بازدید 4402

محموله‌های میلیاردی قاچاقچیان به مقصد نرسید

کد خبر: ۲۲۷۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۱ 20 February 2012
با انهدام 2باند قاچاق کالا در اصفهان، بیش از 2میلیارد ‌‌تومان پارچه، کفش و لباس از قاچاقچیان کشف شد.

به گزارش همشهری،‌ هفته گذشته ماموران گشت پلیس آگاهی اصفهان در یکی از خیابان‌های شهر به 2دستگاه وانت نیسان که بار پارچه حمل می‌کردند، مشکوک شدند. رفتار راننده‌ها و تردد آنها در مسیر خلوت، شک ماموران را بیشتر کرد و آنها که تصور می‌کردند با قاچاقچیان کالا روبه‌رو هستند، مخفیانه به تعقیب این دو خودرو پرداختند. در حالی که خودروهای نیسان به سمت حاشیه شهر تغییر مسیر داده بودند، ماموران نیز سایه‌به‌سایه آنها را تعقیب کردند تا اینکه دقایقی بعد متوجه شدند هردو خودرو وارد انباری قدیمی در خارج از اصفهان شدند.

ماموران که حالا مطمئن شده بودند با قاچاقچیان کالا روبه‌رو هستند، برای شناسایی تمامی اعضای باند، عملیات تعقیب و مراقبت را ادامه دادند. دقایقی بعد، هر دو خودرو بارشان را تخلیه کردند و بعد از خروج از انبار، این بار به انبار دیگری در چند کیلومتر آن‌طرف‌تر رفتند تا دوباره پارچه بارگیری کنند. با مشخص شدن این موضوع، ماجرا به دادسرا گزارش و دستور بازداشت قاچاقچیان صادر شد. ماموران در یک عملیات ضربتی وارد هر دو انبار شدند و در آنجا با محموله بزرگی از پارچه‌های قاچاق روبه‌رو شدند. با دستگیری 2 نفر در انبار، تمامی پارچه‌های کشف شده به اداره آگاهی انتقال یافت و تحقیقات درخصوص فعالیت این باند شروع شد.

سرهنگ حسین‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهمان این محموله بزرگ را ابتدا به‌صورت غیرقانونی به یکی از انبارها منتقل کرده و سپس قصد داشته‌اند بخشی از آن را به انبار دیگری انتقال دهند که تیم گشت پلیس متوجه آنها شد.

وی ادامه داد: بعد از انتقال محموله کشف‌شده به گمرک، ارزش آن یک میلیارد و 450 میلیون تومان برآورد شد و با صدور قرار قانونی برای 2 متهمی که در این پرونده دستگیر شدند، تحقیقات تکمیلی برای شناسایی سایر همدستان احتمالی آنها ادامه دارد. سرهنگ حسین‌زاده افزود: متهمان محموله قاچاق را از چین به بنادر جنوب کشور منتقل کرده و از آنجا با استفاده از کامیون به اصفهان قاچاق می‌کردند و قصد داشتند در شهر توزیع کنند که در اجرای نقشه‌شان ناکام ماندند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی