بازدید 1765
دیدار نخست‌وزیر سابق ژاپن با رییس‌ مجلس

لاریجانی: ۱+۵ صرفا به دنبال لبخند سیاسی نباشد

وکیوهاتو یاما، نخست‌وزیر سابق ژاپن، ظهر امروز (یکشنبه)، با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۲۳۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۰ 08 April 2012
در آغاز این دیدار،‌ لاریجانی با تأکید بر اهمیت توسعه و گسترش مناسبات دوستانه فیمابین در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گفت: همکاری جمهوری اسلامی ایران و ژاپن به عنوان دو کشور مهم آسیایی، می‌تواند موجب رشد و افزایش قدرت اقتصادی دو کشور و منطقه آسیا شود.

به گزارش «تابناک»، لاریجانی با بیان اینکه مشکلات پدید آمده در منطقه را می‌توان با همکاری و تعامل مثبت میان کشورهای منطقه برطرف کرد، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از ایجاد دمکراسی در منطقه حمایت می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ارزیابی مثبت نگاه جمهوری اسلامی ایران به نشست آتی با ۱+۵ تصریح کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران به این مذاکرات مثبت است، به شرط اینکه گام‌های مثبت از طرف مقابل برداشته شود و صرفا به دنبال لبخند سیاسی نباشند.

در ادامه این دیدار یوکیو هاتو یاما، نخست‌وزیر سابق ژاپن، با اشاره به پیشینه روابط تاریخی دو کشور گفت: روابط دو کشور همواره دوستانه و مثبت بوده است و دولت و ملت ژاپن علاقه‌مند به توسعه مناسبات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی در پایان گفت‌وگو و مذاکره ۱+۵ با جمهوری اسلای ایران را راهکار مناسبی برای اعتمادسازی میان دو طرف دانست و افزود: انعطاف‌پذیری و اعتمادسازی می‌تواند راهکار مناسبی برای به نتیجه رسیدن این مذاکرات باشد و ژاپن امیدوار است نتایج این مذاکرات به تقویت آرامش در منطقه کمک کند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست