بازدید 4225

سرقت در پوشش پيک موتوری

کد خبر: ۲۲۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۱:۱۶ 20 February 2012
در روز 22  دي ماه سال جاري فردي تحت عنوان مدير پيک موتوري واقع در منطقه آرياشهر با مراجعه به کلانتري 118 ستارخان به ماموران اعلام کرد: به يکي از پيک هاي موتوري شرکت به هويت "افشين. ه"، 4 دستگاه لپ تاپ به منظور تحويل آنها به يک شرکت خصوصي تحويل داده شد، اما پس از تحويل گرفتن اين چهار دستگاه لپ تاپ اين شخص ديگر مراجعه اي به دفتر پيک نداشت و چهار دستگاه لپ تاپ را نيز به شرکت مورد نظر تحويل نداده و از آن زمان نيز ديگر پاسخگوي تلفن همراه خود نيست.

به گزارش مردم سالاری، با تشکيل پرونده مقدماتي و به دستور داديار شعبه هفتم دادسراي ناحيه 27 تهران، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار اداره بيستم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.  با آغاز تحقيقات کارآگاهان اداره بيستم، مدير پيک موتوري منطقه آرياشهر با مراجعه به اداره بيستم، به کارآگاهان گفت: "از طريق آگهي استخدام پيک موتوري، اقدام به استخدام "افشين. ه" ( 30 ساله ) به عنوان پيک موتورسوار کردم; در چندين نوبت، سرويس هايي را براي تحويل بار در اختيار او قرار داده و او نيز به خوبي و در کمترين زمان آنها را به مقصد رساند تا اينکه در روز 22 دي وي را براي تحويل چهار دستگاه لپ تاپ اعزام، اما ديگر از او خبري نشد; در پيگيري هايي که از شرکت درخواست کننده پيک انجام دادم، مشخص شد که افشين به آن شرکت مراجعه و لپ تاپ ها را دريافت کرده اما آنها را به مقصد نرسانده است و از آن زمان نيز تلفن همراه او قطع مي باشد". 

با توجه به اظهارات مدير پيک موتوري، کارآگاهان اداره بيستم با توجه به احتمال وقوع سرقت هاي ديگر و با تجميع شکايات مشابه اطلاع پيدا کردند که سرقت هاي مشابه ديگري توسط پيک موتورسوار جواني در محدوده مناطق غرب و شمالي تهران صورت گرفته است. 

با شناسايي مالباختگان جديد، مدير يکي از اين موسسات خصوصي پيک موتوري در منطقه يوسف آباد با مراجعه به اداره بيستم به کارآگاهان گفت: " چند روز پيش، جواني را به عنوان پيک موتوري استخدام کرده تا اينکه در روز 23 بهمن او را براي انجام يک سرويس کاري، به بازار بزرگ آهنگران نزد شخصي به نام ابراهيمي فرستادم تا مبلغ چهار ميليون و 100 هزار تومان را از او گرفته تا اين مبلغ را به آژانس هواپيمايي برده و يک بسته حاوي بليط هاي هواپيما را تحويل بگيرد اما او پس از گرفتن اين مبلغ ناپديد شد و ما نيز براي حفظ آبروي شرکت مجبور شديم تا تمام اين خسارت را پرداخت کنيم ". 

در تحقيقات انجام شده مشخص شد که متهم تحت تعقيب اداره بيستم با استفاده از اسناد و مدارک مسروقه و با جعل هويت ديگر مالباختگان، از طريق آگهي استخدام روزنامه ها و با مراجعه به شرکت هاي موتوري به عنوان "پيک موتوري" استخدام و پس از مدت کوتاهي اقدام به سرقت اموال باارزش افراد در پوشش پيک موتوري کرده است. 

در ادامه رسيدگي به اين پرونده و با بررسي اسناد و مدارک مجعول بدست آمده از متهم، کارآگاهان موفق به شناسايي تصوير متهم تحت تعقيب شدند. متهم "بهروز. ش" ( 30 ساله ) از مجرمان سابقه داري است که پيش از اين نيز به اتهام ارتکاب جرايم مختلف "کيف قاپي"، "خيانت در امانت" و "جعل" دستگير و روانه زندان شده است.  با شناسايي هويت دقيق متهم، کارآگاهان با بهره گيري از اطلاعات موجود در سوابق متهم موفق به شناسايي آخرين مخفيگاه متهم در خيابان تيردوقلو شده، اما در تحقيقات نامحسوس خود اطلاع پيدا کردند که متهم به ندرت به اين محل در تردد است لذا شناسايي ديگر محل هاي تردد متهم در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام در تحقيقات خود اطلاع پيدا کردند که متهم در يکي از پاساژهاي تجاري در ميدان خراسان در تردد است که بلافاصله اين محل تحت مراقبت هاي پليسي قرار گرفت و سرانجام متهم روز 23  بهمن در حالي که با يک دستگاه موتورسيکلت در اين محل حاضر شده بود، وي را دستگير و در زمان دستگيري موفق به کشف مبلغ 4 ميليون و يکصد هزار تومان وجه نقد ( وجوه نقد پرداختي جهت دريافت بليط هاي هواپيما) و همچنين تعدادي مدارک شناسايي مجعول و مهرهاي متعلق به سازمان هاي مختلف شدند. 

با دستگيري متهم و شناسايي وي از سوي مديران شرکت هاي پيک موتوري، متهم به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافات خود عنوان داشت که عمدتا پيک هاي موتوري مناطق شمالي شهر تهران را براي استخدام انتخاب مي کرده که با تحقيقات انجام شده تاکنون تعدادي از اين شرکت هاي پيک سوار در مناطق آرياشهر، ستارخان، يوسف آباد، خيابان آفريقا، نارمک و همچنين خيابان جمهوري مورد شناسايي قرار گرفته است. 

متهم در ادامه اعترافات خود با قبول سرقت چندين دستگاه کامپيوتر دستي (لپ تاپ) اعتراف کرد که اين اموال را با مراجعه به يکي از پاساژهاي تجاري در محدوده مرکزي شهر تهران به قيمت بيش از 3 ميليون و پانصد هزار تومان فروخته و با استفاده از اين پول اقدام به خريد شرايطي يک دستگاه خودرو سواري کرده و بدون پرداخت اقساط ماهيانه، مالک خودرو نيز به عنوان يکي از شکات پرونده شناسايي و پس از حضور در اداره بيستم متهم را مورد شناسايي قرار داد. 

سرهنگ کارآگاه حميد  نيکان فر، معاون مبارزه با سرقت وسايط نقليه پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: "در حال حاضر شناسايي ديگر جرايم ارتکابي از سوي متهم در دستور کار کارآگاهان اداره بيستم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته و متهم نيز با دستور مقام محترم قضايي و جهت انجام تحقيقات تکميلي در اختيار اداره بيستم قرار دارد لذا از کليه مالباختگاني که بدين شيوه و طي ماه هاي اخير مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت مي شود تا جهت شناسايي متهم و طرح شکايات خود به اداره بيستم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه کنند".
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی