بازدید 22002
عجیب ولی واقعی !

كفاشيان دوباره رئیس می‌شود

دوره چهار ساله رياست علي كفاشيان در فدراسيون فوتبال، بدترين دوره مديريتي اين رشته به شمار مي‌آيد. مسلما کارنامه کفاشيان موفق نبوده و گواه اين مدعا، نتايج ايران در رده‌هاي گوناگون سني است. گویا، اگر وي محترمانه انصراف بدهد و جا را براي افراد قوي‌تر باز گذارد، به صلاح فوتبال و خودش خواهد بود؛ هر چند به ظاهر وزارت ورزش همچنان نگاه ویژه‌ای به علی کفاشیان برای ریاست فدراسیون فوتبال دارد!
کد خبر: ۲۲۸۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۳ 21 February 2012
شمارش معکوس برای انتخاب و شاید انتصاب (!) رئیس جدید فدراسيون فوتبال آغاز شد و از میان سه گزینه اصلی یعنی کفاشيان، قریب و عزیز محمدی، به زودی یک نفر سکاندار ورزش فوتبال پرطرفدارترین ورزش کشور می‌شود.

به گزارش «تابناک»، در حالی که بیشتر کارشناسان از قریب به عنوان گزینه مورد تأیید وزارت ورزش نام می‌برند، از شما چه پنهان که پیش از همه این سخنان، چراغ سبز وزارت ورزش برای کفاشیان روشن شده؛ چه اینکه اگر کفاشیان یک درصد احتمال می‌داد، مورد حمایت نیست نام‌نویسی نمی‌کرد.
شاید قریب، قربانی یک بازی بزرگ شود و... با بر زبان افتادن نام قریب انتقادات از فدراسیون بیمار کفاشيان به مراتب کمتر شده است. به رغم همه گفت‌و‌گوها و رفت‌وآمدها، از یک منبع آگاه و موثق باخبر شدیم که وزارت ورزش، همچنان نگاه ویژه‌اش به علی کفاشیان برای ریاست بر فدراسیون فوتبال دارد و اینکه گفته می‌شود، دکتر قریب مورد حمایت وزارت ورزش است تا اندازه‌‌ای، ساخته و پرداخته اذهان ماست.

کفاشيان هم بیکار نیست و گام به گام برای انتخاب دوباره خود برنامه‌ریزی کرده است. یاران رئيس که مسلما در صورت ناکامی کفاشیان، جایگاه خود را از دست رفته می‌بینند، شروع به تعریف و تمجید از وی کرده‌اند.

کارنامه کفاشيان درخشان است!

رئيس کميته آموزش فدراسيون فوتبال گفت: کفاشيان در فدراسيون فوتبال، کارنامه درخشاني داشت و تجارب گرانبهايي دارد.
وي ادامه داد: علي کفاشيان در فدراسيون فوتبال، کارنامه درخشاني داشت (!) شايد نتايج برخي تيم‌هاي ملي خوب نباشد، ولی در دوره رياست او ليگ برتر صاحب تقويم منظمي شد. در دوره کفاشيان، کنترل دوپينگ به دقت انجام شد، داوران ما عملکرد خوبي داشتند و ما بهترين داوران آسيا را داريم. کميته آموزش نيز کلاس‌هاي با کيفيت بالا براي مربيان برگزار کرد.

از طرفی هیأت‌های فوتبال، همگی مورد تأیید علی کفاشیان هستند و آنها نیز کفاشیان را در میان دیگر گزینه‌ها بهترین می‌دانند.

کارنامه چهار ساله کفاشيان در فدراسیون فوتبال

کارنامه چهار ساله کفاشيان، آنقدر تلخ و ناگوار است که دیگر گفتن ندارد؛ از راه نیافتن به جام جهانی تا ناکامی در جام ملت‌هاي آسيا و حذف تیم‌های نوجوانان، جوانان، امیدها و بزرگسالان و... ؛دوره‌اي كه به دليل انتخاب‌ها و تصميمات نادرست، فوتبال ملي ما در همه رده‌ها بازنده شد و نتوانست بنا بر ظرفيت و جايگاه خود در فوتبال قاره، صاحب عناوين لازم شود.

جدا از شكست‌هاي تيم‌هاي نوجوانان، جوانان و اميد، تيم ملي بزرگسالان با انتخابي بحث برانگیز در گزينش سرمربي، از راهيابي به جام جهاني آفريقاي جنوبي، آن هم در بهترين شرايط ممكن بازماند و در ادامه نيز با يك انتخاب نادرست ديگر، تيم ملي در جام ملت‌هاي آسياي قطر ناكام شد تا فوتبال ايران، خلع سلاحي كامل در دوره كفاشيان را تجربه كرده باشد.
البته منكر تلاش‌ها و خدمات علي كفاشيان در ورزش ايران نيستيم، ولی باید پذیرفت کار باید در دست کاردان باشد؛ پس بايد اعتراف كرد، او مديري نبود كه فوتبال براي اداره اصولي خود به آن نياز داشت.
در حقيقت كفاشيان به عنوان تنها گزينه مجمع فدراسيون پس از دوره انتقالي، در انتخاباتي برنده شد كه محمد علي‌آبادي، رييس وقت سازمان ورزش، سناريوي آن را چيده بود.
حتي براي آن كه كفاشيان پيش از برگزاري مجمع انتخابات، حكم رئيسي خود را دريافت كرده باشد، دو شب پیش از انتخابات به شاهرخ شهنازي، تنها رقيب كفاشيان اعلام شد كه كنار بكشد تا او در رأس رشته‌اي قرار گيرد كه بنا به نظر فدراسيون جهاني(فيفا) بايد مستقل تصميم بگيرد و هويتي مستقل داشته باشد.

حتي براي آن كه يك نفر به تنهايي براي فوتبال تصميم نگيرد، در اساسنامه جديد فدراسيون گنجانده شد كه نایب رييس فدراسيون از سوي اعضاي مجمع برگزیده شوند تا اين روند به دمكراسي نزديك‌تر باشد.
با اين ‌كه كفاشيان در چهار سال گذشته، مديري حرف گوش کن بوده (!) او هيچ‌گاه نخواست به جاي توجه به نظریات غيرفوتبالي‌ها، منافع اين رشته را در نظر بگيرد.

او براي آن كه اين نقش خود را به بهترين نحو ممكن اجرا كند، در انتخابات كنفدراسيون فوتبال آسيا و بنا به چيزي كه خود گفته است، با نظر علي سعيدلو، رييس وقت سازمان و كانديداي نايب رييسي AFC، از نامزدي خود در انتخابات هيأت اجرايي انصراف داد تا شايد در چنين شرايطي، شانس سعيدلو بالا برود كه البته رييس ورزش ايران در انتخابات نتيجه را به نماينده نپال، واگذار كرد تا كفاشيان با محروم كردن خود از حضور در هيأت اجرايي AFC، ‌به منافع ملي فوتبال ايران پشت پا بزند.

دادکان در همان زمان در این باره گفت: مگر کفاشیان چه کاره است که به راحتی از این پست انصراف می‌دهد؟ این پست حق فدراسیون و حق جامعه فوتبال است. آقای کفاشیان چرا پستی را که مربوط به کارهای اجرایی فوتبال آسیا می‌شد، واگذار کردید تا به جای آن نایب رییسی غرب آسیا را بگیرید که یک پست کاملا تشریفاتی است که آن را هم نتوانستید به دست آورید. چرا باید این کار را بکنید؟ نه تنها پست تشریفاتی را در اختیار نگرفتیم که یکی از مهمترین پست‌های اجرایی را هم در فوتبال آسیا از دست دادیم؛ موضوعي كه جای خالی آن در بحث اعطاي سهميه باشگاهي به فوتبال ايران كاملا به چشم آمد تا سهميه فوتبال كشورمان کاهش یابد.

اکنون با اين پرونده و عملكرد ضعيف،‌ علي كفاشيان در پایان دوره مديريتي خود دوباره مي‌خواهد سکاندار فوتبال شود!

به هر روی، تنها دو سال و نيم ديگر تا جام جهاني زمان داريم و مي‌توانيم با کي‌روش به جام جهاني برويم، ولی باید نخست تنش را از فوتبال دور کنيم تا همه اهالي فوتبال از سرمربي تيم ملي تا مسئولان فدراسيون و حتي رسانه‌ها، بتوانند در آرامش کار و تلاش کنند و فوتبال ما موفق شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۲
آقا فکر کردین تبعیض چیه؟؟؟
تبعیض اینه که بگی اون سفیده و اون سیاه
تبعیض همینه
با این کارنامه خیلی رو میخواد والله...
ba kafashian dar ja mizanim
اقا چی از جون فوتبال میخواب
مگر کفاشیان چه کاره است که به راحتی از این پست انصراف می‌دهد؟
هر مدیری باشه شما بهش گیر میدید شما از دادکان طرفداری میکنید؟؟؟ یادتون رفت 6 سال پیش چقدر بهش ایراد میگرفتید که چرا از برانکو حمایت میکنه و مربی بهتری برای جام جهانی نمیاره ، چرا تیم های پایه مان ضعیفند و چرا تیم ملی با تیم های بزرگ بازی نمی کنه و چرا لیگ برنامه خوبی نداره و.....
واقعا همه ی مدیر ها بد هستند یا ما دوست نداریم یه مدیر کارشو خوب انجام بده بهتر نیست بجای ایراد حمایت کنیم بهتر نیست هممون با هم باشیم تا در مقابل هم؟؟!!!
تابناک جون این همه نوشتم لطفا حذفش نکن>>
تابناک از تو دیگه بعیده اینقدر تابلو موضع بگیری...
کفاشیان بهترین نیست ولی بین بد و بدتر کفاشیان بد بهتر از بقیه هست.
واقعا جای تاسف داره آخه شسما چقدر کم حافظه هستید بلایی که کفاشیان بر سر فوتبال اورد قابل جبران نیست حالا بنده خدا حقیقت رو نوشته به جای حمایت از نویسنده از اقای خندان حمایت می کنید حقمون هر چی سرمون بیاد
دادکان کجایی یادت بخیر
پس عقب گرد ادامه دارد !
بابا جان بیچاره رو بیکار نکنید !!!!!!!
یه دفعه موروثیش کنه تمام این همه ما رو حرص ندین
این انتخابات کاملا مس...است!! آدم یاد ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست