بازدید 5603

بازگشت از دوبی برای قتل شوهرخواهر

کد خبر: ۲۳۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۷ 13 March 2012
زني كه متهم است نقشه قتل شوهرخواهر خود را طراحي و با كمك دو برادر اجرا كرده است پاي ميز محاكمه رفت.

به گزارش شرق، كارآگاهان اداره ويژه مبارزه با قتل پليس‌آگاهي شهرستان لارستان واقع در استان فارس، ششمين روز شهريور سال گذشته از كشف جنازه‌اي در خيابان مطلع شدند و وقتي به محل اعلام شده رفتند مشاهده كردند مرد جواني با ضربه چاقو از پا درآمده است. از آنجا كه در محل كشف جنازه خون زيادي وجود نداشت، ماموران به اين نتيجه رسيدند كه مقتول در مكاني ديگر به قتل رسيده و سپس به آنجا انتقال يافته است. البسه متوفي نيز اين فرضيه را تاييد مي‌كرد.

افسران جنايي بعد از انتقال جسد به پزشكي قانوني تلاش خود را براي شناسايي هويت قرباني آغاز كردند و فهميدند اين جوان «ميثم» نام داشت. اعضاي خانواده ميثم ابتدا از علت و نحوه قتل اين مرد ابراز بي‌اطلاعي كردند اما كارآگاهان در تحقيقات‌شان پي بردند ميثم از مدت‌ها قبل با خواهر همسرش اختلاف داشت. تجسس‌ها در اين خصوص فاش كرد خواهرزن مقتول به نام «نادره» در دوبي زندگي مي‌كند و مدت‌ها قبل مبلغي پول به ميثم داده بود تا برايش در لارستان آپارتمان بسازد اما بعد از مدتي به دليل آماده نشدن آپارتمان و مشكلاتي كه در اين اثنا به وجود آمده بود، اين دو نفر به اختلاف برخوردند و درگيري‌هاي آنها روز به روز شدت بيشتري مي‌گرفت.

پيگيري اين سرنخ فاش كرد نادره چند روز قبل از قتل به ايران بازگشته و در لارستان اقامت دارد به همين دليل اين احتمال كه او در جنايت دست داشته باشد، قوت گرفت اما پليس پيش از آنكه اين زن را بازداشت كند يك‌بار ديگر همسر ميثم را تحت بازجويي قرار داد. زن جوان در اين مرحله اسرار قتل شوهرش را برملا كرد و گفت: «روز حادثه خواهرم به همراه دو مرد به خانه ما آمدند و با شوهرم درگير شدند. آنها ميثم را با ضربه چاقو كشتند و بعد هم جنازه را بردند و فرار كردند.»

حرف‌هاي اين زن مهر تاييدي بر فرضيه پليس بود به همين سبب نادره در سريع‌ترين زمان ممكن دستگير شد. او در بازجويي‌ها به داشتن اختلاف با شوهرخواهرش اقرار كرد و گفت: «ميثم به تعهداتش عمل نكرده بود و حاضر نمي‌شد پولم را پس بدهد، براي همين با او دچار مشكلات شديدي شدم تا اينكه موضوع را با مردي در ميان گذاشتم و او قبول كرد كمكم كند تا حقم را از ميثم بگيرم. روز حادثه همراه آن مرد كه «علي» نام دارد به همراه برادرش به خانه خواهرم رفتيم و در آنجا درگيري به وقوع پيوست.»

كارآگاهان با پي گرفتن تحقيقات‌شان توانستند ردپاي علي و برادرش را به دست بياورند و اين دو را دستگير كنند. متهمان در بازجويي‌ها جزييات قتل را شرح دادند و صحنه جنايت را بازسازي كردند. پس از آن پرونده در اختيار قضات شعبه پنجم دادگاه كيفري استان فارس قرار گرفت و سه متهم روز يكشنبه پاي ميز محاكمه رفتند. در اين جلسه بعد از اينكه نماينده دادستان اتهام علي را مشاركت در قتل و جرم دو نفر ديگر را معاونت در كشتن ميثم اعلام كرد و خواستار مجازات آنها شد. اولياي دم مقتول خطاب به هيات قضات گفتند خواسته‌شان قصاص متهمان است.

در ادامه علي به دفاع از خودش پرداخت. او بار ديگر با قبول اتهام قتل عمدي گفت: «روز حادثه براي كمك به نادره همراهش رفتم. در آنجا بين ما و ميثم جروبحث پيش آمد و در حالي‌كه عصباني شده بودم با چاقو ضربه‌اي به او زدم و بعد از مرگ اين جوان، جسد او را از خانه بيرون برديم.»

پس از اتمام اظهارات متهم رديف اول، برادر او و نادره از خودشان دفاع كردند و گفتند در قتل نقشي نداشتند و فقط ناظر اين صحنه بودند.

بنا بر اين گزارش پس از ختم جلسه هيات قضات وارد شور شدند و به زودي حكم خود را اعلام خواهند كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی