بازدید 5558

واردات نفت اسپانیا از ایران کاهش یافت

شورای ذخایر راهبردی انرژی اسپانیا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد میزان واردات نفت این کشور از ایران طی ماه ژانویه 2012 میلادی به کمتر از 279 هزار تن رسیده است
کد خبر: ۲۳۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۵ 10 April 2012
آمارهای رسمی دولت اسپانیا نشان می دهد میزان واردات نفت این کشور از ایران طی ماه ژانویه 2012 میلادی نسبت به دسامبر بیش از 31 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز میزان واردات نفت اسپانیا از ایران طی ماه ژانویه کاهش داشته و این کشور نفت بیشتری را در این مدت از عراق و نیجریه وارد کرده است .

بر اساس این گزارش اتحادیه اروپا قصد دارد تحریمهای نفتی خود بر ضد ایران را از ابتدای جولای اعمال کند . اتحادیه اروپا از کلیه اعضای خود خواسته است تا واردات نفت از ایران را از ابتدای جولای متوقف کنند و از هم اکنون به فکر جایگزین کردن نفت ایران باشند .

بر این اساس شورای ذخایر راهبردی انرژی اسپانیا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد میزان واردات نفت این کشور از ایران طی ماه ژانویه 2012 میلادی به کمتر از 279 هزار تن رسیده است که این رقم نسبت به دسامبر بیش از 31 درصد کاهش نشان می دهد . بر این اساس ایران طی ماه ژانویه کمتر از 6 درصد نفت مورد نیاز اسپانیا را تامین کرده است در حالی که این رقم طی ماه دسامبر به بیش از 9.5 درصد رسیده بود .

اسپانیا بخش مهمی از نفت مورد نیاز خود را از کشورهای عراق نیجریه و لیبی وارد می کند .

منابع آگاه بازار نفت اعلام کردند به نظر می رسد میزان واردات نفت اسپانیا از ایران طی ماه فوریه نیز بیش از پیش کاهش یافته است . گر چه شرکت رپسول بزرگترین شرکت پالایشگاهی اسپانیا از ارائه توضیحات در این خصوص خودداری کرده است ولی دولت اسپانیا در ماه فوریه اعلام کرد دو شرکت بزرگ نفتی این کشور در حال جایگزینی نفت ایران با نفت عربستان روسیه و عراق هستند

شرکت سپسا دومین شرکت پالایشگاهی اسپانیا نیز اعلام کرد واردات نفت خود از ایران را کاهش داده و نفت بیشتری را از امارات وارد کرده است .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار