بازدید 2653

85 درصد بیمارستان‌های تهران فرسوده است

کد خبر: ۲۳۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۰ 14 March 2012
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: 85 درصد بیمارستان های تهران فرسوده است و جدیدترین بیمارستان تهران، شش تا هفت سال پیش ساخته شده است.

به گزارش ایرنا، مرضیه وحیددستجردی، روز چهارشنبه در مراسم كلنگ زنی طرح بیمارستانی 540 تخت خوابی شهدای تجریش افزود: به عنوان مثال بیمارستان سینا دارای 130 سال قدمت، شهید 'علی اكبر آباد' بیش از 90 سال و شهدای تجریش بیش از 50 سال قدمت دارد.

وی ادامه داد: چنانچه زلزله ای در تهران رخ دهد اولین مكان هایی كه تخریب می شود، بیمارستان ها است درحالی كه بیمارستان ها، نخستین مراكزی هستند كه باید در مواقع بحران به ویژه در زلزله به ارایه خدمات بپردازند.

وزیر بهداشت با بیان اینكه 14 تا 15 درصد جمعیت كشور در تهران ساكن هستند، خاطرنشان كرد باید خدمات خوبی به شهروندان تهرانی در مراكز درمانی ارایه شود و نباید بیمارستان ها بیش از 50 تا یكصد سال قدمت داشته باشد.

دستجردی در بخش دیگری از سخنانش گفت: براساس برآورد منابع فیزیكی وزارت بهداشت، بازسازی و مقاوم سازی هر بیمارستانی، 120 درصد هزینه در برخواهد داشت بنابراین ناگزیر هستیم به سمت ساخت بیمارستان های جدید در تهران پیش برویم.

وی افزود: ظرف دو سال و نیم گذشته پا به پای وزارت مسكن و شهرسازی پیش رفته ایم و مجوز ساخت تعدادی بیمارستان در تهران را اخذ كرده ایم.

وزیر بهداشت گفت: به عنوان مثال هم اكنون مجوز ساخت 11 بیمارستان وابسته به دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در كمیسیون ماده 215 اخذ شده است.

دستجردی ادامه داد: 35 هزار تخت بیمارستانی در نقاط مختلف كشور در دست ساخت است و تا پایان امسال نزدیك به 18 هزار تخت بیمارستانی به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینكه هر هفته یك بیمارستان یا یك بخش جدید افتتاح می شود، اظهار داشت: بیش از 77 هزار تخت بیمارستانی نیز در دست ساخت، طراحی و مطالعه است تا جایگزین بیمارستان های قدیمی و فرسوده شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار