بازدید 17506
از خود بنالیم یا از کشورهای عربی؟

این همه سال گذشت و ما تنها یک «ورزشگاه آزادی» داریم!

آیا همه مشکلات کسر سهمیه فوتبال ما به دسیسه عرب‌ها مربوط می‌شود؟ این که ما در همه این سال‌ها، نتوانستیم ورزشگاهی مناسب بینندگان پر شورمان و بنا بر استاندارهای جهانی بسازیم، هم آیا نیرنگ زخم‌خوردگان فوتبال ماست یا نشان بدی مدیریت خودمان است؟!
کد خبر: ۲۳۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶ 03 April 2012
این روزها در محافل ورزش، بحث کم شدن سهمیه‌های لیگ قهرمانان آسیا پیچیده و همه با اشاره با نشست چندی پیش مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا به این مهم پرداخته‌اند که این کار بازی عرب‌ها برای دست یافتن به سهمیه‌های بیشتر در لیگ قهرمانان و کاهش سهمیه ایران است.

به گزارش «تابناک»، اینکه آیا این کار سران فوتبالی کشورهای عربی، کاری از روی غرض‌ورزی با فوتبال ماست یا نه و تأکید بر لزوم اینکه ما نیز باید از افراد صاحب نفوذی در کنفدراسیون بهره ببریم تا این دسیسه‌ها را خنثی کند و مانع از بین رفتن حقوق شود، بر کسی پوشیده نیست و ما نیز روز گذشته با بازی جدید کشورهای عربی برای کسر سهميه فوتبال ايران به این مهم پرداخته‌ایم.

اما خوب است در این فرصت، از زاویه‌ای جدید به این مسأله بنگریم. روشن است که این پیشنهاد (که وزن مؤلفه‌هایی چون بیننده و سطح کیفی لیگ را کم کنند و بیشتر به امتیاز ملاک‌هایی همچون ورزشگاه‌های استاندارد و زیرساخت‌ها توجه شود) بیشتر از سوی کشورهای عربی و برای پوشش دادن ضعف آنان در این حوزه‌ها مطرح شده است. چنان که می‌بینیم، نه از لیگ آنها استقبال می‌شود و نه از بازی‌های ملی و حتی حربه‌های تبلیغاتی آنها نیز برای کشاندن بیننده به استادیوم‌ها هم کارساز نیست و حتی در زمان نامزدی قطر برای میزبانی جام جهانی، بسیاری آن را خنده‌دار توصیف می‌کردند.

از سوی دیگر، اما ما همواره به بیننده‌های پر شور و شوقمان بالیده‌ایم و آنها را بزرگترین سرمایه‌های فوتبالی خود برشمرده و هر بار که ورزشگاه آزادی با صد هزار نفر میزبان حریفان بوده، به خود بالیده‌ایم، ولی چرا امروز از احتمال این تصمیم می‌ترسیم و آن را تنها به نیرنگ و دسیسه‌های عرب‌ها برای انتقام‌جویی از فوتبال خودمان نسبت می‌دهیم؟ آیا همین تماشاگرانی که در این سال‌ها به عنوان بزرگترین سرمایه‌های فوتبالی‌مان از آنها یاد کرده‌ایم، لیاقت داشتن ورزشگاه‌های استاندارد را ندارند؟ چرا در همه این سال‌ها سهم بینندگان، تنها ورزشگاه آزادی بوده است؟

پرسش مهمتر این که چرا ما باید از مطرح شدن گزینه‌های چون استاندارد بودن ورزشگاه‌ها و توسعه زیرساخت‌های فوتبالی‌مان بترسیم؟
معمولا مدیری را موفق و خلاق می‌دانند که تهدید‌ها را تبدیل به فرصت کند؛ اما اینجا سال‌های سال، فرصت‌هایی بوده که هدر رفته و اکنون از دست دادن این فرصت‌ها، خود به یک تهدید تبدیل شده است.

بنابراین، اگر در همه این سال‌ها، نگاهی اصولی به مدیریت ورزشمان داشتیم، آیا امروز باز هم در هراس بودیم؟ اگر ورزشگاه‌های بزرگ و نیمه تمام خود را تا کنون به پایان رسانده بودیم، باز هم از بازی کثیف عرب‌ها دم می‌زدیم؟

نکته اصلی در اینجاست که سال‌ها به مسائل اساسی و زیربنایی توجه نکرده و هم‌اکنون مانده‌ایم چه کنیم و این در حالی است که کشور کوچکی در خلیج فارس، میزبان جام جهانی شده و ما هنوز می‌ترسیم که به دلیل استاندارد نبودن ورزشگاه‌هایمان، کاهش سهمیه داشته باشیم.

نکته دیگر این است؛ «کار نیکو کردن از پر کردن است». این همه ورزشگاه نیمه‌کاره و نیمه‌ساز در سراسر کشور ساخته‌ایم؛ پروژه‌هایی که بعضا بیست سال از آغاز ساختشان می‌گذرد و هنوز به بهره‌برداری نرسیده اند و هر از گاهی، سوژه گزارشی می‌شوند.

اگر به جای این همه پروژه نیمه‌کاره، یک یا دو نمونه مناسب را برمی‌گزیدیم و به پایان می‌رساندیم، بهتر نبود؟ چرا که دیگر مجبور نبودیم همه بازی‌هایمان را در ورزشگاه پیر آزادی برگزار کنیم و همچنین مجبور نبودیم خطر تهدید کسر سهمیه را پشت گوشمان احساس کنیم.

بر کسی پوشیده نیست که اگر از راه لطمه‌ای ببینیم، بیش از هر کسی خودمان مقصریم که در همه این سال‌ها، نگاهی به زیرساخت‌های ورزشی‌مان نکرده ایم. این همه سال گذشت و ما تنها ورزشگاه آزادی را برای برگزاری بازی‌های ملی‌مان داریم!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۶۷
انتشار یافته: ۴۲
روند ساخت ورزشگاه ها در ایران کند است اما کارهای خوبی در دست انجام هست نظیر ورزشگاه 50 هزار نفری شیراز ورزشگاه 30 هزار نفری مس کرمان ورزشگاه نصف جهان و اگر این ورزشگاه ها به اتمام برسه ما ورزشگاه های مدرنی چون اهواز- شیراز اصفهان تبریز و کرمان رو خواهیم داشت که توانایی برگزاری جام ملت های آسیا را هم خواهیم داشت البته ساخت ورزشگاه مدرن در تهران بایستی در اولویت قرار گیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
یعنی چه در ایران کند است !!
90ی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
عجب! هنوز یک ماه هم از گزارش دوربین 90 درباره چمن های افتضاح ورزشگاه حافظیه شیراز نگذشته است. حتی صحبت شد که به دلیل نبود ورزشگاه مناسب، بازی پایانی جام حذفی در اهواز برگزار گردد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
ورزشگاه اهواز آماده افتتاح شده حتي قرار بود فينال جام حذفي توش برگزار بشه كه تيم شاهين بوشهر به خاطر نزديكتر بودن به شيراز با برگزاري بازي در اهواز مخالفت كرد.
اين مجموعه يك دهكده المپيك مدرنه كه فعلا فقط ورزشگاه فوتبالش افتتاح شده اما همين ورزشگاه هم ميتونه بسياري از مشكلات ما رو در زمينه اماكن ورزشي حل كنه. به اميد اينكه روزي هر شهري يك ورزشگاه به روز و مناسب داشته باشه
یک شهروند اهوازی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
شما به یک ورزشگاه که حتی یه آب سرد کن هم نداره میگی ورزشگاه مردن!!!!
دستشون درد نکنه. ورزشگاه خوبی ساختن. ولی چرا باید برای ساختن این ورزشگاه 17 سال زمان بگذره!
پیمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
مدرن؟ از نظر شما ورزشگاه مدرن چیست؟ من بقیه ورزشگاه ها را ندیده ام ولی هیچ کس نمی تواند به ورزشگاه یادگار تبریز لقب مدرن بدهد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
شما ورزشگاه های کشوری کوچک مثل قطر را با ورزشگاه های خودمان مقایسه کنید تفاوت را خواهید فهمید. آخه وقتی کفاشیان رئیس فدارسیون ما هست به خدا ما یک سهمیه هم داشته باشیم والله زیاد هست .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
شما انگار تو باغ نیستی؟
کارهای خوبی که در دست انجام است 30 سال طول کشیده هنوزم در دست انجام است... تا 30 سال دیگه هم در دست انجام است... کلا در دست انجام است...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
روند کند با انجام ندادن فرقی نمی کنه ساخت و ساز در همه جای دنیا زمان داره همین عربها بزرگترین برج دنیا را در دو سال ساختند یک ورزشگاه 50 هزار نفری را نمی توان 1 ساله ساخت؟
درود بر نویسنده این مطلب
والله هرروزدارن ميگن ورزشگاه افتتاح ميشه پس كجاينداين ورزشگاهها..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
منظورشون اینه که افتضاح میشه برادر عزیز.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
بغل مسکن های مهره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
یه کم اون ور تره ...
متقاضی مسکن مهر از 4 سال پیش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اونایی که تو میگی مسکن مهره که تند تند تند داره افتتاح میشه !
jamshid
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
میگن درست کردیم، تو هم بگو درست کردن.
مگه 1600000 فرصت شغلی که به وجود آوردن ما دیدیم .
اینم مثله ابن و باقیه چیزای دیگه.
ببخشید تا اینجا که من فهمیدم تمامی دولتهای قبل از آقای احمدی نژاد خائن و ...... بودند ! آیا ورزشگاه آزادی در زمان دولت خدمت گزار احمدی نژاد ساخته شده ! لطفا تاریخ دقیق ساختش و دولت سازنده اش را بفرمائید !
شهرستان دشتستان نزديك به 300 هزار جمعيت دارد ولي متاسفانه در اين شهرستان فقط يك بيمارستان مربوط به دوره شاه باقي مانده است و متاسفانه پدر اينجانب بعد از يك تصادف دچار ضربه مغزي شد و در اين بيمارستان تحت عمل جراحي سر قرار گرفت و در حال حاضر به دليل خرابي ct scan بيمارستان پدر من در عالم برزخ است نه زنده و نه مرده و هيچ كسي هم پاسخگو نيست آنموقع شما بدنبال ورزشگاه هستيد.
حقم را فقط از خدا ميخام.
همان بهتر که سهمیه کم شده یا کلا فوتبالمان تعلیق شود .مردم به نان شب بیشتر احتیاج دارند . اینهمه خرج برای ورزش حرفه ای چه معنی دارد ؟ مثل اینکه بنده بروم یک مغازه باز کنم و بکارکنان پول کلان بدهم وانتظار داشته باشم دولت بهم کمک کنه
حق دارن بنده خداها ، حتما از غریبه ها باید ایراد کارمان را بشنویم واقعا تو زمینهای چمن مراکز استانها نمیشه فوتبال بازی کرد.
به نظرم عرب ها كار خوبي كرده اند تا به خودمون بيايم و ورزشگاه مدرن و با كيفيتي بسازيم
کاملا درست است به جای اینکه همه تقصیرها را به گردن این و آن بیاندازیم بهتر است اول نقاط ضعف خودمان را اصلاح کنیم. تیمهای باشگاهی پر طرفدار کشور هنور یک ورزشگاه اختصاصی ندارند.
با سلام خدمت تابناكي هاي عزيز
خواستم فقط به مسولان مرتبط با اين بحث اعلام كنم كه واقعا اين ورزشگاههايي رو كه اعلام ميكنيد ،مدرن، واقعا يك سوم ورزشگاهايي همچون كره و ژاپن هم كيفيت و ازنظر طراحي زيبا هستند؟ واقعا طراحي و امكانات اونا در حد نيازهاي فعلي ورزش ما هست يا نه؟
3000000000000 tomano midadin koli varzeshgah dorost mikardin
به موارد درستی اشاره کردید که برطرف نمودن آنها مستلزم واقع بینی ، شفاف سازی امور، پاسخگو بودن مقامات مملکتی ، میدان دادن به مدیران مردمی غیرسیاسی ،دست برداشتن از رویاهای خودبرتر بینی و مدیریت جهانی است.
همش تقصیر آمریکای جهان خوار است که نمی گذارد ما ورزشگاه مدرن بسازیم و فقط کشور های عربی را کمک می کند
مي دونم كه مثل هميشه نظرم رو درج نمي كني ،‌ ولي بازم ميگم قضيه ما شده مثل اون بچه تنبلي كه درس نمي خونه و هرموقع نتيجه بد ميگيره ميگه همه دنيا با من لجه !!! يكمي بخودمون بيايم و حداقلش اينه كه براي خودمون دشمن فرضي تصور نكنيم . ايراد از خود ماست و با اين روند هم اميدي به بهبودي نيست .
استاديوم برای فرندان اين آب وخاک کار نان مسکن نمیشود در مورد اشتغالمطلب بنويس.
من ورزشگاه 50 هزار نفری اهواز رو دیدم. واقعا ورزشگاه مدرن و مجهزی به حساب میاد و فوق العاده هم زیباست. ولی باید گفت که زمان ساخت آن که معادل 18 سال است واقعا در نوع خود بی نظیر و اسفناک محسوب میشه. ورزشگاه 50 هزار نفری شیراز و اصفهان هم که تا حالا هنوز هم به مرحله بهره برداری نرسیده. دلیلش هم فقط عدم پشتیبانی مالی خوب از این پروژه هاست. برای مثال ورزشگاه اهواز طی 16 سال اول ساخت آن فقط 56 درصد پیشرفت داشته ولی در 2 سال آخر یعنی 89 و 90 معادل 44 درصد پیشرفت داشته که نشون میده اگر پشتیبانی مالی خوبی اعمال بشه به راحتی میشه ورزشگاه ها رو افتتاح کرد. به امید اون روز.
تابناک !
ورزشگاه فوتبال به چه درد ما میخوره ؟؟؟!!!
اینکه چند نفر توش جمع شن و حقوق میلیاردی از بیت المال برای خودشون تعریف کنند و دست آخر توی میادین بین المللی ، هیچ مقامی کسب نکنن !!!
اگه نظر من رو بخوایی همین ورزشگاه آزادی رو هم خراب کنند و جاش یه بیمارستان بسازند و یا یک کارخونه تولیدی بسازند تا یه عده جوان ، مشغول به کار شوند .
یه ورزشگاه عالی هم تو افغانستان داریم . اونم حساب کنید ...
بر نويسنده اين مطلب هزاران درود.
ما كه صدامون به جايي نميرسه تو رو خدا اين موضوع رو پيگيري كنيد
نباید هرگز فرافکنی کرد یعنی ضعف مدیریتی خود را به گردن دیگران انداخت کشورهای عربی واقعا در این زمینه کار کردند و باید به آنها آفرین گفت ما هم باید عقب نمانیم.کیفیت کار ما در ساخت ورزشگاهها به کشورهای عربی نمی رسد
آخه خروجی این استادیوم برای ما چی بوده که میخواهید تعدادش رو هم زیاد کنید ؟؟؟
فقط هزینه سر سام آور نگهداری آن و تربیت چند مثلا" ورزشکار که وسط زمین آن و جلوی دید میلیونها نفر ، شوخی آنچنانی کنند !!!! و حقوق میلیاردی بگیرند !!!!
من مخالف ورزش کردن نیستم ولی با هدر دادن بیت المال به بهانه توسعه ورزش %100 مخالفم .
ما فعلا سرمون به شلاق زدن به ورزشکارامون گرمه. فرصت ورزشگاه ساختن نداریم !!!
تنها ورزشگاه نيست امسال تعطيلات عيد به مريوان رفتم واز آنجا ميخواستيم برويم سقز چنان جاده اي ديدم كه انگار صد سال پيش است صد رحمت به راههاي افغانستان
به دلیل درگیر بودن برای برنامه ریزی جهت مدیریت جهان، فرصت ساخت ورزشگاه های دیگری به غیر از آزادی را نداریم
جانا سخن از زبان ما می گویی...
درود بر نویسنده این چکیده.
زکه نالیم، که از ماست که بر ماست
ساخت ورزشگاه يك مسئله است ، نگهداري آن مسئله ديگر و بزرگتر. يادتان رفته ورزشگاه تازه تاسيس بنظرم كرمان را بخاطر هزينه هاي نگهداري كسي تحويل نمي گرفت
یعنی ما بعد از 45 سال پیشرفت که نداشتیم هیچ پسرفت هم داشتیم!!!
تابی جون این مطلب یو جوری نقد خودت بود که یه مطلب نوشتی همه چی رو انداختی گردن عربها
کلا ما عادت داریم همه مشکلات رو از دیگران ببینیم نه از خودمون
اگه خودمون استاندارد بودیم عربها هم هیچ کاری نمیتونستند انجام بدن
منظورشون از ورزشگاه همون سوله هاست که بعده چند ماه نمایشگاه یا مرغداری میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی