بازدید 3708

مزار قایقران با حضور دوستدارانش گلباران شد

کد خبر: ۲۳۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۸ 06 April 2012
در چهاردهمین سالگرد درگذشت اسطوره فوتبال ملوان و كاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال كشورمان عصر پنجشنبه مزار وی و فرزندش باحضور دوستداران و خانواده اش در انزلی گلباران شد.

 
به گزارش ایرنا، در این مراسم جمعی از بازیكنان و مربیان تیم های پایه و پیشكسوتان دهه های 50 ، 60 و 70 ملوان و همچنین برخی بازیكنان سابق تیم ملی فوتبال حضور داشتند.

همچنین جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و مسئول اداره ورزش و جوانان استان گیلان نیز به همراه اعضای ستاد بزرگداشت قایقران به اهدای گل و قرائت فاتحه بر مزار قایقران پرداختند.

مراسم سوگواری و نوحه خوانی نیز با حضور جمع كثیری از علاقمندان در حسینیه كلویر برگزار شد.

سیروس قایقران اول بهمن ماه 1340محله كلویر بندر انزلی پابه عرصه هستی نهاد. سیروس از همان ابتدای كودكی به فوتبال در زمینهای خاكی كلویر روی آورد و با استعداد درخشانش به عضویت تیم فوتبال منتخب آموزشگاهها درآمد.وی درسن 16 سالگی درسال 1356 موفق شد به عنوان یكی از مهره های اصلی در تیمهای نوجوانان و جوانان ملوان استعدادهای خودرا به نمایش بگذارد و با مهارتهای منحصر به فردش ملوان را به رتبه قهرمانی باشگاههای گیلان رساند. وی در سالهای 57 تا 63 افتخارات زیادی را برای ملوان و گیلان به ارمغان آورد مانند دو گلی كه وارد دروازه پرسپولیس كرد و یا گل زیبایی كه وارد دروازه تیم منتخب مازندران نمود.

سیروس در سال 1363 به تیم ملی دعوت شد و در سال 1366 تنها فوتبالیست شهرستانی بود كه دهداری بازوبند كاپیتانی تیم ملی ایران را به بازوان او بست. در سال 1367 در جام ملتهای آسیا در قطر، تیم ملی ایران با رهبری سیروس به مقام سومی دست یافت و در سال 1369 تیم ایران را با گلهای زیبایش پس از20 سال به قهرمانی در بازیهای آسیایی پكن رساند. سیروس به الاتحاد قطر پیوست و بعد از مدتی بازی در قطر، مجددا به تیم اول خود ملوان پیوست و این تیم را قهرمان جام حذفی و راهی مسابقات آسیایی كرد.

سیروس در سال 1372 به عنوان بازیكن و سپس مربی به تیم كشاورز تهران پیوست و نتایج قابل توجهی بدست آورد. وی سپس به تیم دسته دومی مسعود هرمزگان پیوست و مدتی در آنجا مشغول به مربیگری شد.

وی در سالهای 1376 و 77 بارها تمایل خود را برای بازگشت به ملوان به عنوان بازیكن یا مربی اعلام كرد. اما در اوایل سال 77 كه وی برای تعطیلات نوروز همراه خانواده اش به انزلی آمده بود در بازگشت و در حالیكه همراه فرزند، همسر و برادر همسرش در اتومبیل رنوی خود عازم تهران بود در حوالی امامزاده هاشم با كامیون خاور تصادف نمود كه منجر به فوت وی و فرزندش گردید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی