بازدید 64346

داستان تلخ بستری ۷ ساله زن اهوازی

کد خبر: ۲۳۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰ 10 April 2012
به گزارش شوشان، در یکی از محلات فقیر نشین اهواز در کوچه هایی به گرفتگی دل مردمانش ، به دنبال خانه ای می گردیم که سوژه گزارش خود را پیگیری کنیم. به خانه مورد نظر که می رسیم سه بچه قد و نیم قد به استقبال مان می آیند. می گوییم آمدیم دیدن بیمار. هیچ کدام از بچه ها تکان نمی خورند ؛ حتی جوابی هم نمی دهند و بی هچ حرف و گفتی ، فقط پلک می زنند .

پس از کمی این دست و آن دست کردن و آگاه شدن از ماجرا  ما را به طبقه بالا هدایت می کنند ؛ با پله هایی آهنی و زنگ زده که هرلحظه احساس می کردیم الان زیر پایمان خالی می شود. سر انجام به طبقه بالا می رسیم . اولین چیزی که توجه ام را جلب می کند اجاقی ست رو باز در حیاط ؛ یعنی خانه ای بدون آشپزخانه ...

درب اتاق باز می شود. زنی دراز کشیده بر روی تخت ، با خنده و خوشامدگویی سلام می کند . پایین و سمت راست تخت بیمار ، چندین رختخواب تلبار روی هم بالا آمده بود.  اتاق آنقدر کوچک است که گویا همگی دور یک سفره کوچک نشسته ایم . پدر در منزل نیست . وقتی نگاهم به نگاه بچه هایش گره می خورد ناخودآگاه سر را به پایین  می اندازم و به دوربین نگاه می کنم...

شاید برای ما که محبت مادری را دیده ایم و هر شب با نوازش های مادرمان به خواب رفته ایم درک اتفاقی که هر روز راضیه و رضا با آن دست به گریبانند سخت باشد . راضیه و رضا فرزندان آرزو هستند ؛ آرزویی که در 30 سالگی به بیماری MS مبتلا شد و پس از آن دیگر نه توان راه رفتن داشت و نه توان خندیدن...

7 سال پیش بود که آرزو به همراه همسرش به علت تاری چشم به بیمارستان گلستان اهواز مراجعه می کند . علت تاری چشم تا زمان MRI نامشخص است.  پس از چند روز علت تاری چشم مشخص می شود : ام اس. مرضی که بر روی اعصاب مغز تاثیر می گذارد . بعد از یک ماه آرزو هر دو پایش را از دست می دهد و گوشه خانه می افتد.

آرزو با همان حالت خوابیده و دراز کشیده می گوید:  در سال 84 بود که به این بیماری مبتلا شدم شوهرم هرچه داشت و نداشت را برای من خرج کرد؛ طوری که از کار بیکار شد و الان مجبوریم که با 2 فرزندم در یک اتاق 12 متری زندگی کنیم.

وی با چشمانی که هنوز  کورسویی از زندگی در آن جریان دارد می گوید : این اتاق 12 متری کرایه ای ست و بچه هایی که پایین دیده اید بچه های خواهر شوهرم هستند که طبقه پایین زندگی می کنند . شوهرم قبلا در بنگاه خودرو مشغول به کار بود. وضع مالی مان چندان بد نبود تا اینکه این بیماری مهلک به سراغ من آمد.

عکس جوانی اش را که زمانی با شور و شوق در مشهد و دوشادوش شوهرش گرفته بود با میخ های زمخختی به دیوار نصب شده است. آرزو با اشاره به این عکس می گوید : آن موقع 58 کیلو وزن داشتم و الان 30 کیلو هم نمی شوم . خیلی وقت هست که دیگر دارو مصرف نمی کنم چرا که هزینه آمپول آوونکس زیاد است : ماهانه 280 هزار تومان . بیمارستان هم فقط برای اول مجانی آمپول می دهد که نگرفتم . گفتم چه فایده دارد من که نمی توانم ماه های بعد را خودم بپردازم.

پس از این بیماری دکترها به آرزو می گویند که دچار گشادگی دریچه میترال قلب هم شده است.  شیمی درمانی هم برای درمان وی هیچ فایده ای نداشت .  آرزو شب و روز بر روی تخت دراز کشیده و حتی موقع غذا هم توان بلند شدن ندارد.

او  می گوید : از بس خوابیده ام زخم بستر دارم. ناخن پاهایم خود به خود جدا می شوند . هیچ جای بدنم به جز دستانم خوب کار نمی کند .با همین دستان تسبیح می اندازم و خدا را شکر می کنم که فرزندان و شوهر خوبی به من عطا کرده است.

خانه شان حتی حمام هم ندارد. اگر هم حمام داشت پای رفتن نداشت. آنگونه که او می گوید 5 سال پیش موقع رفتن به حمام لیز می خورد و می افتد و پاهایش می شکند به گونه ای که پلاتین در پایش می گذارند و روی ویلچر می نشیند.

آرزو می گوید : با آنکه دارو مصرف نمی کنم همین الان هم هزینه های من زیاد است ؛ روزانه 15 تا 20 هزار تومان . مگر چقدر می توان هزینه گاز ،چسب و آمپول داد . بعضی وقت ها می گویم خوش به حال بیماران سرطانی نهایتا 6 ماه زجر می کشند ولی من ...

در همین لحظه مادر به دو فرزندش نگاه می کند و بغض گلویش را می گیرد. می گوید : از من که گذشت .فقط نگران بچه هایم هستم.  رضا دوم دبیرستان است و راضیه هم سوم راهنمایی . به بچه هایم می گویم در هیچ حالی خدا و توکل بر او را فراموش نکنند وقتی هم که بزرگ شدند و به جایی رسیدند به بیمارانی که مبتلا به بیماری مانند مادرش هستند کمک بکنند .گاهی که این وضعیت را می بینم ناراحت می شوم ولی بعد می گویم توکل بر خدا ...

تنها خواسته این مادر این است که سر بار خانواده اش نباشد. وی می گوید شوهرم تا به حال نزدیک 100 میلیون خرج من کرد تا بهتر بشوم . الان هم بیکار شده و با کمک فامیل و دیگران روزگار می گذرانیم . حتی می خواستیم کولر را هم بابت بدهی های مان بفروشیم . بچه هایم چه قدر گرسنه بخوابند. عید هم که نداشتند ما برای عید امسال هیچ چیز نتوانستیم بخریم . شوهرم خیلی مرد خوبی است می دانم که اگر هر کسی دیگری بود تا الان به پای من نمی ماند.

راضیه دختر این خانواده است. او با نگاه معوصومانه اش رو به من می کند و می گوید : می خواستم از پدرم تشکر کنم. پدرم آدم خوبی است کمتر مردی پیدا می شود که اینطور برای خانواده اش تلاش کند.

من هم مثل بقیه دوست دارم مادرم بلند شود.  ولی می دانم که هیچ جا به او کمک نمی کنند .حتی بیمارستان چون زخم بستر دارد بستری اش نمی کند.

درست است که رضا پسر خانواده است اما در بیماری مادر ، وظیفه ای دیگری را هم بر عهده گرفته است. او می گوید : تا بچه بودیم بابا برای مان غذا درست می کرد. روزهای اول که مادرم مریض شد یادم هست خیلی سخت بود. من دبستان بودم تا آن موقع مادر در درس ها کمکم می کرد. بعد اول راهنمایی که رسیدم مامان دیگر نمی توانست . یادم هست معدلم آن سال کمتر شد ولی بعدا یاد گرفتم خودم چه طوری از پس کارهایم بر بیایم.  الان هم خرید بیرون را خودم انجام می دهم. خواهرم هم لباس ها و ظرف ها را می شوید. می دانم که هم سن و سال های من الان کامپیوتر دارند و مشغول بازی و سرگرمی هستند ولی من در خدمت مادر بودن را به داشتن این گونه وسایل ترجیح می دهم.

گرمی و صمیمیت این خانواده با وجود بیماری مادر و فقری که با آن دست و پنجه نرم می کنند در نوع خود بی نظیر است و آنچه توانسته ستون های این خانواده را استوار نگه دارد فداکاری پدر است و از خود گذشتگی راضیه و رضا . و البته وجود مادری که مهر و محبت اش نگذاشته کانون گرم این خانواده به سردی گراید.به امید شفای تمام بیماران و این مادر مهربان....














تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۷۹
انتشار یافته: ۱۹۰
شماره حساب بدين
خدا را شکر که تابناک اینگونه افراد را شناسایی کرده تا انسان های خیر به آنان کمک کنند. ما در خدمتیم
راه کمک به ان خانواده را بگویید
پاداش پنج میلیونی فدراسیون به کریمی!!!
بنده خدا خودش هم از این پاداش تعجب کرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
البته جای این حرف اینجا نیست
ولی اگه این خبر به گوش امثال علی کریمی برسه مطمئن باش که اونم یه چیزی میزاره روش و به این خانم و خانواده محترمش کمک می کنه
نمی دونم چرا دوست نداریم جایزه و پاداش گرفتن دیگران رو ببینیم
پس نقش سازمانهایی مثل تامین اجتماعی و... چیست؟!!!
فقط..
واقعا متاسفم :(((
اللهم اشفع کل مریض
تورو خدا کسایی که استطاعتشو دارن کمک کنن
دولتمردان ببینید!اختلاس گران ببینید!
تابناک چه گونه می شود کمک کرد
لعنت به این بیماری........
تو رو خدا هر کی میتونه به این خانواده کمکی کنه
اخ خدا جون يعني اينا نبايد هيچ فريادرسي داشته باشند كاش پدر خانواده يك شماره حساب از خودش تو سايت ميذاشت و هركدوم از ما ايرانيا فقط يكهزار تومن بهحساب اين هموطنان عزيزمون ميذاشتيم بخدا اگه فقط يك ميليون نفر شركت كنند تو اين امر خداپسندانه پول زيادي ميشه كه لااقل بچه ها يكم آرامش داشته باشند توروخدا يكم غيرت داشته باشيم بخدا جيگرم آتيش گرفت .
آدرس یا یه شماره برای کمک بدین.
lotfan shomare tel in khanevadaro bedin
هستند هم وطنانی که دریا دل هستند و با مشکلات مالی کمر شکن همدیگر را دوست دارند.دولتی ها ببینند . وضعیت درمان بخصوص در بیمارهای لاعلاج بسیار کمرشکن است و بهتر است بجای یارانه های نه چندان ثمر بخش در قوت خانواده ها درمان و بهداشت را سرو سامان ببخشندو تنها داروی شفا بخش و امکانات بیمارستانی را به چند کلان شهر مانند تهران معطوف نسازند ولی کو چشم بینا و گوش شنوا
لطفا شماره حسابي از اين بيمار دهيد تا كمك هرچند ناچيزي بتوانيم به ايشان و خانواده محترمشان كنيم.
سلام
واقعا غم انگيزه
خدارا شكر به خاطر همه نعمتهايي كه به ما ارزاني داشته
خواهشم اينه شماره حساب برام بفرستين
ممنون
با سلام لطفا شماره حسابی و ادرسی برای کمک به این خانواده به بنده و خیرین بدهید
با تشکر
شماره حسابی ازاین خانواده بدهید لااقل اگر کسی بخواهد کمکی بکند
چرا کانال خاص و مطمئنی را برای کمک به این خانواده اعلام ننموده اید؟
لعنت به این زندگی کثیف
پاسخ ها
آقا مرتضي
| Germany |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
منظورت دنياي كثيفه ديگه
خداوندا به حق بزرگيه خودت اين بيمار وتمام بيماران راشفا بده.
با آرزوی شفای عاجل از درگاه خداوند متعال
آیا مسئولین هم این افراد را می بینند و این مطالب را می خوانند؟!!
واقعا ناراحت کننده بود. اگه میشه شماره حسابی اعلام کنید که کاربران وعلاقه مندان هرچندکم بتونن کمک کنند خیله خوبه.خدا همه مریضا رو شفا بده.
آيا ميتوان به اين خانواده كمكي كرد لطفا اعلام نمائيد
لطفا راههای تماس با این خانواده رو بگید
به خدا دلم کباب شد حیف که کاری ازم بر نمیاد جز دعا
سلام
متشکر از اطلاع رسانی خوبتان
لطفآ من را برای کمک مالی به این خانواده راهنمایی کنید
منتظر ایمیلتان + شماره تلفن شما هستم
توحیدی
اللهم الشفع كل مريض آمين
نمی تونم جلو اشکامو بگیرم
یا خدا
ایشالا خدا شفا بده بهش
ایشون و همه ی مریض ها رو
آيا ميتوان به اين خانواده كمكي كرد لطفا اعلام نمائيد
آخه تا كي بايد اين قصه هاي تلخ رو بخونيم و بشنويم... اي خدا تو اين مملكت چرا هيچ مسوولي پيدا نميشه تا به داد اين نيازمندان برسه ... چند درصد ثروت خدادادي اين مملكت واسه اين محرومانه؟... آيا نميشه يك صد هزارم 3000 ميليارد تومن رو به اين بيماران اختصاص داد تا مجبور نباشند خرج درمان و داروشونو از جيب بدن..! واقعا خدايا خودت به فرياد محرومان برس...
با سلام و تشكر از اينكه شما به فكر امثال اين انسانهاي فقير اما با صفا هستيد ؛ در صورت امكان شماره حسابي را براي كمك به اين فرد اعلام فرماييد .
یک شماره حساب علام کنید برای کمک
خدا کجاست مسولینی که جواب پس بدن خدا چرا
اين هم از عدالت و تامين اجتماعى
بعنوان یک بنده ناچیز از خدا میخوام که همه مریضا رو شفا بده و مشکلات تمام دردمندان و درماندگان رو بر طرف کنه.
امکانش هست یه شماره حسابی معرفی کنید که بتونیم به این خانواده کمک کنیم؟
اگر شماره حسابي براي كمك به اين خانواده بدين مردم كمك ميكنند
من چطور می تونم کمکشون کنم؟
مثلا هزینه چند ماه آمپولش رو ماه به ماه بدم
چطوری به دستش برسونم؟
آفرين به غيرت شوهر اين خانم.

لطفا مسيري براي كمك به اين خانواده ي پرمحبت اعلام كنيد، مطمئنا مردم كمك مي كنن.
با سلام
چه جور ی میشه بهشون کمک کرد؟
lotfan adress bedid jahate komak
لطفا راهی برای واریز وجه بفرمایید
کسی هست که خجالت بکشه ؟
سلام چطور می توانیم کمک کنیم?
شما که زحمت کشیدید وبه عیادت این خانم دردمند رفتید .کاش یک شماره حسابی برای ایشان بازمیکردید تا مردم نیکوکار وانسان دوست که درسرتاسر ایران فراوان هستند با ندازه امکانتشان کمکهای خودرا واریزکنند
واقعا ناراحت کننده بود.خدا خودش شفاش و بده
آقا من توان کمک ندارم ولی حداقل می تونم بگم شاکر خدا برای سلامتیم هستم و آرزوی سلامتی دارم برای این خانواده محترم دارم
پاسخ ها
omid
| France |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
معذرت میخوام اشتباهی منفی زدم
خدا خیرت بده تابناک جان چه کار خوبی رو شروع کردی
سلام لطفا شماره حساب خانواده ی این عزیز رابرایم درایمیل ارسال کنید تامبلغی که درتوانم هست ماهانه به حساب این خانواده بزرگوارواریز
کنم ازخداوندبزرگ آرزوی سلامتی برای خواهر عزیز وکل شفای مریض هارودارم
براي حل مشكلات اينچنيني كه درد عمومي همه انسانهاست بايد حداقل براي حفظ سلامت احساسات خودمان به فكر وضع قوانين محكم حمايتي و ... باشيم.
خدايا به حق پنج همه مريضها بخصوص مريض هاي صعب العلاج را شفا بده.
آمين يا رب العالمين
اشکهایم جاری شد.....
ماشا ا... به این غیرت و مردونگی ...
ضمن تشكر از گزارشگر واقعا متاثر شدم كه در مملكت اين جور آدم هاي نيازمند است.بدا به حال مسئولي كه از اين بابت كاري از دستش برمي آيد و بي تفاوت باشد. لطفاً اگر شماره حسابي براي كمك به اين بنده خدا تعيين گرديد در سايت اعلام شود.
بیماری MS از طریق طب سنتی درمان میشه.باید پیگیر باشند.
خدایا....! چه بگویم بگویم شماره حساب بدهید. بدهید قطعاٌ ما کمک میکنیم اما تا کی این وضغ؟ تا کی؟ از میان هزاران رنج کشیده دو تایی هم به سایت های خیری چون شما راه پیدا میکنند. اما کی قرار است یک نظام فراگیر تأمین اجتماعی به معنای واقعی و دور از شعار مشکلات دردمندان را حل کند؟
شماره حساب واقعی؟
شماره حساب یالا بدید
بیماری MS از طریق طب سنتی درمان میشه.باید پیگیر باشند.
با سلام
لطفا" در صورت ممکن شماره حسابی جهت کمک به این خانواده اعلام فرمایید.
با سلام
ضمن تشكر از گروه اجتماعي سايت محترم تابناك خواهشمندم در صورت از امكان از اين خانواده محترم شماره حساب يا شماره كارتي به آدرس ايميل فوق ارسال فرمائيد ممنون
تورو خدا نشانی از این خانواده اعلام کنید من ساکن اهوازم شاید بتوانیم کای بکنیم
با س÷اس از توجه گزارشگر این متن خواهشمندیم در صورت امکان شماره حسابی برای این موضوع اعلام مینمودین که کسانی که قدرت یاری دارند بتوانند کمک مالی خود را به ان واریز کنند باشد که خداوند در دو دنیا کمکتان باشد.
من هم مي توانم ماهانه مبلغي هر چند ناچيز كمك كنم خواهش مي كنم يك شماره حساب معتبر اعلام بفرماييد.
لطفا آدرس یا شماره حساب جهت کمک مالی.
لطفا شماره حسابی از ایشان اعلام نمایید تا بتوانم به ایشان کمک کنم .
با تشکر از شما که در پی شناسایی چنین خانواده هایی در جامعه هستید ، خسته نباشید و به راه خود ادامه دهید .
آن وقت بعضی ها ده بیست مرتیه مککککککککککککککککککککککککککه میروند.واقعا که چقدر رحمت و گذشت
دارند
سلام لطفا شماره حساب یا آدرس رو برام ایمیل کنید .
لطفا" شماره حساب بدهید تا هر چه زودتر هدایای ناچیزی خدمتشان ارسال کنیم.
لطفا نشانی این خانم بدهید تا مقداری دارو برایشان بفرستیم. البته این موارد که حتما مشتی از خروار هستند، نارسایی سیستم های تامین اجتماعی و بنگاههای خیریه دولتی و غیردولتی را می رساند که نه دولت توانسته تور حمایتی خود را به میزان کافی پهن کند و نه در حالی که مردم خیر بسیاری در کشور هستند و با شنیدن چنین خبرهایی به آسانی از مال خود هم که شده برای کمک می گذرند، نتوانسته اند نیازمندان را به خیرین متصل نمایند. مردم ما نیاز دارند که بدانند واسطه ها کاملا امین هستند و کمک خود را هم به صورت مشخص به افراد تعیین شده خواهند داد.
کاش شماره حساب می گذاشتید کمک کنیم به قدر وسعمون
سلام. لطفا شماره تماس، آدرس و نام این خانواده را برای من بفرستید. با تشکر
لطفا اگر شماره حساب تهیه کردید ایمیل بزنید تا با مساعدت هم کمکی به ایشان بکنیم.
سلام. لطفا شماره تماس، آدرس و نام این خانواده را برای من بفرستید. با تشکر
با سلام در اینکه باید به این خانواده کمک شود شکی نیست یکی پیدا شود بگوید وظیفه بهزیستی و کمیته امداد چیست در شرایطی که برای آرام کردن تماشاچی فوتبال مبلغ 5000000 تومان به آقای ک پاداش می دهند در شرایطی که بنیاد مسکن که فلسه تاسیس آن کمک به فقرا بود به تجارت روی آورده وضع بهتر از این نمی شود تابناک می دانم نظرم را نمی گذاری ولی برای آرام کردن دل خودم نوشتم
لطفا شماره حسابی از ایشان اعلام نمایید تا بتوانم به ایشان کمک کنم .
من سخت بر این بارورم که همه ی انسان ها وظیفه دارند زندگی را برای هم نوعان خود آسان تر کنند. فارغ از هر رنگ و نژاد و زبان و آیین.
از سایت محترم تابناک تقاضا داریم هر چه سریعتر یک شماره حساب برای کمک به این خانواده معرفی کند تا همه با هم همت کنیم و دل فرزندان این خانواده را شاد کنیم .
درد دل دارم ولا پیش کی بنالم/پیش یه درد و دلی وارسه وحالم.
شماره حساب؟
من می فهمم چه زجری می کشن . دو بیمار سرطانی پشت هم در خانواده ما خرجی معادل 300 میلیون در طی دو سال داشت و هر دو عزیزم هم پر کشیدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
از خدا برایتان صبر می طلبم به خاطر بیماری و فوت عزیزانتان.
بار الها لباس عافيت بر تن تمامي مريضان اسلام و اين خانم محترم بپوشان .
بچه من كامپيوتر دارد. چرا اين بچه نداشته باشد. در وضع پيش آمده گناه اين بچه ها چيست؟ من ساكن اهواز هستم و امكان كمك كردن هم دارم..البته اگر بگوييم انجام وظيفه بهتر است تا كمك. خواهشا" آدرس اين خانواده را به ايميل من ارسال فرمائيد. لا اقل مي توانم قسمتي از هزينه هاي تحصيل فرزندانشان را تقبل كنم.
تو نیکی میکن و در دجله انداز
که ایزد در بیابانت دهد باز

مسئولین تابناک بدانند رفتار نیک آنها از دید خداوند متعال پنهان نیست.
قابل توجه مسئولان تــــــــــــامين اجتماعي!
امیدوارم خداوند در کنارشان باشد و روزی رسان فرزندان پاک و این مادر مهربان ..
سلامتی ایشان را از خداوند خواستارم.
اگر شماره حسابی اعلام کنید در حد توان به وظیفه خود عمل می کنیم.
شماره حساب بدين
با تشکر لطفا برای من هم شماره حساب بفرستید
با تشكر از تابناك
اگر شماره حسابي اعلام كنيد كه بشود به اين خانواده كمك كرد
اگر امکان دارد شماره حساب این عزیز را به ایمیل من ارسال نمایید در حد و وسع خود وظیفه می دانم که کمک کنم خدایا بخاطر تمام داده ها و نداده هات شکر.
با تشکر
با سلام فقط توکل و اعتماد به خداست که انسانها را سر پا نگه می دارد. یک شماره حساب بدین که هر چه از دست مان آمد کمک کنیم.
با سلام
کمک نقدی خیلی خوب و پسندیده است
اما یک شغل برای پدر خانواده هم سراغ دارید پیشنهاد کنید
مردم باید مالیات بدهند و دولت به نمایندگی از مردم بخشی از درامدهای خود را صرف رسیدگی به این امور کند.
باسلام وتشکرازمسولین محترم تابناک, وآرزوی شفای عاجل برای هموطن دردمند. ازمسولین محترم مملکت استدعا میکنم تا دیرشده به دردمردم برسند. باشعار وتبلیغات مشگل مردم حل نمیشه.
من ساکن اهوازم لطفاشرایط ارتباط بااین خانواده رابرایم فراهم کنید .تشکر
لطفاآدرس وشماره حساب را اعلام فرمایید
نمي دونم چه جوري بايد بغضم و اشکاهام رو نگه دارم. آفرين به اين مردم گل و مهربون که اينقدر دل پاکي داريد و کمک مي کنيد به هموطنان نيازمند. دست تک تکتون رو مي بوسم و از اون مرد فداکار و راضيه خانم و آقا رضا تشکر ميکنم. کاش اونقدري داشتم که بتونم کل مخارجتون رو تامين کنم من شرمنده ام. فقط از خداوند هميشه مهربانم مي خوام که هر چه زودتر به حق دل بي رياي اين همه بنده خوب به اين زن دردمند کمک کنه و شفاش بده.
آمين يا رب العالمين
یا من اسمه دوا و ذکره شفا
لطفا ش حسابي اعلام نماييد
با سلام خواهشمندیم راه کمک به این خوانواده و خانواده های امثال انها را بگویید باشد که مورد دعای خیر اقا امام زمان علیه السلام باشید
با سلام، لطفا اگر ممکن است شماره حسابی اعلام کنید در همین صفحه یا به آدرس ایمیل که کمک کنیم
اللهم اشف کل مریض...
چرا کسانی که ادعای عدالت خواهی دارند کاری برای این بنده خدا نمیکنند. خدایا شفا بده . آمین.
با سلام با تشکر از شما
شماره حساب اعلام تا بتوانیم کمکی نا چیز نماییم
همه میگن شماره حساب..چرا نمیذاری دیگه؟
با سلام من با چشمان گریان متن مصاحبه را خواندم و بسیار متاسف شدم برای خودم که در این مملکت چنین افرادی زندگی می کنند و ما باید اموال و امکانات خودمان را راهی کشور های دیگر بکنیم لطفا شماره حساب بدهید تا بتوانیم سهم خودمان را در راستا شرافت انسانی و ایرانیمان ادا نماییم
فقط گریه کردم . وای بر ما
لطفا شماره حساب بدید.سازمانهای بهزیستی و تامین اجتماعی کجا تشریف دارند
اگر سر کار نبودم و همکارام نبودن نمی توسنتم اشکهام رو کنترل کنم
خدایا هزاران بار شکر
بعضی افراد چه مشکلاتی دارند و ما در فکر چه چیزهایی برای رفاه بیشتر که نیستم
از خودم خجالت میکشم
یاد این گفته پیامبر افتادم که گفت کسی که سیر بخوابه و همسایش گرسنه باشه از ما نیست
وای خدا یعنی من مسلمان هستم؟؟!!
لطفا شماره حساب بدین
لطفا شماره حساب یا ادرس این بندگان خدا را بفرستید به ایمیل اعلامی
کمترین منفی برای یک خبر، 2 منفی، که یکیش هم اشتباهی بود
همه احساسات پاک این هموطنان را ارج میگذارم اما کجاست دولت مهرورز؟ کجاست تامین اجتماعی و عدالت احمدی نژاد؟ کجاست کمیته امداد؟ امید که به این خانواده محترم هم کمک کنیم، دیگرانی که معرفی نشده‌اند و درگیر چنین مشکلاتی هستند چه می‌شوند؟!
درود بر کسانی که این گزارشها را تهیه و به اطلاع مردم میرسانند. باید روشی مشخص شود که دولت و مردم با کمک هم مشکلات این نوع انسانها را کاهش دهند.خداوند به این انسانها صبر دهد
زندگی خواه تیره خواه روشن هست زیبا هست زیبا
لطفا شماره حساب جهت کمک اعلام نمایید
از هم وطنان عزيز سپاسگذارم كه اينقده به فكر ساير هموطنان هم هستند. ولي كاشكي هميشه اينقده همديگر رو دوست داشته باشيم نه فقط در شرايط ناگوار اينجوري
ما همه انسانيم حداقل يك شاره حساب براي كمك به اين بنده خدا تو سايت بذارين تا هركسي هر چه قدر مي تونه كمك كنه نمي دونم پس كميته امداد و از اين جور جاها كجان به قول دوست خوبمون كه گفته اگر فقط هزار تومن هم كمك كنه مشكل خيلي از اين بيمارا حل مي شه پوله اين مملكت كه معلوم نيست كجا ميره
با تشكر از اين پدر فداكار ايراني لطفا شماره حساب بدين -به اميد شفاي تمام بيماران
با سلام
از گزارش شما متاثر شدم. از خداوند شفاي اين مادر را طلب مي كنم. اما اين گزارش يك نقص دارد و آن هم اين است كه بيماري MS بيماري هزار چهره است يعني در افراد مختلف بروزهاي متفاوتي دارد. بسياري از افراد مبتلا به اين بيماري سالهاي طولاني بدون مشكل حاد زندگي مي كنند. ممكن است چندوقت يكبار حمله اي داشته باشند اما پس از مدتي همه چيز به حالت طبيعي برميگردد. مشكل گزارش شما براي كساني است كه به بيماري MS مبتلا هستند. بعد از خواندن اين گزارش دچار استرس زيادي خواهند شد چرا كه تصور مي كنند در نهايت آنها نيز به اين روز خواهند افتاد در حالي كه به هيچ وجه اينگونه نيست. بنده بعنوان كسي كه همسرم سالها است به اين بيماري مبتلا است و بحمدالله پس از ده سال بيماري MS مشكل خاصي برايشان ايجاد نكرده است اين مطلب را مي گويم.
لطفا به اين موضوع توجه كنيد.
لبته اصل گزارش بسيار بجا و شايسته است و انشاءالله با كمك هموطنان و لطف الهي مشكل اين خانوداه كمتر شود.
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
دوست عزیز شما به همسرت به موقع دارو دادی و... ولی این بنده خدا چند ساله آمپول نزده و بیماریش پیشرفت کرده
hadi
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
اقامهدی خدا خیرت بده.ایشالا خدا خانومت شفا بده.همین که صبر داری خودش کار بزرگیهه
یا امام رضا...
درود بر غیرت این مردم. تو هیج جای دنیا مثل مردم ایران پیدا نمیشه. همه میخوان یک جوری کمک کنن. امیدوارم که این خونواده هر چه زودتر مادرشون رو دوباره سالم و سلامت بالای سرشون ببینه. خدایا کریم و رئوفی. صلاحت را در سلامتی تمامی مؤمنین و مؤمنات بالاخص این خونواده قرار ده. آمین یا رب العالمین
بعنوان كسي كه يكي از نزديكانش حدود 10 سال است بيماري ام اس دارد عرض مي كنم طب سنتي در درمان يا دست كم كنترل اين بيماري موفق است. بطور خلاصه بيماري ام اس مخصوص افرادي است كه طبع سرد دارند يا بلغمي مزاج هستند. با پرهيز از خوردن غذاهايي كه اصطلاحا سرد هستند و استفاده از غذاهاي گرم مثل گوشت شتر، خرما، كشمش و . . . به فضل خدا مشكل تا حد زيادي كم مي شود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
برو بابا اگر اینطوری است یک کیلو خرما بخر بفرست
واقعا خداوند به همچین افرادی صبر بدهد .با این وضعیت اقتصادی و با این هوای گرم و گرد خاک خوزستان من در اجب هستم . این همه پول نفت کجاست ؟ :(
لطفا یک شماره حساب بدین هر کس در توانش کمک کنه
بعنوان كسي كه يكي از نزديكانش حدود 10 سال است بيماري ام اس دارد عرض مي كنم طب سنتي در درمان يا دست كم كنترل اين بيماري موفق است. بطور خلاصه بيماري ام اس مخصوص افرادي است كه طبع سرد دارند يا بلغمي مزاج هستند. با پرهيز از خوردن غذاهايي كه اصطلاحا سرد هستند و استفاده از غذاهاي گرم مثل گوشت شتر، خرما، كشمش و . . . به فضل خدا مشكل تا حد زيادي كم مي شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
داره میگه اشپز خونه هم ندارن انوقت میگی گوشت شتر بخوره مگه گوشت مرغ و گوسفند و گاو میتونه بخره
این است عدالت علی؟
به آمار درآمد های کمیته امداد امام خمینی ( ره ) مراجعه کنید . پس این درآمد سرشار در کجا مصرف می شود؟ آیا تا به حال مسئولان آن به نهادهای ناظر پاسخگو بوده اند. به خدا قسم اگر این کمک ها در اختیار نهادهائی که از سوی خیرین اداره می شود قرار داده شود، نیازمندان ، بی نیاز می شوند.
با سلام لطفآ راهنمائي كنيد چطور به اين خانواده كمك كرد منتظريم .
لطفا اگر شماره حساب تهیه کردید ایمیل بزنید تا با مساعدت هم کمکی به ایشان بکنیم.
این همه سازمانها و کمیته های جور واجور و این همه صندوق صدقات که حتی توی روستاها مثل قارچ سبز شده و باز هم این همه نیازمند؟
لطفا آدرس بدید من می خوام یک کامپیوتر ی تلوزیون و ی زیر تلوزیو نی و مایحتاج ضروری دیگه بفرستم
با سپاس از تهیه کننده محترم ،لطفا جهت همیاری با این خانواده گرامی یک شماره حساب اعلام بفرمایید.
لطفا شماره حساب بدید تا شاید تونسته باشیم کمکی به این هم استانیم بکنیم استانی با این همه نفت و گاز وضعیت مردمش اینه مردم ایران
از قديم گفتن پول روي پول ميره...
با خواندن این گزارش اشک در چشمانم جمع شد چطور اسم مسلمانی به خودمان دادایم که از همسایه خودمان باید از طریق سایت باخبر بشویم خداوند از سر تقسیرات همه ما بگذرد و شفای عاجل به این خواهر محترم وهمی مریضا عنایت بفر ماید انشا الله لتفا شماره حساب اعلام کنید تا کمکی بتوانیم بکنیم
عمیقا ناراحت و شرمنده شدم.لطفا راهی برای کمک کردن پیشنهاد کنید.
سلام
کارمندان بانک ملی خوزستان هستیم
لطفا شماره حساب سیبا اعلام کنید تا
کمکی از طرف همکاران واریز نماییم .
یا امام رضا
همسرم از بهار 78 مبتلا به ام اس شده. خدا نکنه کسی مبتلا بشه ولی تا نشه متوجه رنج و درد و اندوه مریض و خانواده ی اون نمیشه و تازه این اول غم و غصه هاست.مریضی و مریض داری، خرج کلان و نداری، ناتوانی و نبود دارو و هزار گرفتاری دیگه. رهبر گفته بود باید شرایط طوری باشه که مریض فقط ناراحتی مریضی رو داشته باشه نه نبود دارو و نه هزینه سر سام آور دارو و هزینه های پزشکی و کمک پزشکی. اما دریغ و دریغ....
چی بگم که بعد از 14 سال مریض داری دل پردردی به یادگار گرفتم. خدا به آبروی فاطمه ی زهرا رحمتت رو از همه ما دریغ مدار
خدا میدونه چقدر از این موارد درکشورمون وجود داره و مسئولین هنوز در دعواهای دنیای کثیف سیاسی غرق شده اند و من نمیدونم این خدانشناس ها آن دنیا چگونه میخوان پاسخ بدن؟! یک نکته ای به نظرم رسید. کاری که همسر این خانوم انجام داده، هزینه هایی که کرده و زحماتی که کشیده،"وظیفه"این آقاست.درسته که جای سپاسگزاری داره، ولی منتی برسر کسی نمیتونه داشته باشه. ولی انقدر ازاین قبیل "مردان" درجامعه ما کم هستند که وقتی آقایی برای خانومش"وظیفه همسری"رو انجام میده، هیچکس باورش نمیشه و آدما فکرمی کنند داره فداکاری می کنه."ما"یی که پس از ازدواج بوجودمیاد، درهمه مراحل زندگی بایدباشه. در آسایش و درسختی.
من كه گريه ام گرفت.ملت خودتون به هم رحم كنيد .اميدي به كسي نيست.اگه يه شماره حساب بدين انشاءالله كار اين بندگان خدا تاحدي حل ميشه.
ضمنا تا اونجا كه من ميدونم ام اس يك بيماري عصبي هست كه ميتونه سالها نهفته باشه.اخيرا هم خيلي شايع شده علتش هم فشار هاي عصبي هست در جواب اون بنده خدا هم كه گفته انتشار اين گزارش باعث نگراني ميشه براي ام اسي ها ميخوام بگم كساني كه ام اس دارن خودشون شرايط بيماري رو ميدونن
سلام شماره حساب لطفا +شماره تلفن وآدرس تشکر
اون وقت مقامان میگن تو کشورمون فقیر نداریم
خوب بگید چطور میشه کمک کرد؟
شماره حساب بدهيد
تو يكي از كامنتها دوستي گفته بود اگه هر كس هزار تومان بريزه و تعداد افرادي كه كمك ميكنن يك ميليون بشه ميتونه مشكل ماليشون رو بر طرف كنه.من خودم بيكارم و توان كمك چنداني ندارم اما هزار تومن ده هزار تومنو كه ميتونم بريزم به حسابشون.اگه شماره حسابي اعلام كنيد گرچه روم نميشه اين مبلغ رو بريزم اما اين كارو ميكنم چون تنها كاريه كه از دستم بر مياد
باور کنید اگر شما واسطه خیر شوید خیلی ها کمک می کنند
هر چند ممکن است کم باشد
ولی وقتی تعداد زیادی کمک کنند خیلی پول می شود
اقاالتماس میکنم شماره حساب بدیدمن میتونم کمکشون کنم
اگه تو بعضی از جاهای محله ی آخرآسفالت اهواز قدم بزنی از این چیزا زیاد میبینی ،
خدا همه ی مریض ها رو شفا بده...
شکرانه بازوی توانا بگرفتن دست ناتوان است شماره حساب بدید تورو خدا.
سلام لطفاً برای کمک نقدی به این خانواده شماره حساب یا آدرس اعلام بفرمائید
آدرس یا یه شماره برای کمک بدین.
سلام
با تشکر از سایت تابناک. تابناک تا کنون چند بار قدم خیر برداشته و باعث کمک به هموطنان شده. حالا نیز خواهشا این خبر را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنید تا همه ما شاهد باشیم که دل این ملت از دریا بزرگتره. اگر مقدور هست شماره حساب بگذارید. هر نوع کمکی که از ما بر بیاد ما دریغ نخواهیم کرد. سوال اینجاست چرا وزارت بهداشت این بیماری را جزء بیماریهای خاص محسوب نمی کند.
لطفا ادرس بدهید ساکن اهواز هستم
تابناک فقط از این کارات خوشم میاد نه بقیه
لطفاً شماره حساب بدین
رکی به فکر خویشه.... واقعاً شرمنده شدم.
خداوند مهربان به ایشان شفا و به فرزندان و همسر ایشان صبر و اجر دهد. لطفا در صورت امکان شماره حساب بدید
تابناک آتیش گرفتم خیلی دردناک بود.
ازت خواهش میکنم یه شماره حساب برام ایمیل کن یا شمارشون رو بده من یه دانشجو هستم ولی به اندازه خودم می تونم کمک کنم.
فقط شماره حساب برسون.
منتظرت جوابتون هستم حتما ایمیل بزنین؛ اگر هم به هر دلیل نمی تونین شماره بدین یه ایمیل خالی برام بفرستین که حداقل بفهمم خوندین.
دوباره خواهش میکنم شماره حساب ایمیل کنید.
من منتظر جوابتون هستم.
یاعلی
لطفا شماره حساب خانواده را بدین یا ادرس این خانواده را زحمت بکشید
من اهوازی هستم و بسیار بسیار زیاد از این موارد خانواده داریم
تا انجایی که خدا کمک کرده کمک کردم اگه ای مورد هم خدا کمک کنه حتما کمک میکنم
خدا شفاش بده
خدا همه مریض های بندگانش رو شفا بده.
چطور میشه کمک کرد؟
باسلام بنده در اهواز یک کارگاه تولیدی دارم خواهشمندام شماره تلفن یا نشانی از این خانواده عزیز در اختیار بنده قرار دهید تا برای پدر خانواده در کارگاه خود کاری فراهم کنم
سلام من ساکن اهواز هستم لطفا ادرس وشماره تلفنی ازاین خانواده به مابدهید تابه انهاکمک کنیم منتظرهستم
اگه میشه یک شماره حساب بدید من یه مقدار پول واسه درمان سرطان دخترم کنار گذاشتم ولی هنوز نیاز جدی ندارم
شماره حساب بده تو رو خدا
خدا انشالله شفاش بده
چه خانواده خوبی داره که همیشه و در همه حال باهاشن
بخدا اگه داشتم و وسعم میرسید کمک میکردم فقط تنها یاریم شفای این مادره که از خدا میخام
لطفا ادرس بدهید ساکن اهواز هستم
شماره حساب بدین
اللهم اشف کل مریض
باسلام نمی دونم چه جوری یه خیر و پیدا کنم نمی دونم صدامو چه جوری به گوش خیرین برسونم -یکی از اقوام دچار عارضه مغزی شده یه کارگر بدبخت 25 ساله 3 تابچه داره واسه زنده موندنش به کمک نیازه داره خواهش می کنم هرکی تلفن ویا آدرس خیرین وداره خبر بده شاید بتونیم جون یه نان آور و نجات بدیم -با تشکر از همه مردم دلسوزکشور عزیزم
ازکلیه عزیزانی که دراین امرمتاثرشدن ودست کمکی کشیدن تشکرمی کنم وبیاییدهمه باهم ندای انسانیت رابکشیم تابه خواهرعزیزمان تاحد الامکان کمک کنیم.مااماده ایم کمک های معنویی ومادی بکنیم. منتظرشماره حساب بانکی هستیم
سلام.اگه شماره یا آدرس بدین ما درخدمتیم چون اهوازی هستیم
سلام.اگه شماره یا آدرس بدین ما درخدمتیم چون اهوازی هستیم
نمی دونم چی بگم، اینقدر متأثر شدم که فقط خدا می دونه. با تمام وجودم دعا می کنم برای بهبودی این مادر مهربان.
شماره حساب بدین ؛فقط باگریه میخواندمش
بخدا خيلي ناراحت شدم اشكام سرازيرشده نمي تونم خودموكنترل كنم_آرزودارم هرچه زودتراين خانم محترم سلامتي شو بدست بياره_آمين_منم واسه كمك حاضرم
خداونداهمه مریضا روشفابده-به امام حسین قسمتون میدم هرکه داره کمک کنه
تو خدا شماره حساب یا آدرس یا تلفنی از این خانواده بدین تا کمک هامونو بهشون برسونیم
لطفا شماره حساب بدید ما منتظریم امیدوارم این دو بچه با قلب پاکشان اینده خوبی داشته باشن
یعنی مسِعولینِِ نمی بینند؟
یعنی دم زدن از حضرت علی فقط برای مسعولین شعاره؟
ماشاالله به غیرت جوونامون.همین که جوونامون همه پا پیش شدن واسه کمک خودش حسابه باید مسوولان این نظراتو ببینند وباکمک مردم غیور این بیمارو رو معالجه کنند.خدایا توروقسم میدم به دستای افتاده حضرت عباس تو هیچ خونه ای مریض قرارنده
بیماری ام اس بیماری است که بیمار علاوه بر درد خود علارغم هوشیاری کامل نا هوشیار است و توان انجام عملی بسیاری از کارها را ندارد. با این حال بر دستان شوهر این خانم بوسه می زنم که حتی یکبار هم بیماری اش را به رخش نکشیده خدا قوت مرد
شماره حساب بدین تا اگرمقدور باشد کمک کنیم
اگه میشه شماره حساب یا آدرس بدین تا در حد توان یاریشان کنیم
سلام شما فقط شماره حساب یا آدرس بدین هر مقداری هزینه که باشه من فراهم میکنم.
لطفا شماره حساب بدین
مردی نه به قوت است و شمشیر زنی...گر دست فتاده ای بگیری مردی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار