بازدید 2194
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس :

قیمت گذاری دستوری نتیجه ای جز وابستگی ندارد

کد خبر: ۲۳۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸ 13 April 2012
یونس اسدی با بیان اینکه دخالت دولت در قیمت‌گذاری یک محصول معمولا نتیجه معکوس به بار می‌آورد، گفت: زمانی که قیمت‌گذاری محصولی مانند شیر خام دستوری باشد، اگر دامدار دچار ضرر و زیان شود تولید خود را قطع می کند که این موضوع نتیجه‌ای جز وابستگی به واردات را ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت ادامه داد: در حال حاضر قیمت علوفه دامی به شدت افزایش یافته است که به همین نسبت قیمت تمام‌شده تولید شیر خام برای دامداران رشد کرده و در نتیجه افزایش هزینه‌ها به مصرف‌کنندگان نیز تحمیل می‌شود.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرخه تولید تا توزیع شیر و فرآورده‌های لبنی معیوب است، اظهار داشت: نمونه این عیب را در تامین علوفه دامی مشاهده می‌کنیم به طوری که وقتی خشکسالی اتفاق می‌افتد تولید شیر خام با مشکل مواجه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در چرخه افزایش قیمت‌ها بیشترین خسارت متوجه مصرف‌کنندگان است، افزود: این در شرایطی است که دامداران، کارخانه‌های لبنی و مصرف‌کنندگان تقصیری در افزایش قیمت‌ها ندارند.

اسدی با بیان اینکه دخالت دولت در قیمت‌گذاری محصولی مانند شیر خام نتایج خوبی ندارد، گفت: متاسفانه قیمت بسیاری از کالاهای اساسی مورد نیاز جامعه افزایش یافته و یک انتظار عمومی از افزایش قیمت‌ها را در نزد تولیدکنندگان به‌ وجود آورده است.

این نماینده مجلس هشتم با تاکید بر اینکه باید سازوکاری تعریف شود تا میزان عرضه و تقاضا بازار را تنظیم کند، اظهار داشت: در حقیقت در تنظیم بازار تعیین قیمت مهم نیست، بلکه تعریف جایگاه عرضه و تقاضا مهم است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی باید در تعریف جایگاه عرضه و تقاضای شیر و لبنیات نقش پررنگ‌تری را ایفا کنند، گفت: تعیین قیمت دستوری برای دامداران و کارخانه‌های لبنی نتیجه‌ای جز کاهش تولید و وابستگی کشورمان به محصولات خارجی را ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار