بازدید 2659
امامي‌كاشاني:

رگ اصلي بدن انقلاب، وحدت است

کد خبر: ۲۲۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۸ 17 February 2012
امام جمعه موقت تهران گفت: تحريم‌ها ملت ايران را بيدار كرده است و در پايان هم به ضرر خود تحريم‌كنندگان خواهد بود و ما بايد هوشيار باشيم و همواره به پشت صحنه قضايا توجه كنيم.

به گزارش ايسنا آيت‌الله امامي‌كاشاني در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به راهپيمايي 22 بهمن و حضور يكپارچه ملت ايران گفت: بسياري از خبرگزاري‌ها و بويژه غرب، آمريكا و صهيونيست‌ها سعي كردند وحدت و حضور مردم را به حاشيه ببرند.

وي افزود: غربي‌ها از متن اصلي يعني ملت ايران، غافل شده‌اند و سخنراني‌ها و مباحثي را كه در رابطه با انرژي هسته‌يي مطرح كردند ناديده گرفتند؛ چون رگ اصلي بدن انقلاب هم همين وحدت است. البته برخي از خبرگزاري‌هاي خارجي به نكات جالبي اشاره كردند و گفتند عظمتي كه در انقلاب و رشد هيجاني كه بين مردم ديده مي‌شود، به دليل وجود دموكراسي يا همان انتخابات است؛ زيرا در ايران انتخابات زياد برگزار مي‌شود و مردم نيز با حضورشان سعي مي‌كنند وحدت ملي را نشان دهند.

امامي كاشاني در ادامه سخنان خود در رابطه با پوشش خبري راهپيمايي 22 بهمن توسط برخي خبرگزاري‌هاي خارجي اظهار كرد: به عقيده آنها مردم ايران با ايثار و ازخودگذشتگي خود ارزش‌هاي انقلاب را حفظ كرده‌اند. همچنين رهبري ايران بر اساس دين است، لذا اين انقلاب با تمام مشكلاتي كه پيش رو دارد همچنان پيش مي‌رود.

وي همچنين به خطبه‌هاي مقام معظم رهبري در نمازجمعه اخير اشاره كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در نمازي كه امامت داشتند، كلماتي محكم، متقن و راهگشا بيان فرمودند كه روزنامه‌ها و رسانه‌هاي داخلي و خارجي به آن پرداختند.

خطيب موقت نماز جمعه امروز تهران به تمركز كشورهاي خارجي بر انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي اشاره و خاطرنشان كرد: دشمنان در اين انتخابات هم سرمايه‌گذاري كرده‌اند تا مانع وحدت و حضور يكپارچه مردم در آن شوند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت اجماع در خطبه 127 نهج‌البلاغه اظهار كرد: اميرالمومنين علي(ع) به "سواد اعظم" اشاره كردند. سواد اعظم به معني جايي است كه ملت‌ها با هم منسجم و هم‌درد هستند. بنابراين وقتي جمعيت متراكمي متحد مي‌شوند، دشمن نيز مي‌ترسد و عقب‌نشيني مي‌كند و دست خدا با آن جماعت خواهد بود، يعني هرجا جمعيتي با هم متحد شوند سواد اعظم تشكيل مي‌شود.

امامي‌كاشاني ادامه داد: امروز با توجه به راهپيمايي 22 بهمن كه در روستاها و شهرها برگزار شد، برخي دشمنان سعي كردند به حاشيه بروند و با گوشه‌نشيني، تنها انتقاد كنند. اين در حالي است كه ملت ايران با وجود خستگي‌ها و سخناني كه عليه كشورشان زده مي‌شود در موعد مقرر اتحاد خود را به همه نشان داده و وارد عرصه مي‌شوند. ان‌شاءالله ساير كشورها هم به‌وسيله همين حركت‌ها افراد نااهل و طاغوتي را از سرزمين‌هايشان بيرون كنند.

خطيب موقت نماز جمعه امروز تهران در بخش‌هاي ديگري از سخنان خود با اشاره به تحريم‌ها عليه ايران گفت: 33 سال است كه آنها ما را از لحاظ سياسي و اقتصادي تحريم كرده‌اند ولي مقام معظم رهبري بارها تاكيد كرده‌اند و مسوولان نيز مرتب اين مساله را تكرار مي‌كنند كه اين تحريم‌ها ملت ايران را بيدار كرده است و در پايان هم به ضرر خود تحريم‌كنندگان خواهد شد و همين مساله تحريم نفت هم به ضرر آنها تمام خواهد شد.

وي تصريح كرد: ملتي كه بينا است بايد از اين ظواهر عبور و به باطن مسائل توجه كند و ببيند كه آنها از اين تحريم‌ها تنها مي‌خواهند وحدت ما را بشكنند و تمام تحريكات آنها براي انتخابات هم به همين دليل است تا شايد با اين حربه‌ها بتوانند حضور مردم را كمرنگ‌تر كنند. اگر مردم وحدت كلمه را حفظ كنند ملت ما روز به روز سرافرازتر خواهند بود و دانشگاهيان با وجود اين‌كه دشمنان چند تن از اساتيد برتر ما را به شهادت رساندند، بايد به پيشرفت‌هاي علمي فكر كنند و اين امر را بدانند كه دشمنان نمي‌خواهند ما پيشرفت كنيم.

به گزارش ايسنا، وي در خطبه‌هاي اول خود نيز با اشاره به سخني از حضرت عيسي(ع) اظهار كرد: عيسي مسيح (ع) به حواريون خود مي‌گويد خدا شب و روز را آفريد تا بدن به آرامش برسد و ما از گناهانمان استغفار كنيم. همچنين روز را آفريد تا در جامعه حضور يابيم، امر به معروف و نهي از منكر بپا كرده و به حقوق ديگران رسيدگي كنيم. به عقيده عيسي مسيح(ع) يكي از مهم‌ترين وظايفي كه مومنان بايد در طول روز انجام دهند، شركت در تشييع جنازه است كه تاكيد بسياري در اين رابطه شده است.

خطيب موقت نماز جمعه امروز تهران در پايان گفت: از پيامبر(ص) نقل شده است كه زمان پس از مرگ از انسان‌ها بازخواست مي‌كند كه چرا از زمان خود به خوبي استفاده نكرده‌ايد. براي مثال برخي افراد از ساعت اداري خود مي‌زنند و يا وقت خود را صرف خانواده نمي‌كنند كه همه اينها پس از مرگ مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار