بازدید 20342

چند ساعت کار کارمندان مفید است؟

بهره وری در ایران پائین است به طوری که از 8 ساعت کار فقط یک ساعت آن مفید است در صورتی که در کشورهای پیشرفته حدود 7ساعت می باشد.
کد خبر: ۲۳۱۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۱ 09 March 2012
مدیر دفتر بررسی‌های اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: بهره وری در ایران پائین است به طوری که از ۸ ساعت کار فقط ۱ ساعت آن مفید است، در صورتی که در کشورهای پیشرفته حدود ۷ساعت است.

به گزارش ایلنا از بابل، محمدرضا سیدنورانی در همایش ملی راه کارهای تحقق جهاد اقتصادی با نگرش بر الگوهای دفاع مقدس که در شهرستان بابل برگزار شد، گفت: عدم اجرای صحیح اصل ۴۴ باعث رکود اقتصادی می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر می‌توانستیم اصل ۴۴ را به درستی رعایت کنیم در آن هدفمندی یارانه‌ها هم گنجانده شده بود و در ادامه افزود: یک دولت و نظام اقتصادی قوی نیاز به یک بخش خصوصی قوی و محکم دارد.

سید نورانی خاطر نشان کرد: سیستم ضعیف اقتصادی کشور باعث نیمه تمام ماندن پرژه‌ها می‌گردد و این بدلیل عدم پیش بینی منابع برای پروژه‌ها است.

مدیر دفتر بررسی‌های اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس، حمایت از بخش خصوصی و بنگاه‌های تولیدی و حل مشکلات آن‌ها می‌تواند اقتصائ و جامعه را پویا‌تر کند.

وی تنبلی اجتماعی را از دیگر مشکلات و معظلات جامعه عنوان کرد و گفت: بهره وری در ایران پائین است به طوری که از ۸ ساعت کار فقط یک ساعت آن مفید است در صورتی که در کشورهای پیشرفته حدود ۷ساعت می‌باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۲
انتشار یافته: ۶۶
تو ایران کارمفید 1ساعت است هراداره ای که بروی کارت را میندازه برای هفته بعد دراخرسال که اصلا کارنمیکنند
با اين حقوق همان يك ساعت هم زياده
پاسخ ها
علي
| United States |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
چقدر بدهند راضي ميشد؟؟؟
ميخواييد خزانه را هم بدهند به شما تا راضي شويد!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
شما تورو خدا کار کن تا درآمد زایی بشه حقوقتم ان شاء الله زیاد میشه.
دست این نماینده محترم درد نکنه، اما چرا فقط از این زاویه به موضوع نگاه می کنند، چرا نمی گویند که اگر بهره وری پائین هست، دولت هم حقوق متناسب با بهره وری پائین پرداخت می کند. به عبارتی دیگر یک نفر در کشورهای پیشرفته بطور متوسط ماهیانه 2500 یورو دریافت می کند که با احتساب هر یورو 2000 تومان می شود 5 میلیون تومان. حال در مقایسه با مبوسط حقوق 700 هزار تومان در ایران می شود نسبت 1 به 7 که این همون نسبت بهروری در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته است.
با این تفاوت که هزینه زندگی در انجا با تورم 2 یا 3 درصدی روبرو است و در برخی جاها حتی کمتر اما کارمند ما با تورم بالای 20% روبرو است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
کجایی اخوی شما 700تومان میگیرد ما پیمانکاری 340 می گیریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
اومده بودم همینارو بنویسم
آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین آفرین
اديب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
اين براي زماني كه اقلام خوراكي و ساير مايحتاج از كشورهاي ديگر ارزانتر بود جاي بحث نداشت ولي متأسفانه ما در حال حاضر به سمت جهاني كردن قيمت‌ها مي رويم و چه بسا بسياري از ضروريات از ديگر كشورها گرانتر است. از اين رو سخن شما صحيح است
موضوع اینجاست که همان یک ساعت کار مفید هم یک کامپیوتر می تواند انجام بدهد ولی ما ده تا کارمند گذاشته ایم که نرخ بیکاری را پایین بیاوریم
مثل اینکه یک مزرعه رو بجای اینکه در یک ساعت با تراکتور شخم بزنیم بیست نفر آدم را بگذاریم با بیل شخم بزنند!!
1/5 ساعت ! یکساعت رفت و برگشت به محل کار و نیم ساعت بقیه دمپائی پوشیدن و نیمچه صبحانه ای پشت میزکار و در همانحال و با دهان پر به ارباب رجوع مکرم تکریم زاده با کله هوا و ابرو هوا انداختن بگویند ! نه !!!!
دست پر دست پر دست پر بخوام حساب کنم حداکثر ۱۰ دقیقه
می گویند ساعت کاری مفید یک ساعته. ولی حاضر نیستند به کارمندا دورکاری بدهند. می گویند باید حضور فیزیکی داشته باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
از من ميشنوي اصلا سراغ دورکاري نرو. حتي اگر بهت امتياز هم دادند.
اگه يک ساعت تو اداره روزنامه بخوني بهتر از اينه که 10 ساعت دورکاري کني.
در سازمان دامپزشکی کشور حقوق یک دامپزشک تازه استخدام شده 450 هزار تومان است و در خود سازمان معادل یک راننده
سسلام
بله در خارج یک کارشناس ده تا پانزده هزار دلار میگرد بدون نرخ تورم در سال و اینجا من با کارشناس ارشد نزدیک به نهصد تومان با نرخ تورم بیش از بیست و پنج درصد در هر سه چهار ماه تا ده روز اول هم این حقوق کفایت نمیکنه بعد انتظار داری چند ساعت در روز کار کنیم جناب کارشناس؟؟؟؟؟
توی شرکت های دولتی شاید ولی در شرکت های خصوصی اینطور نیست من خودم در یک شرکت خصوصی و یک پروژه کار میکنم از 6 صبح تا 7 بعدظهر کار میکنم اونم مفید حتی موقع نهار -اما حقوقه ما کجا و حقوق دولتی ها کجا
«بهره وری در ایران پائین است به طوری که از ۸ ساعت کار فقط یک ساعت آن مفید است در صورتی که در کشورهای پیشرفته حدود ۷ساعت می‌باشد. »
سوال !
چه تفاوتی بین یک کارمند وظیفه شناس و یک کارمند وظیفه ناشناس وجود دارد ؟؟ از حیث وجدان کاری هم که خدای ادعا هستیم . از رییس یک اداره به خاطر سهل انگاری و ضعف عملکرد زیر مجموعه گله می کنی بلافاصله و بدون اثبات حقیقت با تندی از اتاقش بیرونت می کنه یا دست به سرت می کنه و بعد با همون کارمند بهت می خندند. به مافوق شکایت کنی هم بعد چند ماه برمی گردانند به خودش تا رسیدگی کنه !!!!!!!!!
بترس از کسی که نترسد از خدا
کار مفید کارمندان شاید کمتر از یک ساعت در روز است یا صبحانه میخورند یا ساعتها با موبایل مشغول گپ زدن هستند یا به بهانه های مختلف محل کار خود را ترک می کنند طوری که برای دادن یک برگ فتوکپی دقیقا باید 1/5 ساعت وقت را پشت در اطاق اقایان صرف کنی این است بهره وری
تنبلی اجتماعی حرف درستی نیست ، من موافق آن نیستم. چون در بخش خصوصی از این رفتارها کمتر دیده میشود !!!!!!!مشکلات و معضلات جامعه ریشه در چیزهای دیگری دارد- عدم مدیریت و سهل انگاری مسولین و نادیده گرفتن خلاف ها - البته کم کاری و از زیر کار در رفتن نیز یکی از این خلاف هاست.!!!!!!!
من بطور ميانگين، روزانه 16 ساعت کار مي کنم براي دولت. حالا شما بگو 12 ساعتش مفيده.....چه حمايتي از من شده؟
ح.و از سازمان سنجش
احتمالا آمار شما فقط براي ادارات دولتي است.
ما كه در شركت ايران خودرو كار ميكنيم
باور كنيد كه همون 7 ساعت كار مفيد رو انجام ميديم.
خدا نگه داره تابی جونو آخه ساعت اداری میخوایم تابناک بخونیم ، با همکارا خوش وبش کنیم و....
ارباب رجوع هم اومد همینه که هست .
البته هرچند صدای کارمندا درمیاد حقوقمون اینجوریه و اونجوری اما 10 برابر هم بشه کارمندای ما این کارا عادتشونو .
من یه بار واسه پروژه دانشگام تو اداره.... رفتم فقط یه چندتا سوال داشتم اینقدر منو بالا و پایین فرستادن که پشیمون شدم و غبطه کردم و برگشتم خونه.
متاسفانه اقایان همه را مثل هم میبینند .اگر ایشان هم کمی تدریس کرده بودند متوجه میشدند وقتی معلم سر کلاس میرود تمام ساعت کار میکند در نتیجه 6 ساعت در روز بهرهوری دارد همینطور کارمندان شریف بانکی و... . متاسفانه معدود ادارات اکثر اوقاتشان کار مفید انجام نمیدهند و ساعت ناهار ونماز هم که تکلیفش معلوم است لطفا موقع نظر دادن موردی صحبت کنید.
چرا آخه بهره وری کمه. با این حقوق بالایی که تو ایران میدن خیلی برام جالبه چرا مردم کم کار می کنند. آخه فکر و خیال و مشکلات هم که خیلی کمه چرا مردم موقع کار تمرکز ندارن؟ خیلی عجیبه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با سلام . افرادی هستند که بسیار مقید در انجام کار هستند بطوری که اصلاً وقتشون رو به بطالت نمی گذرانند و مسئولین این چنین افراد رو کم به کار می گیرند و یا برای آنها قرارداد موقت تنظیم می کنند ولی افراد دیگر که رسمی هستند متأسفانه از نیروهای قراردادی کار می کشند و خود به استراحت می پردازند تا لحظه ای که وقت اداری تمام می شود و به منزل می روند .
این چه قانونی است در ادارات ایران که اصلاً مسئولین رسیدگی نمی کنند؟
مسئولین باید از افراد کارآمد و ماهر استفاده کند و بازدهی کار این افراد را هم بسنجد
آقا یکی هم بررسی کند ببیند که این بهره وری مدیران چقدر است؟ طوری از بهره وری صحبت میکنند که این مديران دارند ایران را بهشت میکنند و این کارمندان و کارگران وملت دارند خراب میکنند و همه سر کار میخوابند
با درود فراوان
ميشه بفرماييد آمار گفته شده مال شهرهاي بزرگه يا همه كشور؟ در اينجا (پتروشيمي ) بعد از 8 ساعت كار بيشتر مواقع بدون گرفتن اضافه كار مجبور به چند ساعت اضافه كاري بدون اجر هستيم. اگر من اختيار داشتم فقط مجردين را براي شركت نفت استخدام مي كردم و از آنها هم تعهد مي گرفتم كه ازدواج نكنند در عوض خطبه عقد بين كاركنان و شركتها را مي بستم تا حتي براي استراحت به منزل نروند.
عزیزم تو کشورهای پیشرفته 8 ساعت کار نمی کنند
بهره وری پایین نه بخاطر تنبلی و کار نکردن کارمندان دولته.بلکه بخش عمده اونٰ نداشتن برنامه کاری مدیران، موازی کاری ادارات، استفاده از روشهای قدیمی و کاغذی در بوروکراسی اداریاست.البته نباید ازاین نکته بگذریم که خیلی از کارهای انجام شده در ادارات منتهی به ارائه آمارهایی میشه که فقط جنبه خود نمایی داره و مشکلی رو از مردم و کشور حل نمیکنه. مدیرانی که میخوان با افزایش درصد یه سری شاخصهایی که خودشون تعریف کردن بگن ما نسبت به مدیر قبلی موفق تریم .همین.
بهتر است از زاویه دیگر نیز به این موضوع نگاه کنیم بنده بعنوان یک کارمند از ابتدای صبح تا عصر یکسره در حال پاسخ به نامه های پیمانکاران , رسیدگی به صورت وضعیتها , حل مشکلات کارگاهها و .... هستم بطوریکه برخی اوقات از یاد می بریم که ناهار بخوریم بنابراین اگر واقعا این آمار درست باشد باید در برنامه ریزیها و از بین بردن قوانین دست و پاگیر و... اقدام نماییم . هرچند میزان حقوق کارمندان با تلاش و زحمت آنها برابر نیست اما این شرایط را پذیرفته اند و به امید روزی که عدالت برقرار گردد به تلاششان ادامه می دهند .
اینکه حقوق پایین است بهانه ای بیش نیست ، من فکر میکنم اقتصاد دولتی همینه باید خصوصی سازی و اجرای اصل 44 مد نظر قرار بگیره و الا اگه حقوقا رو 10 برابر هم بکنن مطمئن باشید فرهنگ کاری ما اصلاح نمیشه
اما معلمان بیشترساعت کاریشان مفیداست
مدیریت مشکل دارد. اداره جات مدیران ناتوانی دارند. من یک کارمند هستم. 16 سال سابقه دارم. در دوران کاری خود زجر بسیاری کشیده ام. بعضی وقتها واقعا 12 ساعت یا بیشتر در یک روز کار فشرده داشته ام. الان هم می خواهم کار کنم. می خواهم حقوقم حلال باشد. از این اینکه کار یک نفر راه بیافتد لذت می برم. ولی به خدا مدیران ناتوان هستند. نمی توانند مدیریت کنند. کار ما کارشناسان و کار مندان را هدر می دهند. همش دنبال اسم و رسم خودشان هستند. شما را به خدا اینگونه مطالب را بیشتر کنید شاید اثر داشته باشد.
اتفاقی مهمی نیست عجیب هم نیست
چه بگویم نمی دانم
حالا بدنیست یه تحقیق بکنند وبعدمستندوبادلیل به همه اعلام کنندکه کدام شغلها کارمفیدبیشتری دارند.
در بهره وری کارمندان ابتدا باید کارمند را شناخت یکی از راههای شناخت کارمند در نظام اداری ایران را می توان از نانواییهای بربری شناخت چرا که هرگاه یک نفر بین ساعت 8 تا 8/5 صبح یک عدد نان بربری و یک بسته پنیر پگاه کوچک داخل یک نایلون کوچک دستش بود بدانید که او کارمند است و می بایست به محض ورود به محل کارش (8/5) به بعد باید یکراست سراغ آبدارخانه برود و سپس با یک لیوان مملو از چای پشت میزش قرار گیرد
از دیگر راههای شناخت کارمند همان تفسیر مسابقات فوتبال شب و روز گذشته است که گاه تا ساعت 10تا 10/5 به طول می انجلمد
از راههای دیگر شناخت کارمند همان راس ساعت 12 رفتنن بسوی نمازخانه و و سپس صرف ناهار است که آن هم چون امکان ادامه بحث فوتبال میس نشده است ادامه آن با سایر همکاران است و در نهایت دسته بندی و جمع کردن بحث است
حال با این تفاسیر شما میزان کار مفید را بسنجید
ضمن آنکه از این هم نباید غافل شد که اصلا کاری هم وجود ندارد که کارمند انجام دهد بالاخره باید کاری به او ارجاع شود تا او پاسخ گوید
كارمند در ايران وضع ماليشون از همه بهتره همشون ماشين خونه و ... دارند
كار مفيدشون هم يك ساعته باز هم ناراضين!!!
اولاکسانی که مستخدم دولت هستند باید کار خود را به نحو احسن انجام دهند وگرنه پولی که از این بابت میگیرنداز نظر شرعی حرام میباشد دوما 700 هزار تومان حقوق کمی نیست و خیلی از تحصیلکرده های این کشور باهمه استعداد و توانایی ها وفعالیتهای بیشتر از این کارمندان عزیز به اندازه حقوق انها درامد ندارند و غر هم نمی زنند پس خدا را شکر کنید و به جان این دولت وملت دعا کنید,
من شاهدم که در اداره ما کمتر از نیم ساعت کار مفید در روز انجام می گیرد آنهم اگر بگیرد .
برنامه کاری در ایران
ساعت 8 ورود به محل کار
از 8 تا 9 صرف صبحانه
9 تا 10 خواندن روزنامه و صرف چای
10 تا 11 گفتگو با دوستان و همکاران تماس تلفنی با اقوام
11 تا 12 اندکی کار
12 تا 13 خواندن نماز
13 تا 14 خوردن ناهار
14 تا 15 خمیازه کشیدن و اماده شدن برای برگشت به خانه
این سوال را باید از کسانی پرسید که با پارتی بازی وارد ادارات شدند و بجز روزنامه خواندن و نان بریدن همکاران کاری ندارند و یک دقیقه هم کار مفید که ندارند هیچ ، جلوب کار کسانی که جان می کنند هم سنگ میندازند .
همش نگین کارمندان کار نمی کنند بعضی از آنها به خدا هشت ساعت را مفید جان می کنند و عرق می ریزند . من خودم وقتی میرم خونه رمق غذا خوردن ندارم . مجبورم جور آدم های بی هنری که فقط واسه حقوق گرفتن با بند پ وارد اداره شدن رو هم بکشم .
ما ایرانی ها همیشه قضاوت ناعادلانه می کنیم . عوض این چیزها جلوی رانت خواری و پارتی بازی رو برای کار و استخدام بگیرید .
اینجوری خدا رو هم خشنود می کنید چون خلقش خشنود میشه .
مطمئنی به ساعت میرسه؟
والا ما هم کارمندیم 8 ساعت که هیچ 10 12 ساعت کار می کنیم ! بازم وقت کم میاریم ! اینقدرا هم که میگن به ما خوش نمی گذره ! نمی دونم :)
مدیریت غلط ونداشتن برنامه صحیح کاری باعث کم کاری میشود با افزایش حقوق مشکل کم کاری حل نمیشود .
چه جوری حساب کرده اند لطفا اگر راست میگویند مبانی آنرا بفرمایید
منم خيلي از اين حرفا مي زدم، تا تو يه مقطعي كارمند دولت شدم، مي خواستم مثل ادم براشون كار كنم اما زهي خيال باطل كه اصلا خود مدير نمي خواد كه زيردستش زياد كار كنه چون مي ترسه موقعيتشو از دست بده حالا بگذريم از همكارا كه برا به چشم اومدن پيش رئيس چه كارا كه نمي كنن و چه حرفا كه نمي زنن، خلاصه كه حاشيه هاي كار دولتي اين قدر زياد كه خود كار توش گم مي شه.
وقتی کار مفیدی برای انجام دادن نیست چه کنیم؟کارها یا تکراری است یا بی خود. هر روز ما یکسان شده و این مخالف حدیث پیامبر نیز می باشد.
با این همه مشکلات /بدبختی// تورم //حقوق بخور نمیر //یک ساعت هم غنیمت است //
بجز کارمندهای صف دربانکها که انصافاً که تقریباً کل 8ساعت رو کار را جدیت انجام می دهند البته استثا همه جا هست
کل ساعات کاری ما ایرانی ها(2500 ساعت در سال) نسبت به خارجی ها(1900 ساعت در سال) خیلی بیشتر است. بطور مثال کار ساعت کار خود من از ساعت 7:30 صبح است تا 4:30 بعد از ظهر. برای اینکه صبح به موقع برسم باید 6 صبح خواب آلود و صبحانه نخورده بزنم بیرون و بعد از ظهر هم تا برسم خونه شده 6 عصر بسیار خسته کننده است. در نتیجه راندمان کاری پایین می آید.
بايد علت ها ريشه يابي شوند. وقتي توان خريد كارمند روز به روز كمتر مي شود. وقتي هزار مشغله فكري براي تامين هزينه هايش دارد. وقتي در مقايسه با حتي كشور هاي همسايه حقوقش در مقايسه با هزينه هايش بسيار كمتر است آيا مي توان انتظار بهره وري داشت؟ بهر وري در كشور بيشتر به شعار شبيه است.
دور كاري را به كسي مي دهند كه واقعا دور كاري كند نه اينكه سه جا كار كند و بعنوان دور كاري از دولت هم حقوق بگيرد نه كور خوانديد دوم جواب ان كسي كه مي گوييد با اين حقوق يك ساعت هم زيادي بايد يگوييم جان برادر تو قبول كردي كه در مقابل 700تومان 8ساعت كار كني حالا كه وارد دستگاه شدي 700 هزار توامان را مي گيري يك ساعت كار نمي كني
با اين حقوق وتبعيضات موجود وتورم وگراني يكساعت هم زياداست.عده اي كه مورد لطف مديرورئيس هستند يكساعت هم كارنميكنند وبهترين حقوق ومزايا را ميگيرند.
جون مادرت از دورکاری چیزی نگو ...
یعنی چی دورکاری چه صیغه ای ... ماباید خجالت بکشیم با این کارکردنمان..خدائیش ظلمه...
همین یکساعت کار هم به چند شغله بودن آقایان از ما بهترون که فقط شدند ماشین امضاء و از هر جا دو سه میلیون می گیرن ، شرافت داره . یکساعت کار می کنیم . هفت ساعت دیگه مراقب این هستیم که زیرآب ما رو نزنن تا کس دیگه که فامیل فلانی است جای ما بیارن . باین استرس موجود در اداره که هر روز از غذا و سرویس و ... کم میذارن خیلی هم نباید مایه گذاشت
كشف جديدي نيست سيد.
از قديم گفتن هر چقدر پول بدي همانقدر اش ميخوري.
مگه نه ارباب رجوع مكرم تكريم زاده.
من توی یک پژوهشکده کار می کنم. شاید 10 در صد مشغول به کار باشن. اما دیدم خیلی از به اصطلاح پژوهشگران عزیز روزی یک ساعت کار مفید هم ندارن. صبح مراسم صبحونه، بعد تحلیل اخبار و هر موضوعی که مجلس رو نگه داره. بعد نوبت اینترنت میمونه ( ایمیل و اخبار و ...). اگر نمون های برای آزمایش بود که فبها نبود روز همینطور میگذره. ظهر و نهار و نماز و .... برخی دوستان از این ساعات مبارک استفاده کردن و از فوق دیپلم تا فوق لیسانس و دکتری هم تومدن. اونوقت سر اونایی که مشغول پژوهش بودن و صادقانه کار کردن کلا رفته. اونم چه کلاه گشادی
اگه استاندارد کار مفید هفت ساعت در روزه پس حقوق کارمندا هم باید استاندارد باشه. حداقل حقوق و مزایا به کارمند بدبخت داده میشه انتظار دارید کار کردن اونا مثل تمام دنیا باشه. تمام کارمندا برای اینکه بتونن یه زندگی برای خانواده اشون فراهم کنن مجبورن دو یا سه جا کار کنن.
معلمي مي گفت اين حقوقي كه به من مي دهند فقط براي اين است كه سر كلاس مرتب به بچه ها بگويم هيس هيس ساكت و درسي كه مي دهيم مفت و مجاني در س مي دهيم و بابت آن پولي دريافت نمي كنيم
شما تابناك عزيز اگر موضوعي را بررسي مي كني همه جوانبش را بنگر
به يك مهندس مهندس روزي 28000 تومان ميدهند و يك كارگر ساده روزي 20000 تومان .خوب نميخوان بازخريد كنن
حقوق كارمندان بخش دولتي نسبت به خصوصي خيلي خوبه . يك كارشناس با 12 سال سابقه كار در امور مالي با ساعت كاري 8 الي 14 حكمش 9000000 تومان است و اين مبلغ + ماموريت نشسته +120 ساعت اضافه كاري كه همينطوري به كارمندايي كه حالت عادي بيكاري هستند + پرداختهايي كه تحت عناوين رفاهيات و غذا و اياب ذهاب و ... پرداخت ميشه . بهترين حقوق مال كارمندان دولته .
پس ناشكري نكنيد اي كارمندان ... دولت

9000000 جمع حكم
36370*120=4364400 مبلغ 120 ساعت اضافه كار
650000 ريال ماموريت نشسته
پرداختهاي متفرقه = 1400000
دريافتي = 15414400

جهت اطلاع از موارد فوق به عاملين مالي دستگاههاي دولتي مراجعه شود .

حالا كارمنداي بخش خصوصي 8 الي 18 كار ميكنند دريافتي فقط 600 تومان نه هيچ چيز ديگه
تو اداره ما 50درصد افراد حتی 10دقیقه هم کار مفید ندارند که اگر هزینه تلفن و... آنها راحساب کنید کلی هم بدهکار می شوند
البته كه ساعت كار مفيد براي كارمندان بانكها خيلي بيشتر از اين حرفها ميباشدو انصافا بايشتي بگويم اگر 8 ساعت نيست حداقل 6 ساعت هست
مشکل از کارمندها نیست (اغلب شریف و متعهد به کارشان هستند)!
1- اغلب کارها بدرستی تعریف نشده و فرآیندهای کاری بطور نامناسبی تقسیم شده.
2- اغلب مدیران بالادستی خودشان هم نمیدانند که چه میخواهند و سازمان را هر روز به یک جهت که شب خوابش را دیده اند می برند.
(بهره وری= انجام کار درست به روش درست)
هر وقت حقوق من هم مثل همه کارمندان دیگر کشورهایی که دارای بیشترین بهره وری هستند بشه من هم به اندازه اونها کار میکنم
حقوق یک مهندس صفر کیلومتر در کشورهای عربی 10 برابر حقوق من با 14 سال سابقه است اون وقت دولت انتظار داره اندازه مهندس 14 سال سابقه دیگر کشورها کار کنم !!!
حقوق من 1200 هزار تومان است که با احتساب دلار 1900 تومان حدود 650 دلار میشود
حقوق مهندس صفر کیلومتر در کشورهای عربی 6000 تا 8000 دلار است البته با امکانات یعنی خونه سازمانی شرکتی و بیمه و دکتر مجانی و ...
واقعا در بعضي از ادارات دولتي مديران اصلا ياد نگرفتند براي كارمندان كار تعريف كنند و با نظر دوستمان كاملا موافقم چون از نزديك اين موارد را ديدم كه اكثر كامندان رسمي كار نمي كنند اما حقوق و اضافه كارشان بالاتر است و كسي هم كه اعتقاد دارد بايد روزي حلال داشته باشد و در ازاي كار حقوق بگير سنگ جلوي پايش مي اندازند تا او هم خوب كار نكند خدا عاقبت همه مارا بخير كند. مي دانيم كه در روزي حلال است كه زندگي آرام و فرزندان صالح داريم. بايد حواسمان را جمع كنيم از ماست كه بر ماست حتما نبايد كسي بالاي سرمان باشد تا كار كنيم. يادمان باشد كه ما خداي مهربان را در همه شوئنات زندگي در نظر داشته باشيم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار