بازدید 7603

در اجلاس سه روزه «آیپک» چه خواهد گذشت؟

اجلاس سالانه لابی صهیونیستی ایالات متحده آمریکا (آیپک) در سه روز آینده، چهارم تا ششم مارس در واشنگتن برگزار می‌شود. یکی از مهمترین موضوعاتی که بناست در این اجلاس بر آن بحث شود، موضوع جمهوری اسلامی ایران و برنامه هسته‌ای کشورمان است.
کد خبر: ۲۳۰۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۸ 04 March 2012
اجلاس سالانه لابی صهیونیستی ایالات متحده آمریکا (آیپک)، در سه روز آینده، چهارم تا ششم مارس در واشنگتن برگزار می‌شود. یکی از مهمترین موضوعاتی که بناست در این اجلاس بر آن بحث شود، موضوع جمهوری اسلامی ایران و برنامه هسته‌ای کشورمان است.

به گزارش «تابناک»، بیش از هزار نفر از اعضای آیپک در این اجلاس دو روزه شرکت خواهند کرد که شامل برخی سیاستمداران آمریکایی و اسرائیلی، شماری از اعضای کنگره آمریکا و برخی از تحلیلگران مسائل بین‌الملی است.

از جمله مهمترین افرادی که بناست در اجلاس امسال سخنرانی کنند، می‌توان به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا؛ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی؛ شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی؛ لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا؛ میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان در سنای آمریکا؛ نانسی پلوسی، رهبر دمکرات‌ها در مجلس نمایندگان و همچنین سناتورها کارل لوین، جوزف لیبرمن و جانی ایساکسون اشاره کرد.

بنا بر این گزارش، انتظار می‌رود، اجلاس امسال آیپک، بازتاب دهنده مجموعه دیدگاه‌هایی باشد که در چند ماهه اخیر در جایگاه‌های گوناگون از زبان مقامات آمریکایی و اسرائیلی ابراز شده است. در این میان، مهمترین موضوع، فشار رژیم صهیونیستی بر باراک اوباما برای تهدید جدی‌تر جمهوری اسلامی ایران است؛ بنابراین، لحن سخنان باراک اوباما در این اجلاس و در آینده سیاست خارجی آمریکا نقش مهمی خواهد داشت.

در این راستا، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از برخی مقامات وابسته به شیمون پرز، از محتوای سخنان وی و پیام او به باراک اوباما پرده برداشت؛ بنابراین، قرار است پرز به اوباما اطمینان دهد که رژیم صهیونیستی در ورود به جنگ تعجیل نخواهد کرد. همچنین قرار است او از کمک‌های اوباما به رژیم صهیونیستی در سه ماه و نیم گذشته تقدیر کند.

اما در نقطه مقابل پرز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که در کنار «ایهود باراک» وزیر دفاع این رژیم، به داشتن موضعی تند در  برابر ایران مشهور است.

روزنامه انگلیسی «تلگراف» در همین مورد نوشت: نتانیاهو در دیدار خود با اوباما که روز دوشنبه انجام می‌شود، این موضوع را مطرح خواهد کرد که اگر اوباما به وی قول استفاده از نیروی نظامی علیه ایران را ندهد، رژیم صهیونیستی در چند ماه آینده، رأساً به اقدام علیه ایران دست خواهد زد.

در همین حال، روزنامه «نیویورک تایمز» امروز گزارش داد، شمار افراد شرکت کننده در اجلاس امسال آیپک، بیش از سال‌های گذشته است و افراد شرکت کننده در آن، تلاش خود را به کار بسته‌اند تا به اوباما برای در پیش گرفتن موضع سخت‌تری علیه ایران فشار وارد کنند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نیز مدعی شد، انتظار آنها از اوباما این است که در جایگاه رئیس جمهور به نتانیاهو تضمین بدهد، اگر ایران از خط قرمزهای معینی بگذرد، با حمله آمریکا روبه‌رو خواهد شد.

به نوشته این روزنامه، چنین تضمینی حتی می‌تواند در قالب یک نامه محرمانه مطرح شود.

به این ترتیب، لابی صهیونیستی آمریکا تمام تلاش خود را به کار بسته تا موضع آمریکا در قبال ایران را تغییر دهد و اوباما را به در پیش گرفتن موضعی سخت‌تر در مقابل کشورمان وادارد. این در حالی است که در هفته‌های گذشته، اختلاف نظر میان مقامات آمریکایی و صهیونیستی بر سر نوع اقدام علیه ایران به اوج رسیده است؛ بنابراین، باید منتظر ماند و دید اوباما تا چه میزان می‌تواند در برابر فشارها مقاومت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۱
امیوارم جوانان رشید ایرانی کار خودشون را بکنند و سیلی سختی به گوش اینا بزنند که در تاریخ بنویستد و شرشون را از سر جهان برکنند نظم نوین جهانی بعدش شکل بگیره این دفعه عاقلانه تر
تا مارا بدبخت نکننند وجنگ راه نیندازند دست از سر ما بر نمیدارند بابا ما ایرانی جماعت اهل جنگ نیستیم . واقعا" آیا ما تا بحال جنگی را شروع کرده ایم؟
در این نشست نباید انتظار این را داشته باشیم که اوباما به یک باره نظر خود را در باره ی ایران عوض کند.به نظر من اگر فشار لابی صهیونیست روی اوباما نبود با توجه به طرز فکر اوباما ایجاد رابطه بین ایران وامریکا چندان بلند پروازانه نبود به امید روزی که این دو ملت کینه ها را بدست فراموشی بسپارند و دست دوستی به سوی هم دراز نمایند .
هیچ غلطی نمیتوانند بکنند اگه اسراییل بمب هسته ای داره ما موشکهای شهاب داریم که یکی از اونها به طرف انها بره رژِیم اشغالگر قدس رو با خاک یکسان میکنه دیگه چه نیازی داره به بمب اتم.........زنده باد ایران
ها آرتص نگفته در ورود به جنگ تعجیل نمیکنه
گفته در نابودی خودش و محو اسرائیل از نقشه جهان که آرزوی هر مسلمونیه تعجیل نمیکنه!
فعلا سرگرم ساخت پناه گاه باشید برای مردمتون!
با سلام
خیلی بد است که رئیس جمهور امریکا که دایه ابر قدرتی دارد مردم خود را به دو درصد صهیونیست بفروشد ، و حاضر شود که
دو کیلومتر نوار غزه تا دریا را نتونست در جنگ 22 روزه در سرزمین خودش به هم وصل کنه چه گنده گودیهایی میکنند من یکی خودم عطش جنگ با این صهیونییستهای کودک کش را دارم به امید اون روز
ما در زمینه هسته ای به آنچه میخواستیم رسیدیم و همین هم برایمان بس است. حالا هرچه آنها میخواهند عربده بزنند. آنچه بدست آوردیم هم طبق معاهدات بین المللی بوده و با هیچ فشاری آنرا متوقف نمیکنیم.
هیچ غلطی نمی تونند بکنند اونا دارن با دست خودشان گور اسرائیل را می کنند
پیروز باد ایران ما خدا را داریم حق بر باطل پیروز است توکل کنید برخدا
صهيونيسم و فراماسونري در پايان راه هستند.
امریکا و اسرائیل هیچ خلطی نمی توانید بکنید شماها از فکر جنگ با ایران هم می ترسید این از رفتار چند ماهه اخیرتون مشخصه بستن 1 روز تنگه هرمز چه بلایی به سرتان آورد ...یادتان نمی آید؟؟؟ می توانید مردم خودتان را ساکت کنید شما و کشورهاتان سیبی هستید که از داخل پوسیده و اندکی بیشتر بر شاخه باقی نیست : )
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی