بازدید 3649

چین تحریم نفتی ایران را محکوم کرد

کد خبر: ۲۳۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۱ 22 March 2012
یک روزنامه رسمی چین تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا را به شدت محکوم کرد .

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل  از رویترز روزنامه مردم ارگان رسمی حزب کمونیست چین نوشت اعمال تحریم نفتی آمریکا و اروپا بر ضد ایران تنها موجب تشدید تنش در مساله هسته ای ایران خواهد شد و این مساله برخی بانکهای چینی را که به همکاری های خود با ایران ادامه می دهند با تحریم های آمریکا روبرو خواهد کرد .

بر اساس این گزارش آمریکا به تازگی ژاپن و ده کشور عضو اتحادیه اروپا را به علت کاهش چشمگیر واردات نفت از ایران از تحریمهای خود معاف کرده است .

آمریکا فشار زیادی را بر مشتریان بزرگ نفت ایران وارد می کند تا واردات نفت از تهران را متوقف کنند ولی علی رغم این فشارها هنوز دوازده کشور از جمله چین هند  کره جنوبی و آفریقای جنوبی حاضر به قطع واردات نفت از ایران نشده اند .

این روزنامه چینی در ادامه افزود تصمیم آمریکا برای تحریم شرکتها و بانکهای طرف قرارداد با ایران یک تصمیم خود خواهانه است و چین حق دارد از ایران نفت وارد کند . آمریکا قصد دارد سیاستهای یک جانبه خود را بر جهان تحمیل کند و بر این باور است که قوانین این کشور برای کل جهان لازم الاجرا است و همه باید به قوانین این کشور احترام بگذارند و اگر کسی به این قوانین عمل نکند مجازات خواهد شد .

سیاستهای خود خواهانه آمریکا پیش از این نیز منجر به وقوع جنگ در عراق و افغانستان شده است .

این روزنامه در ادامه نوشت ، سیاستهای یک جانبه آمریکا راه حل اساسی و قطعی برای حل بحران ها و چالشهای جهانی نیست و ادامه اجرای این سیاستها تنها به پیچده تر شدن مساله هسته ای ایران منجر خواهد  شد .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار