم مسئولین هست.
بهادری
| Germany |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
چرا از داد زدن دوستمان ناراحت شدید درست میگوید وقتی شهرداری در وظیفه اش کوتاهی میکند چه کاری از دستش بخز داد زدن میاید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
اشکال کار اینه که هر سی سال یک بارانی اینجوری مییاد بعدش چندین سال خشک سالی میشه که همه یادشان میرهکه سیلی هم شاید بیاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
حالم بد می شه از اینکه اینقدر از خودشون الکی تعریف می کنن.
تابی منتشر کن این چند روز اوضاع مترو خط 4 خرابه .
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
اولا كه "يه بارون" نبود و خيلي بارون بود كه در تهران طي سالهاي پيش بي نظير بود.
ثانيا در جواب hossien: اصولا در مديريت، به مواردي مثل شرايط جوي و شرايط اقليمي در طراحي محصول توجه مي شود. مثلا در شرايط رطوبتي، ساخت خودرويي كه در بيابان هم بتواند با كارايي سوخت را مصرف كند، اتلاف هزينه است. چرا كه بايد هزينه هاي زيادي بشود تا خودرو قابليتي را پيدا كند كه شايد هرگز هم از آن استفاده نشود.
اينكه در گوانگجو طراحي متفاوت است، براي اين است كه شرايط آن جا اينطور اقتضا مي كند. اما براي تهراني كه شايد هر 20سال اين بارش اتفاق بيفتد، طبعا انجام هزينه هاي بالا براي رفع مشكلي احتمالي، از نظر مديريت اتلاف منابع است.
پس در مقايسه بايد حداقل هايي از شرايط مشابه وجود داشته باشد.
خوب چرا موقع طراحی تونل به این مسئله فکر نکرده بودن .. مگه hazop انجام ندادند. شانس اوردیم که متوجه شدندوگرنه فاجعه رخ میداد .. حالا هی بگین ما زیر ساخت رو داریم درست مکنیم .. هنوز نمیتونین یه زه کشی مناسب رای آب تو خیابون ها رو انجام بدین ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
مشکل از آن جا است که مدتیه شهرداری تمامی مسیلهای غرب تهران را که هزاران سال است وظیفه تخلیه سیلابها را دارند به بتن از همه طرف پوشانیده و حتی مسیرهای اصلی را مسدود کرده است بعنوان مثال از اتوبان همت به سمت غرب حرکت کنید تا ببینید رودخانه فرحزاد تبدیل به پارک نهج البلاغه و رودخانه کرج در محدوده دهکده المپیک و شهر زیبا نیز به پارک تبدیل شده و در نتیجه عمل زهکشی و تخلیه طبیعی با انسداد یا کاهش مقطع و افزایش شیب روبرو شده است.
البته ما ايرانيان عادت داريم دفع خطر پس از وقوع کرد
این خبر عکس میخواهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
بفرما این دوربین، شما برو بگیر...
جان تابناک " کم گوی و گزیده گو "
چه خبره این همه توضیحات اضافی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
شما نخوان...
آقا دم شهردار تهران گرم الان 20:30 رو دیدم که خود شهردار وارد عمل شده بود تا مشکل رو سریع تر حل کنند.
شهر ما رو که آب برده خبری هم از کسی نیست.
ت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
نره اونجا که دیگه هیچی. صدها میلیارد تومان خسارت به خاطر بی تدبیری این آقا وهمکارانشه حالا خیلی کار خفنی کرده رفته اونجا؟
درود بر سردار قالیباف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
سردار یا شهردار ؟
از این اتفاقات پیش میاد مهم نحوه برخورد با این گونه حوادثه. بنده شاهد بودم که شهردارتهران از دیروز بعد از ظهر در صحنه حاضر بود و خیلی از کارها را شخصا انجام میداد . امری که در کشور ما و حتی خیلی کشورهای دنیا نظیرش زیاد دیده نمیشه . و این خیلی خوبه که یک مسئول خودش شخصا در کارها دخالت و به امور رسیدگی میکنه . خوشبختانه این ماجرا بدون حادثه جانی تمام شد و مامورین شهرداری و آتش نشانی هم از دیروز در حال خارج کردن آب از ایستگاههای خط 4 هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
عزيز من!
اتفاقاً اين اصلا خوب نيست كه جناب شهردار شخصا وارد كار بشن. مگه ايشون به كساني كه مسئول اين گونه امور كردن اطمينان ندارن ؟ مگه خود آقاي قاليباف تو اين كار تخصص دارن ؟ من خودم آقاي قاليباف رو خوب ميدونم ولي حضور ايشون در حد نيم ساعت كافيه . بقيه كارها رو بايد معاونين ايشون و مسئولين اين كار انجام بدن . وگرنه حضور بيشتر ايشون بيشتر جنبه ي ... داره و بي اعتمادي ايشون به مسئولين كار رو ميرسونه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
البته این که یک مسئول خودش شخصا در کارها دخالت و به امور رسیدگی کنه (مثل ریس جمهور) خوب نیست. در مواقع بحرانی این کار تاثیر گذار و مفید هست.
معلوم بود دولتی ها منتظر یک فرصت هستند که از شهرداری انتقاد کنند و اونها رو بکوبند که گویا اون فرصت هم ایجاد شده . خجالت آوره بجای اینکه برن و به شهرداری کمک کنن تو اتاقشون وایستادن و مشغول کوبیدن شهرداری هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
شما یه 7-8 سال برگرد عقب ببین دولت اصلاحات چه خدمتی به شهرداری کرد!!! در ثانی همه روزنامه ها به شهرداری انتقاد کردن نه دولت!
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
دوست ناشناس این طفلکی هم میگه به شهردار انتقاد کنن نه دولت ! شما خط آخر کامنتت رو بخون .هول نشو فرزندم
اینم از مترویی که اینهمه خرجش شده و اینهمه دعوا سرشه!!!معلومه چقدر کارشناسانه روی متروی تهران کار شده!اینجا لازمه از محسن هاشمی ،قالی باف،شورای شهر،شهرداران زبده تهران و همه بر و بچ دست اندرکار تشکر کنم!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
خط 4 اون هم سمت غرب مربوط به 10 تا 20 سال پیشه قالیباف گناهش چیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
آقاي نه چندان محترم
حداقلش اينه كه شهردار از اولين ساعات تا حالا تو منطقه حضور داره و داره كارو پيش ميبره و تازه عذرخواهي هم كرد نه مثل بعضي ها كه هزار تا شعار توي هفت سال بدن و بعدش كه ...!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
از اونایی تشکر کن که گرونی و بیکاری نتیجه کاراشونه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
متروي تهران در اين شرايط سخت و تحريم اين همه خدمت به مردم انجام داده حالا بخاطر اين مشكل غير مطرقبه نبايد اين همه خدمات را ناديده گرفته يه ذره انصاف داشته باشيم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
همچنین از شما، از رئیس جدید مترو و ... تشکر می کنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
آزاد راه تهران شمال رو كه بعد از 8 سال چند كيلومترش رو ساختند و همون رو هم رانش زمين از بين برد. باز هم صد رحمت به مترو
حوادث غیر مترقبه غیر طبیعی نیستند بلکه عدم آمادگی ما در مقابل این حوادث ، غیر طبیعی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
قشنگ بود
باز خوب عمل کردند که کسی کشته نشد، اگر بموقع دست بکار نشده بودند ممکن بود تلفات جانی میداد این اتفاق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
از کجا می دونی ؟
hala migan touye Iran khoshk saliye.
سالی که نکوست از بهارش پیداست .
در همه دنیا تونلهای مترو به مانند پناهگاه امنی
در مواقع حوادث غیر منتظره مانند زلزله و سیل
و بمباران در خدمت مردم می باشد اما در تهران
تونل مترو میخواهد کار عزراییل را راحت کند .
حضرات نابغه دست پیش هم میگیرند که تونل
مترو بلاگردان مناطق مسکونی شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
میشه بگی کجای دنیا از تونل مترو هنگام سیل استفاده میشه؟؟؟
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
آخه آدم نابغه کجای دنیا در مواقع سیل و زلزله از تونل مترو استفاده می کنند؟! در تمام دنیا در زمانهای هشدار همه ی تونل ها رو تخلیه می کنند
گویا بعضی دوستان به شهردار تهران به دید رقیب انتخاباتی نگاه می کنند و فقط می خواهند تخریب کنند. این که به هر حال یک اشتباهی شده که این اتفاق افتاده شکی نیست ولی این تحلیل های من در آوردی جای تعجب دارد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
هيچ جاي دنيا از تونل مترو براي سيل استفاده نمي كنن
سمي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
آره مغازه هايي هم كه توي تونله بايد مواد غذايي بفروشن كه در مواقع اضطراري اين مواد غذايي به كار بيان نه لوازم آرايش و تابلوهاي هنري
بهادری
| Germany |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
چرا باید آب در تونل مترو برود و سیل شود تونل مترو که جای آب نیست . یک جای کار میلنگد . اگر یک ماه در آلمان باران شدید ببارد بعد از قطع باران بجز خیسی خیابان ها آبی در شهر نمی بینی چون یک جای کار نمی لنگد
این حادثه اولین نبود و یقینا آخرین نیز نخواهد بود و در سراسر دنیا نیز اتفاق می افتد ولی جا دارد از زحمات آقای قالی باف و کلیه مدیران و کارکنان پر تلاش مترو صمیمانه تشکر کنیم زیرا این حادثه در کمترین زمان اتفاق افتاده و با توجه به حجم مسافرین در ایستگاهها ممکن بود تلفات جانی نیز داشته باشد . که به خیر گذشته است .
و " دشمن شاد نشدید "
میگم وزارت کشور برای کمک به مردم در متروها در موعد گاه و زمان مناسب ظاهر شد و ستاد بحران دوباره منتظر دستور بود تا به مردم کمک کنند.
اصولا وقتی زلزله هم بیاید احتمالا وزارت کشور و ستاد بحرانش منتظر دستور زلزله هستند و در زیز پای خود زمین لرزه را احساس می کنند و لی سلسله مراتب را رعایت کرده و اقدامات را سازمان یافته و با صلابت انجام می دهد.
البته از وزارتخانه ای که ب...
لطفا پیگیری کنید.
مسولین محترم... .واقعا خدا قوت
بهتره آقای محسن هاشمی پاسخگو باشه
پاسخ ها
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
اون زمان که اقای محسن هاشمی در مترو تهران این همه زحمت کشید که رییس جمهور محبوبتان هم او را در سمت خود ابقا کرد از او تشکر کردی که حالا با یک آب گرفتگی از او پاسخ می خواهی بی انصاف!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
شما از نور چشمي ها هستيد؟ آلمان تشريف داريد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
آلمان کجابود. با وی پی ان وارد شده
بد هم نشد تابستون نزديكه ميتونن ورزشهاي آبي توش راه بندازن
وقتی دولت اعتبارات مترو را نمی دهد و طرحها نصفه نیمه اجرا می شوند همین میشود که شد!!
پاسخ ها
محس.ح
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
چه ربطی به بدهی دولت داره کاره مدیران قبلی مترو(هاشمی) و خوب بودن زیر ساخته بدهی دولت برای خطوط و طرحهای جدیده چرا از روی هوا گناه مردم (دولت ) را میشوری البته انتقاد خوبه ولی منطقی و وجدانی
محس.ح
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
علت عدم پرداخت اعتبارات مترو در موعد مقرر عدم آشنایی ... با دزدی های شبانه از بانکها اعلام شد ...
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
در نظر دادن کمی تقوا رو رعایت کن...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
اتفاقا این حادثه مربوط به طرحهایی بوده که مدتها کارشان به اتمام رسیده بود ولی به دلیل اجرای نامناسب به اینجا ختم شد که شد.
زیر خط فقر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
دولت فعلا پول نداره برای مترو خرج کنه ولی می خواد 200 میلیارد تومان برای انتقال آب از دریای مازندران به سمنان خرج کنه.
ناشناس
| Australia |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
بابا کارشناس!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
چه ربطی داشت؟ اعتبارات مترو مربوط به خرید قطارهای جدید بود؛ طراحی اشکال داره داداش چرا از همه چی بهره برداری سیاسی می کنید؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
کارشناس مترو.اب گرفتگی بیشتر در ایستگاه هایی بود که ساخته شده بود
میگم تا سرعت عملشون تو نخلیه مردم مثال زدنیه دیگه مهندسی به چه درد می خوره...نه
دوستان بهتره منطقي باشيم اينجا ايرانه و اينجور اتفاقات متاسفانه براي ما عادي شده اما با همه اين وجود از آقاي قاليباف تشكر ميكنم
اگرمامردم رعایت کنیم وآشغال توی نهرهانریزیم دفع آبهای سطحی سریعترانجام می شود؛ظرفیت نهرهابرای بارندگی عادی مناسب است،اززحمات شهرداری تشکرمی شود.
برای ما که فرقی نمیکند از اول هم از مترو استاد معین استفاده نمی کردیم چون پله برقی ندارد
چه ربطي به زيرساخت ضعيف داره . ما ايراني ها آدم نمي شيم هميشه اين کم کاري هاي خودمان و دزدي در کار ساخت مترو را به گردن همه مي اندازيم الا کسي که آن موقع مي ساخته . نمي دونم واقعا چرا ما اينقدر از کار مي زنيم و به فکر خود و آيندگان نيستيم بابا خانه محکم بساز. پل محکم بساز . ديوارهاي مترو را محکم بساز والا اين پولها خوردن نداره عاقبت گريبان خودت و خانواده ات را مي گيره
به همه کارکنان فهیم وزحمت کش شهرداری تهران مخصوصا دکتر قالیباف خسته نباشید عرض می کنم.امیدوارم دولت دست از لجاجت ... بردارد واعتبارات مترو را پرداخت کند.
همه جا وقتی خطریه مردم رو میفرستن تو مترو
ما با سرعت عمل مثال زدنی مردمو از مترو بیرون میکنیم
جل الخالق بابا ایوالا
اینم حتما تقصیره احمدی نژاده.
همه چيز سياسي ميشه تو اين كشور.دولت از يكي يا چند نفر خوشش نمياد تو شهرداري اعتبارات مترو رو نميده.از اين طرف شهرداري هم اگه مشكل اعتباري داره دليل نميشه به هر طريق ممكن طرحها رو افتتاح كنه مساله جان انسانها پس اين وسط چي ميشه؟خلاصه انگار تنها كساني كه مهم نيستن اين وسط مردم هستن
مطمئن هستيد 18 متر عمق اب بوده !؟
يكدفعه بگوييد بزرگترين پروژه قنات خاورميانه ساخته شد !
آقا تو اهواز چند تا تاکسی آبی انداختن تو کارون که به گل نشست میخواین بیاین ببرین بندازین تو مترو شاید اونجا به کارتون بیان.
انقدر با علاقه اخبار مربوط به حوادث طبیعی آمریکا و ارپارو پخش کردیم که سرمون اومد.
پس کمیته بحران تهران چه کرد. چرا برای جلو گیری از بحران کاری نکرده
سلام
جناب آقاي متروي تهران بهتر نيست بجاي اضافه كردن خطوط و ايستگاها كه بدليل نشان دادن كميت است همان ايستگاهها و قطارها را سرويس دهي مناسب دهيم تا مردم بد بخت در اين گرما وقتي درون واگن ها قرار ميگيرند به مانند سونا عرق نريزند. آقاي رئيس در حالتعادي و در ساعت شلوغي اول صبح و بعد از ظهر بدون هماهنگي و تشريفات در واگن نشسته اي. به اميد ظهور...
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
در روز مورد نظر من سری به پشت بام منزل تازه ساز خود زدم که از قضا خودمون ساختیم و خیلی اساسی و مهندسی سازه نه به ساز ... ولی چیزی که دیدم این بود که حدود 20 سانت آب جمع سده بود و 2 راه آب بام جوابگو نبود.این همه خاطره گفتم که بدونیم این نمونه یه محوطه کوچیک بوده حالا در سطح وسیع تر !!بهتره کمی فکر کنیم و مدام دنبال مقصر نباشیم . به نظر من عملکرد شهرداری و آتش نشانی و پلیس خوب بود . خوب بود نه عالی ولی بازم ممنون
!!!!!!!!!!!
درسته در همه جاي دنيا از تونلهاي مترو به عنوان جانپناه استفاده ميشه خوب اينجا هم ميشه جاي اب انبار استفاده كرد... راستي فكر نميكنيد مقصر خلبان بوده !!!!!
دست شهرداري تهران و شخص قاليباف به خاطر تمام زحمات و خدماتش درد نكنه.
باران بي سابقه معلومه كه هر جاي دنيا باشه خسارت مي زنه مهم عملكرد در برابر خسارته كه قاليباف و ساير خدمتگزاران شهرداري نشان دادند سريع العمل هستند.
كاش اين اخلاق بد از همه مسئولين دولتي دور بشه كه با يك مشكل فوري فرصت تخريب را غنيمت مي شمارند.
استانداري تهران تا كنون چه گلي به سر مردم تهران زده.
واقعا نامرديه كه انتظار داشته باشيم تمام مشكلات چندين ساله گذشته توسط يك نفر حل بشه! فكر هم نكنم كسي منكر عملكرد بسيار خوب شهردار تهران، در مدت زماني آقاي قاليباف باشه حداقل از زمان كرباسچي به بعد نداشتيم
تو همه جای دنیا درمواقع اضطراری مثل جنگ و حوادث طبیعی مردم به تونل های مترو پناه میبرن اما تو ایران از تونل های مترو باید فرارکنن!
چرا محسن هاشمی پاسخ گو باشه ؟ درویش بیاد جواب بده که این همه زحمات چندین و چند ساله رو یکباره بر باد داده !!
خواهش ميكنم وقتي از نزديك به چشم نديدين اظهار نظر نكنيد، درست نظر دهيد. حادثه خبر نمي كند.
هنوز هم بارش برف در زمستان و بارش باران در بهار براي ما عجيب و غير قابل پيشبيني است كه منجر به بسياري از حوادث بسته شدن راهها و آبگيري معابر شهري و يا سقوط هواپيماها و ...
ميشود.
پس تو اين دانشگاههاي دبيرستاني به بچه ها چي ياد ميدن؟!!!
يه مهندسي اصيل ايراني مثال زدني !
اول كار رو انجام مي ديم بعد بهش فكر مي كنيم !
پیمانکار و ناظر پروژه مربوط به آن دیواره بتنی را باید نقره داغ کرد.
ورودی ایستگاههای مترو (بویژه تجریش) را باید از سطح خیابان 10 پله بالا برد و بعد وارد مترو شد (یک راهکار کم هزینه و ایمن برای سیلابهای تهران که هرچند سال شاهد آن هستیم)
این آدمهای بی مسئولیت و بی تقوائی که هر چه از دهانشان در میاید میگویند بدون اینکه امتحان خود را پس داده باشند باید بدانند قالیباف هم وارث این شهر با همه معضلات ومشکلات آنست که باید به اندازه مدت زمان مسئولیتش کار میکرد وزیر بنا های شهری را اصلاح میکرد که به نظر من کرده و قرار نیست در یک دوره پنج ساله معضلات صد ساله شهر را حل کرد
ديواره اين مسيل ( كانال آب ) در زمان شهردار بودن آقاي قاليباف ساخته نشده كه بر او ايراد گرفته مي شود ، شايد در زماني كه آقاي احمدي نژاد شهردار بود ساخته شده و يا قبل از ايشان ؛ من اين مسيل را از دهها سال پيش روزانه هم نباشد هفته اي يكي - دو بار مي بينم اينهمه بهانه نياوريد براي كوبيدن شهردار .بهتره دولت بودجه مترو را بده كه به بهانه هاي مختلف نگهداشته .
عوضش شهرداري پارك مي سازه كه معلوم باشه . مردم هم ببينن ولي يه لايروبي نمي كنه تا كي ما ميخوايم خدايي كار كنيم نه براي اينكه خودي نشون بديم
واقعا بعضی دوستان چی فکر میکنن بابا این حادثه میتونست بدتر هم بشه که حداقل جلوش گرفته شد که مال بره جون مردم سلامت باز هم گلی به جمال آقای قالیبا که پاسخگو هست وگرنه بقیه دوستان بیشتر دنبال بهانه و تخریب هستند تا اصلاح و نقد سالم .
باید زیرساخت ها اساسی و توسط یک واحد مشخص اصلاح بشه تا پاسخگویی و قبول مسئولیت نماد درستی داشته باشه.
خسته نباشید به همه بچه های مترو شهرداری و آتش نشانی
در سالگرد صدمین سال تایتانیک در یک حرکت نمادین مترو ما غرق شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
حرکت نمادین مثال زدنی
هر جای دیگه دنیا بود، شهردار، مدیران مترو، مدیران ستاد بحران و همه اونهایی که به نوعی قصور داشتند خودشون استفاء می کردن، کجای دنیا رو سراغ دارین ایستگاه های متروش تو آب غرق بشه؟ مترو که اینه وای به حال سایر امکانات خطر زای شهری!
ايشان اظهار مي دارد سرعت سيل 100 كيلومتر در ساعت از نظر علمي غير ممكن است چنين سرعتي ؟ البته كل اين اتفاق ناشي از مديريت نا...
من موندم اگه یه روز زلزله بیاد که بقول سایت خودتون حتماً هم میاد ... واویلا !!!!!!! اصول شهرسازی در تهران بیشتر شبیه یه جوکه .... اصلاً به واقعیت و استانداردها هیچ قرابتی نداره ... خدایا تو رحم کن ... وگرنه ما که کلاً تعطیلیم ...
باید از مسیولین مترو وشهرداری بخاطر جلوگیری از تلفات جانی تقدیر بشه
با سرعت مثال زدني مديريت!! تمام تاسيسات غرق شد و بودجه دريافتي را بايد براي اين مديريت مثال زدني خرج كرد! جناب آقاي قاليباف بايد به شما براي اين چينش مثال زدني مديريت تبريك گفت. مگر قبلا تهران باران نمي آمد؟ مگر تونل هاي مترو تا به حال آبگرفتگي پيدا نكرده بود آيا تا به حال چنين فاجعه رخ داده بود؟
ما که در گرانی غرق شدیم هیچکس نیست نجاتمون بده مترو هم مثل ما
این که فقط یه بارون بود کل زندگی مردم مختل شد خدا رحم کنه اگه زلزله بیاد چی می شه!!!!!!
میگم مخاطرات رو به فرصتها تبدیل کنید
از این به بعد توی تونلها از قطارهای بادبانی به همراه ملوانان غیور و یک کاپیتان استفاده کنید اینطوری شغل بیشتری هم ایجاد میشه تازه پول برق هم نمیاد برای باد هم فکر کردم، مسافرها بادبانها رو فوت کنند!
با یک کارشناسی ساده می توان حجم سیلاب ماگزیمم را در نقطه نقطه یک شهر مشخص کرد. شرط می بندم کارشناسهای مزبور در یک دانشگاه درست و حسابی در نخوندن. نمی دونم شاید ...، ...، چه فرقی می کنه. تابی اگه دانشگاه ... نیستی چاپ کن. کار رو باید داد دست کاردان!
بهتر بود که اول به جای ایستگاهای دیگر خط 4 که افتتاح شدند ،ایستگاههای ابتدا و انتهای این خط افتتاح میشد و از دو طرف به مرکز خط 4 میرسیدند.آیا افتتاح ایستگاهها سلیقه ای و تبلیغاتی است یا اینکه کارشناسانه است؟؟
.
.
.





.

آخ بازم غافلگير شدم...!


..
به هر حال متشکریم از شما خوب یا بد زیر بارون کار کردین و زحمت کشیدید ...
دعا کنیم تهران رو آب نبرد!!! ترس از زلزله کم بود سیل هم بهش اضافه شد
متاسفانه مسئولین بسیاری از طرحها را با سرعت و بدون مطالعه کافی و بدون تامین زیر ساختها اجرا میکنند . چرا مترو نباید زهکش جمع آوری آبهای سطحی داشته باشد؟چرا کانالها ظرفیت کافی ندارند؟چرا بموقع لایروبی نمی شمند؟چرا ایستگاهها آبگیر هستند؟هزینه این خسارات را چه کسی و از کدام حسب می پردازند ؟وضعیت سایر خطوط و ایستگاهها چطور است؟آیا در مقابل سایر حوادث هم این قدر ضربه پذیر هستند؟پس مدیریت کلان شهری کجاست؟خوب بود قبلا آقای قالیباف این مسائل مهم را کنترل می کرد.
مدیر عاملش باید استعفا بدهد
باید از مسیولین مترو وشهرداری بخاطر جلوگیری از تلفات جانی تقدیر بشه
آنهائیکه از شهرداری انتقاد می کنند بهتر است چند ساعتی به شهرهای اطراف تشریف ببرند و اوضاع آنجا را ببینند تا حجم کارهای عمرانی و خدمات شهرداری تهران را به باد انتقاد نگیرند
خدا قوت به تمام كاركنان زحمت كش مترو و مهنس قلي ها و دوستان نزديك و بسيجي هاي هميشه پاكارشون
ببخشید بنده تخصصی در عمران ندارم ولی اینقدر میفهمم که اگه این همه آب رو زیر یک ساختمان بریزید پی آن سست میشود و ممکن است فرو بریزد میخواستم بپرسم آیا ورود این حجم وسیع آب به تونل باعث سستی تدریخی و فرو ریختن تونل در آتی نخواهد شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
بستگي دارد به اينكه شما مسئول باشيد يا كارشناس فني غير مسئول
واقعا دستتون درد نکنه
من کاری به مشکلات مهندسی که باعث ورود اینهمه آب شده ندارم
اما تخلیه سریع مردم و عدم آسیب به مردم قابل تقدیر هست
.
.

مسئول مربوطه اذعان داشته كه از طريق تماس كارگران فهميده اند كه 500000 متر مكعب آب وارد ايستگاه شده آنگاه براي انكه برق مردم مسافر را نگيرد برق را قطع كرده اند....(..!!!!)


چرا نبايد ايستگاه هاي مترو و تونلهاي مربطوه در همه كشور مجهز به سيستمهاي سنسوري و اعلان هشدار نفوذ آب نشت و ورود گاز و برخورد قطار و كمبود اكسيژن و امثالهم نباشند؟!.
.
.
آقایان استانداری که بابت خسارت هزینه سیل به مترو که یک مسئله ناگوار اما غیر مترقبه است اینقدر حساس هستند اول جواب چند ده میلیارد خسارت عمدی و لجبازانه خودشان در خصوص منو ریل و هزینه های کلیپ های باکلاسشان توضیح دهند.
فقط ادعای موفقیت در مدیریت شهری کافی نیست . رویت موفقیت هم دلیل است. این بار اولی نیست که در تهران بارندگی میشه و تهران بارش های بسیار بدتر از این هم داشته . اما نوع برخورد با مردم که القا کنن در تهران این بارش در 50 سال اخیر بی سابقه بوده بسیار مایه تاسفه که برای رسیدن به یک سری مقاصد مشخص و از پیش تعیین شده بخوای صورت مساله ساده رو تا این اندازه پیچیده و مشکل نشون بدی.
این حادثه شبیه سونامی ازنوع کوچک در اطراف مترو بود !
ایستگاه های مترو و 3 تا قطار و... را بی خیال شیم حالا تصورکنیم خدای ناکرده زلزله پیش آید تهران چه میشود..دیگه جایی اینکه بگیم تقصیر این و اون این دولت و اون دولت این شهردار و اون شهردار بود نمیمونه !!!!
بابا کجایی ای مدیریت بحران ما توی کرج تلفات داشتیم با اجازه شما
به هر حال همینکه کسی آسیب ندیده قابل تقدیره!
خيلي ها نظر دادن چه مثبت و چه منفي، اما بايد اينجا از هوشياري وتشخيص به موقع سيلاب توسط مسئولين شركت بهره برداري مترو تشكر را كرد كه جان هزاران مسافر را نجات دادند و هم اكنون نيز در حال تلاش براي مديريت بحران مي باشند.
واقعا از زحمات آقای قالیباف تو شهرداری باید تقدیر کرد. اگه یکم انصاف داشته باشیم و این تهران رو با تهران چند سال قبل مقایسه کنیم متوجه زحماتشون میشیم. بخصوص در زمینه حمل و نقل عمومی
بدون هيچ انگيزه سياسي عرض مي‌كنم كه چنين اتفاقي دست كم 9 سال پيش در شهر پراگ جمهوري چك افتاد و به خاطر بارندگي‌هاي فراوان و سيلي كه در تاريخ 200 سال اخير آن كشور سابقه نداشت، تمام مركز شهر و از جمله شبكه مترو به طور كامل غرق آب شد و سه ماه تمام شبكه مترو در اين شهر تعطيل بود و البته مشكلات بيشتر كه اينجا جاي بيانشان نيست.
با سلام.به نظرم علیرغم همه صحبتهای هم وطنانم ، کارمندان شهرداری خیلی زود جنبیدند که هیچکس آسیب ندیده.چون به محض شنیدن این خبر ، من منتظر شنیدن تعداد تلفاتش بودم و از اینکه این اتفاق نیفتاد کلی خدا رو شکر کردم و دست مریزاد به کارکنان گفتم.همچنین مدیران و مسولین ذیربط.
سلام
به همه نكات ريز و درشت توجه كرديد الا سر منشا بروز مشكل. يعني شكسته شدن ديواره بتني مسيل نزديك ايستگاه در حال ساخت اكباتان. حالا اصلا كسي پيدا ميشه يقه اون پيمانكاري رو كه چنين ديواري رو اجرا كرده بگيره يا نه. خدا عالمه و بس!!!
به خود مغرور شدن و خدارا کنار گذاشتن نتیجه اش اینکه که اگه همش نمی گفتند ماو می گفتند به یاری خدا و یا به کمک خدا ویا خدا را در کار شریک میکردند. این اتفاق شاید نمی افتاد خدا خواست قدرت نمائی و بی قدرتی انسان را به رخ آدمهای مغرور بکشد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار