بازدید 2642

تأییدصلاحیت‌ها، نمایش حضور حداکثری مردم

کد خبر: ۲۲۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۵ 13 February 2012

سید مصطفی طباطبایی نژاد تأیید ۷۰ درصدی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان را مقدمه برگزاری انتخاباتی پرشور با مشارکت حداکثری مردم دانست و گفت: توقع مقام معظم رهبری از شورای نگهبان با عمل به توصیه‌های ایشان در تایید حداکثری نامزدهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی محقق شد.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که حضور پرشور و مشارکت در انتخابات در اصل جزء وظایف شورای نگهبان نیست، افزود: این مهم متعلق به کسانی است که وظیفه تبلیغ در انتخابات و گرم کردن صحنه انتخابات برعهده آنها نهاده شده است.

وی رسانه‌ها و صداوسیما را مسوول این وظیفه  مهم و اصولی دانست و ادامه داد: شورای نگهبان وظیفه احراز صلاحیت نامزدها را دارد اگرچه عملکرد خوب شورا در تایید صلاحیت‌ها خود به خود باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات می شود ؛ وقتی شورای نگهبان فراجناحی عمل می‌کند مردم هم با رضایت از حضور بیشتر طیف‌های سیاسی در انتخابات مشارکت بالایی از خود نشان می‌دهند.

شورای نگهبان انصافأ وظیفه خود را خوب انجام داد

این عضو فراکسیون روحانیت مجلس هشتم ، نمایش تایید صلاحیت نامزدهای نهمین دوره انتخابات را از سوی شورای نگهبان را به معنای نمایش حضور حداکثری مردم در انتخابات دانست و ادامه داد: شورای نگهبان انصافا وظیفه خود را خوب انجام داد و حافظ آبروی مردم، نامزدها و نظام شد.

طباطبایی‌نژاد با بیان این که مقام معظم رهبری در طول این مدت تاکید فراوانی بر وظیفه شورای نگهبان مبنی بر این که در تایید صلاحیت‌ها فراجناحی عمل کند، داشتند، گفت: خوشبختانه آنچه واقعیت داشت انجام گرفت و نامزدها بیشترین رضایت را از عملکرد شورای نگهبان در این دوره دارند.

بعد از شورای نگهبان، رسانه‌ها در حضور حداکثری مردم تاثیر گذارند

این عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس هشتم، شورای نگهبان بیشترین و بهترین عمل کننده به توصیه‌های رهبری در این دوره دانست و ادامه داد: از اینجا به بعد کار رسانه‌هاست که با گرم نگهداشتن صحنه انتخابات و تبدیل این صحنه به صحنه رقابت سالم و سازنده مردم را به حضور تشویق نمایند. 

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کسانی که صحبت‌شان دربین مردم موثر است، مثل مراجع تقلید و شخصیت‌های سیاسی باید تا آخرین لحظه برای گرم نگه داشتن تنور انتخابات تلاش کنند.

عضو کمیسیون حقوقی قضائی مجلس هشتم، با بیان این که اعلام وظیفه شورای نگهبان در تایید کاندیداهای گوناگون موثر این حضور خواهد بود، افزود: در خطبه‌های اخیر مقام معظم رهبری تاکید بر این شد که شورای نگهبان با دقت به بررسی صلاحیت نامزدها بپردازد، بنابراین کسانی که رد صلاحیت شده‌اند به گفته مقام معظم رهبری نباید این تلقی را داشته باشند که بی‌لیاقت هستند یا مشکلی دارند ، بلکه شاید شورای نگهبان این افراد را فقط برای حضور در کرسی مجلس مناسب ندانسته باشد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه حدود سه هزار و ۴۰۰ نفر از کاندیدا‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده‌اند، گفت که این رقم حدود ۷۰ درصد ثبت‌نام کنندگان را تشکیل می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی