بازدید 3682

درايران خواهم ماند و به كشورم وفادارم

کد خبر: ۲۳۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۶ 10 March 2012
اصغر فرهادی كارگردان فيلم 'جدایی نادر از سیمین' برنده اسكار بهترین فیلم خارجی بامدادشنبه هنگام بازگشت به میهن در واكنش به برخی سخنان تاكید كرد:درایران خواهم ماند و به كشورم وفادارم.

برنده نخستین اسكار تاریخ سینمای ایران در فرودگاه امام خمینی (ره) به ایرنا گفت: به كشورم عشق می ورزم و ایران را با هیچ جای دنیا عوض نمی كنم .

فرهادی برنده اسكار بهترین فیلم خارجی(غیرانگلیسی زبان) هشتادو چهارمین دوره اسكار در سال 2012 میلادی،كسب این اسكار را دلیل ماندنش در ایران خواند و گفت: این نشان همیشه در كشورم ایران خواهد ماند .

وی سینمای ایران را فراتر از تصور دانست و گفت:اینكه سینمای ایران می تواند در دنیا عرض اندام كند و مهمتر از این خودباوری است كه دست دراندركاران سینمای ایران از آن برخوردارند.

كارگردان ' جدایی نادر از سیمین ' افزود:مسیر سینمای ایران رو به پیشرفت و شكوفایی است و كسب نشان های برتر در جشنواره های سینمایی دنیا دور از دسترس نیست .

وی در جواب سوال دیگری درباره مقایسه كسب اسكار برای یك فیلم ایرانی با كسب اسكار برای یك فیلم از كشور دیگر افزود: اسكار ایرانی بعد از سالها انتظار سینمای ایران بسیار شیرین و دلچسب است و همچنین اسكار فیلم های خارجی هم برای سازنده آنها با ارزش است.

فرهادی در بیان احساس خود هنگام دریافت اسكار گفت:در آن لحظه احساس می كردم كه همه مردم عزیزم آن لحظه را رصد می كنند و مانند من احساس شادمانی و شعف دارند.

وی اضافه كرد:در این مراسم آنچه را كه باید گفت با استقلال بیان كردم و آنچه را كه می‌بایست در آن زمان به زبان آورم و آنچه مفید بود اظهارداشتم .

نخستین برنده اسكار در تاریخ سینمای ایران در پایان اظهارداشت: بعد از دریافت اسكار هرگز از ایران مهاجرت نخواهم كرد ودرصددم فیلمی در خارج از كشور بسازم .

سیداحمد میرعلایی و عبدالله اسفندیاری مدیرعامل و مدیر بین الملل بنیاد سینمایی فارابی همچنین شمار بسیاری از سینماگران و علاقمندان سینمای ایران در فرودگاه امام خمینی (ره) از اصغر فرهادی استقبال كردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار