بازدید 8250
فردا مشخص خواهد شد:

رئیس‌جمهور بعدی روسیه کیست؟

انتخابات ریاست‌جمهوری فدراسیون روسیه، فردا، یکشنبه، چهارم مارس در سراسر این کشور برگزار خواهد شد که در آن، سکاندار این کشور برای شش سال آینده برگزیده می‌شود. رئیس‌جمهور بعدی، نخستین فردی خواهد بود که برای یک دوره شش ساله، این مقام را در اختیار خواهد گرفت.
کد خبر: ۲۳۰۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۰ 03 March 2012
انتخابات ریاست جمهوری فدراسیون روسیه، فردا، یکشنبه چهارم مارس در سراسر این کشور برگزار خواهد شد و پس از آن، سکاندار این کشور برای شش سال آینده برگزیده می‌شود؛ رئیس‌جمهور بعدی، نخستین فردی خواهد بود که برای یک دوره شش ساله، این مقام را در اختیار خواهد گرفت.

به گزارش «تابناک»، از صبح امروز، یعنی یک روز پیش از برگزاری انتخابات، همه فعالیت‌های تبلیغاتی در روسیه متوقف شد تا مردم با بررسی گزینه‌های مورد نظر خود، برای شرکت در انتخابات آماده شوند؛ انتخاب مردم روسیه میان دو چهره کهنه کار سیاسی این کشور و نیز یک تاجر است که راه سیاست در پیش گرفته است.

بنا بر این گزارش، نامزدهای این انتخابات عبارتند از:

«ولادیمیر پوتین»، نخست وزیر کنونی و رئیس جمهور سابق روسیه،
«گنادی زیوگانف»، رهبر حزب کمونیست،
«ولادیمیر ژیرینوفسکی»، رهبر حزب لیبرال دمکراتیک،
«سرگئی میرونوف»، از اعضای حزب «عدالت روسیه»
و «میخائیل پروخونوف»، میلیاردر روس که به عنوان کاندیدای مستقل در انتخابات شرکت کرده است.

همان گونه که اشاره شد، به جز پروخونوف، بقیه نامزدها دارای سوابق چند ده ساله در عرصه سیاست روسیه هستند که فعالیت سیاسی خود را از زمان اتحاد شوروی آغاز کرده‌اند.

سال گذشته، پروخونوف با راه‌اندازی یک حزب جدید لیبرال، وارد عرصه سیاسی روسیه شد. با این حال، اختلافات درونی موجب شد او از حزب خودش بیرون رانده شود و اینک به عنوان نامزد مستقل وارد انتخابات شده است.

در این میان، همه نظرسنجی‌ها حکایت از آن دارد که ولادیمیر پوتین با اختلاف بسیار بر رقبای خود پیروز خواهد شد و پست ریاست جمهوری را از آن خود خواهد کرد. با توجه به محبوبیت بسیار بالای پوتین میان اقشار گوناگون روسیه، این امر به هیچ وجه دور از ذهن نیست!

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که به احتمال زیاد حتی زیوگانف، مهمترین رقیب پوتین نخواهد توانست بیش از 15 تا 10 درصد آرا را از آن خود کند.

همین نظرسنجی‌ها حکایت از آن دارد که فردا، نزدیک 70 درصد واجدین شرایط در روسیه به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

به گزارش خبرگزاری‌های روسی، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، تلاش دارد انتخابات فردا را در شفاف‌ترین حالت ممکن برگزار کند؛ بنابراین، در بیشتر حوزه‌های اخذ رأی، دوربین‌هایی نصب شده و هر کس می‌تواند از اینترنت و در خانه خود بر انتخابات نظارت کند.

همچنین نزدیک هفتصد ناظر بین‌المللی بر فرایند برگزاری انتخابات در روسیه نظارت خواهند کرد.

گفتنی است، با تغییراتی که به تازگی در قانون اساسی روسیه پدید آمده، طول دوران ریاست جمهوری از چهار سال به شش سال افزایش یافت. به این ترتیب، فردی که فردا در انتخابات این کشور پیروز شود، شش سال سکان هدایت کشور را در اختیار خواهد داشت.  


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار