بازدید 6914

وعده احمدی نژاد برای اتمام «مهر ماندگار»ها

رییس جمهوری با اشاره به اینكه دولت حدود 800 كار و طرح بزرگ در كشور را شناسایی كرده و همت خود را صرف اجرا و اتمام آنها نموده است ، تصریح كرد : این طرح ها تحت عنوان طرح های مهر ماندگار نامیده شده اند كه همواره وبال گردن دولت ها بودند و دولت نهم و دهم با شناسایی این طرح ها و تمهید منابع و امكانات لازم برای اجرای آنها به گونه ای طراحی كرده است تا پایان دولت دهم همه این طرح ها اجرایی شده و یك بستر آماده و مهیا برای خدمت رسانی به دولت بعد ارائه شود .
کد خبر: ۲۳۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۴ 17 March 2012
رییس جمهوری با بیان اینكه بخش كشاورزی كشور، ظرفیت بسیاری برای گسترش تولید و ایجاد اشتغال دارد و فقط نیازمند یك جهش و اقدام انقلابی در بخش مدیریت است تاكید كرد: باید نهضتی بزرگ تر از مسكن مهر در عرصه كشاورزی ایجاد كنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ،' محمود احمدی نژاد' روز شنبه در نشست مشترك استانداران و مدیران جهاد كشاورزی استان ها با وزرای جهاد كشاورزی،‌ نیرو و تعاون، كار و رفاه اجتماعی با بیان اینكه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، كشاورزی كشور به سوی نابودی كامل برای هر چه بیشتر وابسته شدن كشور پیش می رفت ، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز، بخش كشاورزی گرفتار حرف و حدیث هایی شد كه این بخش را فاقد ظرفیت برای توسعه می دانستند و این وضع تا چند سال قبل مانع توجه جدی به كشاورزی شده بود.

وی با تاكید بر اینكه قصد مقابل قراردادن كشاورزی با عرصه های صنعت ، عمران و خدمات را ندارم، افزود : دولت های نهم و دهم ، بیشترین رشد صنعتی را در بخش های تولید سیمان ، فولاد ، خودرو و اقسام دیگر محصولات صنعتی و بخش های عمران و خدمات داشته اند و بنا بر این گذاشته شده است تا كاستی ها در حوزه كشاورزی نیز به سرعت جبران شود .

رییس جمهوری، كشاورزی را پایه اقتصاد عنوان كرد و گفت : بدون صنعت ، عمران و خدمات شاید بتوان زندگی را به نحوی گذراند اما بدون غذا و محصولات كشاورزی ادامه زندگی ممكن نیست . همچنین ایران ، استعدادهای عظیم و ظرفیت های فراوانی برای توسعه كشاورزی دارد كه باید برای افزایش تولیدات و ایجاد اشتغال در بخش كشاورزی آنها را فعال كرد .

احمدی نژاد با اشاره به اینكه از حجم متوسط 400 میلیارد متر مكعب حجم ریزش های آسمانی كشور در سال كمتر از 96 میلیارد متر مكعب آن در بخش های شرب، صنعت و كشاورزی كشور مورد استفاده قرار می گیرد، تصریح كرد: بزرگترین تمدن تاریخ در فلات ایران شكل گرفته و وضعیت اقلیمی ایران نیز از بیش از 4 هزار سال پیش به این سو به همین شكل امروزی بوده است، پس می شود در شرایط فعلی نیز با استفاده مناسب از زمین ها و منابع آبی موجود ،‌كشاورزی كشور را به گونه ای سامان داد كه از واردات بی نیاز شده و به یكی از صادر كنندگان اصلی محصولات كشاورزی مبدل شویم.

وی با اشاره به حجم بیش از 950 میلیارد دلاری اقتصاد ایران و سهم حدود یك چهارمی محصولات كشاورزی از این رقم خاطرنشان كرد : اگر در سالهای گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی ، 20 درصد از منابع سالیانه كشور را به بخش كشاورزی تخصیص می دادیم امروز هم كشاورزی و هم ایران وضعیت دیگری داشتند .

رییس جمهور با بیان اینكه از ابتدای دولت نهم ، تلاش زیادی برای ارتقاء سطح كشاورزی كشور صورت گرفته است ، گفت : بخش كشاورزی كشور نیازمند یك جهش است و اگر بر اساس طراحی هایی كه شده شروع مناسبی در كار داشته باشیم، تا 15 سال كارها به خوبی پیش خواهد رفت .

احمدی نژاد از مدیران جهاد كشاورزی سراسر كشور خواست تا ذهن خود را از قید و بندهای تفكرات و تصورات پیش از این رها كرده و نگاهی جدید به توانمندی ها و ظرفیت های كشاورزی كشور داشته باشند.

وی افزود : بخش های قابل توجهی از عرصه های طبیعی و زیستی كشور مورد تاخت و تاز زمین خواران و ساخت و سازهای بی حساب و كتاب و مخرب محیط زیست قرار گرفته است اما اگر گفته شود كه این زمین ها در اختیار كشاورزان قرار گیرد فریاد عده ای به هوا بلند می شود .

رییس جمهوری تاكید كرد: باید ذهنمان را باز كنیم و پیشرفت ،‌ایجاد اشتغال و سازندگی كشور را محور تصمیم گیری ها و اقداماتمان قرار دهیم تا با دلایل واهی مانع تلاش هایی كه برای آبادانی كشور صورت می گیرد، نشویم .

احمدی نژاد با اشاره به تشكیل ستادی برای تمركز تلاش ها در حوزه توسعه كشاورزی در دولت اظهار داشت : این ستادها در سراسر كشور تشكیل شده است و باید هر چه بیشتر فعال شوند .

وی افزود: در سال 91 علاوه بر ارقام بودجه حدود 15 هزار میلیارد تومان منابع برای توسعه كشاورزی در نظر گرفته شده است كه اگر این مقدار نیز كافی نباشد دولت آمادگی دارد تا برای طرح های كشاورزی خط اعتباری ایجاد كند ؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی تخصیص چنین میزانی از منابع به بخش كشاورزی در طول یك سال سابقه نداشته است و حتی تا به حال در طول یك سال ،نیمی از این مبلغ نیز به طور یك جا به بخش كشاورزی اختصاص نیافته است .

رییس جمهوری تاكید كرد : البته كار باید بر اساس برنامه انجام شود تا فرصت طلبان و سودجویان با سوء‌استفاده از فضای ایجاد شده به روند كار آسیب نزنند . باید دانش متخصصین كشاورزی پای كار آورده شده و با تجربه كشاورزان تلفیق شود .

احمدی نژاد با اشاره به هدفگذاری صورت گرفته در دولت برای افزودن دو میلیون هكتار به اراضی در حال كشت كشور ، تصریح كرد :‌ بنا به درخواست استانداران باید سهمیه هر استان از این میزان تعیین شده،‌ مسئولیت ها محول شود و هفته به هفته از روند پیشرفت كار گزارش ارائه شود .

وی از همه مدیران مركز و استان ها خواست تا دست به دست هم دهند و حركتی اساسی در بخش كشاورزی ایجاد كنند و گفت : دایره كار در عرصه كشاورزی بسیار وسیع است و با اندكی همت و توجه می توان تحولات بزرگی خلق كرد چنانكه با همتی كه در وزارت جهاد و كشاورزی و وزارت صنعت شد در حالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا دولت نهم كمتر از 7 میلیون تن ظرفیت برای صنایع تبدیلی كشاورزی ایجاد شده بود، از ابتدای دولت نهم 20 میلیون تن ظرفیت جدید به این میزان افزوده شده است.

رییس جمهور تلاش برای توسعه كشاورزی كشور را ارزشمندتر از همه عرصه های دیگر برشمرد و خاطرنشان كرد : اگر چه تلاشی كه برای ایجاد و تداوم نهضت مسكن مهر صورت گرفت بسیار ارزشمند بود اما نهضت توسعه كشاورزی از این كار نیز ارزشمندتر است چرا كه ضمن افزایش تولید محصولات غذایی جنب و جوش و امید در روستاها ایجاد خواهد كرد و می تواند با آبادانی روستاها مهاجرت معكوس نیز ایجاد كند .

احمدی نژاد با بیان اینكه كسانی كه مانع آبادانی ایران می شوند از صهیونیست ها نیز بدترند ، افزود : جنایت و كشتار برخاسته از ذات صهیونیست هاست اما كسانی كه برای اعتلای عزت ایران مانع تراشی می كنند از صهیونیست ها هم بدترند چرا كه جمهوری اسلامی ایران حاصل خون همه شهدای راه حق در طول تاریخ است .

وی با توصیه مدیران دولتی به كار برای خدا، اظهار داشت : به هر كدام از عرصه های اقدامات دولت نهم و دهم كه مراجعه شود خواهیم دید كه بیش از 10 برابر مدت مشابه كار شده است كه این گواه بر آن است كه همه خدمتگزاران این دولت دل به خدا سپرده و برای رضای خدا تلاش می كنند و خدا نیز خود به وسیله امام عصر (عج) تلاش های دولت را مدیریت كرده و به آن بركت می دهد و موانع را از سر راه كارهای بزرگ برطرف می كند .

رییس جمهوری با اشاره به اینكه دولت حدود 800 كار و طرح بزرگ در كشور را شناسایی كرده و همت خود را صرف اجرا و اتمام آنها نموده است ، تصریح كرد : این طرح ها تحت عنوان طرح های مهر ماندگار نامیده شده اند كه همواره وبال گردن دولت ها بودند و دولت نهم و دهم با شناسایی این طرح ها و تمهید منابع و امكانات لازم برای اجرای آنها به گونه ای طراحی كرده است تا پایان دولت دهم همه این طرح ها اجرایی شده و یك بستر آماده و مهیا برای خدمت رسانی به دولت بعد ارائه شود .

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود سال 90 را سال فشار همه جانبه از سوی دشمنان به كشور خواند و خاطر نشان كرد : در سال 90 دشمنان همه توان خود را برای مانع تراشی در برابر مسیر پیشرفت ملت ایران به كار گرفته اند و برخی كسانی كه در داخل نیز از آنها انتظار كمك می رفت نه تنها دولت را یاری نكردند بلكه به خدمتگزاران ملت پشت پا نیز زدند .

وی كارهای عمرانی گسترده ، مقابله موثر و موفق با توطئه های دشمنان و برگزاری سالم و بی حاشیه انتخابات مجلس نهم را از جمله دستاوردها و موفقیت های دولت در سال 90 برشمرد و تاكید كرد : امیدوارم رشد اقتصادی سال 90 نیز بیشتر از سال 89 باشد كه این خود دستاورد بسیار بزرگی در شرایط سخت تحمیل شده از سوی دشمنان به ملت ایران خواهد بود .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار