بازدید 2866

بن‌لادن جاعل دستگير شد

کد خبر: ۲۲۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹ 20 February 2012
يك جاعل حرفه‌اي (معروف به بن‌لادن) كه با تشكيل چندين باند در زمينه تهيه و فروش كارت پايان خدمت جعلي فعاليت مي‌كرد، در غرب تهران از سوي پليس دستگير شد.

به گزارش جام‌جم، چندي پيش ماموران مهاجرت و اتباع خارجي ناجا هنگام كنترل گذرنامه‌هاي مسافران پرواز‌هاي هوايي متوجه شدند، چند مرد مسافر بدون اين‌كه كارت پايان خدمت سربازي داشته باشند، موفق به دريافت گذرنامه شده‌اند.

به اين ترتيب، مردان مسافر به مركز پليس منتقل شدند و در تحقيقات گفتند با پرداخت سه تا 10 ميليون تومان به سه مرد، كارت پايان خدمت و گذرنامه تهيه كرده‌اند و از جعلي بودن آنها اطلاعي ندارند.

در پي اين موضوع، پرونده‌اي در شعبه دوم بازپرسي دادسراي فرودگاه مهرآباد تهران تشكيل و تحقيقات ماموران اداره مهاجرت و اتباع خارجي ناجا براي دستگيري مردان جاعل و كلاهبردار آغاز شد.

ردپاي سه متهم فراري

با چهره‌نگاري رايانه‌اي از متهمان فراري معلوم شد آنها سه نفر از اعضاي باندي هستند كه تحت تعقيب قضايي شعبه اول دادياري دادسراي فرودگاه مهرآباد تهران و چند مركز پليس بوده‌اند.

با مشخص شدن اين موضوع، جستجو‌ها ادامه يافت تا اين‌كه چند هفته پيش مخفيگاه متهمان فراري در جنوب تهران شناسايي و آنها دستگير شدند.

در بازرسي از منازل متهمان، تعدادي مدارك هويتي و كارت پايان خدمت جعلي كشف و ضبط شد.

اعتراف به همدستي با جاعل حرفه‌اي

متهمان در بازجويي اعتراف كردند در زمينه جعل و فروش مدارك، كارت پايان خدمت سربازي و معافيت سربازي فعاليت داشته‌اند و سركرده باند آنها نيز مردي به نام وحيد (معروف به بن‌لادن) يك جاعل حرفه‌اي است.

با اعتراف اين سه متهم، سركرده باند نيز چند روز پيش در خانه‌اي در غرب تهران دستگير و به اداره پليس مهاجرت و اتباع خارجي ناجا منتقل شد.

اين متهم نيز پس از اظهارات ضد و نقيض، سرانجام در مواجهه حضوري با همدستانش زبان به اعتراف گشود.

اعتراف متهم حرفه‌اي

مرد جاعل در اظهاراتش گفت: از پنج سال پيش در زمينه جعل مدارك، كارت معافيت و پايان خدمت سربازي فعاليت‌هايم را با همكاري چند باند ديگر شروع كردم.

متهم اضافه كرد: با متلاشي شدن باند‌ها و دستگيري همدستانم يك گروه جديد تشكيل و به فعاليتم ادامه دادم. با توجه به اين كه من هميشه در سايه بودم و مخفيگاهم لو نمي‌رفت، دوستانم به من لقب بن‌لادن داده بودند.

متهم با اشاره به تشكيل آخرين باند خود گفت: دو سال پيش باند جديدي را تشكيل دادم و فعاليت‌هايمان دوباره شروع شد. اين بار براي متقاضيان كارت پايان خدمت سربازي، گذرنامه نيز تهيه مي‌كرديم.

وي اضافه كرد: فقط از متقاضيان مي‌خواستيم از ثبت احوال تاييديه عكس خود را گرفته و در اختيارمان قرار دهند. ما با ارائه اين مدرك و كارت پايان خدمت جعلي به مراكز پليس +10 براي متقاضيان گذرنامه مي‌گرفتيم. حتي برخي از آنها با گذرنامه‌ها موفق به خروج از كشور شده‌اند.

بنابر اين گزارش، سركرده باند و سه همدست او با قرار قانوني از سوي بازپرس فراقي، رييس شعبه دوم دادسراي فرودگاه مهرآباد تهران روانه زندان شدند.

تحقيقات تكميلي از متهمان ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی