بازدید 3732

تخلیه آب از ایستگاه‌های مترو ظرف ۲۴ ساعت آینده

کد خبر: ۲۳۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶ 16 April 2012
معاون اجتماعی شهرداری تهران گفت: ظرف 2تا 3 ساعت آینده مسیر ورودی آب را مسدود کرده و پمپ‌هایی در داخل تونل‌ها گذاشته‌ایم تا نسبت به تخلیه آب اقدام شود.

محمد هادی ایازی در گفت‌گو با فارس به بارش شدید باران در روز گذشته تهران اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی این بارش در 50 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه 400 کیلومتر مسیر جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهر داریم، گفت: بخش قابل توجهی از  آب توسط کانال‌ها جمع‌آوری شد اما شدت بارش خیلی زیاد بود و باعث بروز مشکلاتی برای خط 4 مترو شد.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در کانال متروی تهران - کرج در غرب تهران رخ داد، گفت: اب‌های تعدادی از رود دره‌های شهر در داخل این کانال می‌ریزد.

ایازی ادامه داد: دیواره این کانال شکسته شده است و آب از داخل ایستگاه در حال ساخت متروی اکباتان وارد شده است.

وی با تأکید بر این موضوع که حجم آب بسیار زیاد بود، گفت: بعد از شکسته شدن دیواره، آب از کانال تغییر مسیر داده و وارد مترو شد.

به گفته ایازی، آب در داخل ایستگاه آزادی، استاد معین و دکتر حبیب‌الله نفوذ کرد و همچنین تونل‌هایی که در مسیر این ایستگاه‌ها بود دچار آب‌گرفتگی شدید شد.

معاون اجتماعی شهرداری تهران اضافه کرد: همکاران در شهرداری تهران، معاونت فنی عمران ، معاونت حمل و نقل ترافیک و معاونت خدمات شهری، مدیریت بحران و شهرداری‌های مناطق کمک کردند تا هر چه سریعتر آب را از داخل ایستگاه‌ها خارج کنیم.

ایازی اضافه کرد: درحال مسدود کردن کانال دیوار شکسته شده هستیم. محمدباقر قالیباف شهردار تهران از ابتدای کار حضور داشته و تاکنون نیز در محل حادثه هستند.

به گفته سخنگوی شهرداری تهران، ظرف  2تا 3 ساعت آینده مسیر ورودی آب را مسدود کرده و پمپ‌هایی در داخل تونل‌ها گذاشته‌ایم تا نسبت به تخلیه آب اقدام شود.

وی دوباره تأکید کرد که این اقدام به دلیل بارش شدید باران رخ داده که تاکنون این میزان بارش در تهران بی‌سابقه بوده است و تخریب کانال باعث بروز مشکل برای مترو شده است.

معاون اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: خوشبختانه با مدیریت اعمال شده مشکلات را برطرف کردیم. همچنین در ضلع جنوبی ایستگاه استاد معین نیز منازل شهروندان را تخلیه کرده و آنها را در هتل مستقر کرده‌ایم تا مشکلی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه ظرف چند ساعت آینده مسیر ورودی آب را مسدود می‌کنیم گفت: ظرف 24 ساعت آینده آب تخلیه شده و بعد از آن باید نسبت به آماده‌سازی  خط 4 مترو اقدام کنیم.

ایازی اضافه کرد: استقبال شهروندان از خط 4 مترو به شدت زیاد است و هر چه سریعتر مشکل را برطرف خواهیم کرد تا شهروندان بتوانند از مترو در این مسیر استفاده کنند.

وی ادامه داد: آب در داخل 3 ایستگاه وجود دارد و در حال تخلیه آن هستیم.

معاون اجتماعی شهرداری تهران اضافه کرد: تگرگی که روز گذشته آمد تقریبا بی‌سابقه بود به گونه‌ای که در برخی از موارد که تگرگ‌ها را جمع کردیم ارتفاع آنها بیش از دو متر بوده است.

به گفته ایازی، کف خیابان‌ها روز گذشته کاملا سفید‌پوش شده بود.

وی در بخش دیگر سخنانش اضافه کرد: میزان بارندگی روز گذشته بسیار زیاد بود و کانال‌های آب ظرفیت این حجم بارش را نداشتند و بر اساس گفته سازمان هواشناسی این میزان بارش بی‌سابقه بوده است اما با مدیریت اعمال شده مشکلات جدی در شهر رخ نداد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست