بازدید 11502

دلالان همچنان در بازار ارز پرسه می‌زند!

کد خبر: ۲۲۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴ 12 February 2012
دلالان در حالی همچنان در بازار ارز پرسه می‌زند که قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه در بازار سیاه به ترتیب به 1920 و 2500 تومان رسیده است.

خبرنگار مهر از بازار ارزفروشان تهران ( میدان فردوسی ) گزارش داد: هر دلار امروز یکشنبه در بازار سیاه 1870 تا 1900 تومان خریداری و 1920 تومان و هر یورو 2400 تومان خریداری و به قیمت 2500 تومان فروخته می‌شود.

با این حال، صرافی‌ها باوجود اینکه نرخ خرید هر دلار را 1226 تومان و نرخ فروش را 1328 تومان را بر روی تابلوهای صرافی خود درج کرده‌اند، اما در مراجعه متقاضیان برای خرید دلار با این قیمت، همچنان می‌گوید: "دلار 1238 تومانی نداریم".

در همین حال، در تابلوی صرافی‌ها نرخ خرید و فروش هر یورو به ترتیب 1612 تومان و 1637 تومان درج شده است که با قیمت 2500 تومانی بازار آزاد همچنان شاهد تفاوت فاحش در این قیمت این نوع ارز در بازار رسمی و آزاد هستیم.

پوند هم امروز در تابلوی صرافی‌ها 1939 تومان قیمت خرید و 1958 قیمت فروش دارد اما با این حال آنچه که باعث تداوم حضور دلالان در بازار ارز تهران شده، خرید و فروش دلار است و پس از آن نیز یورو در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

کسب اطلاع از وضعیت قیمتی دلار

یکی از واسطه گران بازار ارز در گفتگو با مهر از رکود در بازار فروش دلار خبر داد و گفت: در حال حاضر بیشتر کسانی که به ما مراجعه می‌کنند، صرفاً به دنبال کسب اطلاع از وضعیت قیمتی دلار هستند و خیلی بحث خرید یا فروش را پیگیری نمی‌کنند.

وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که اخیراً‌ بانک مرکزی از برخورد نیروی انتظامی با دلالان و واسطه ‌گران بازار ارز خبر داده و نسبت به هرگونه فعالیت دلالی در بازار ارز هشدار داده بود، گفت: تا کنون ما چنین برخوردی را به طور محسوس در بازار مشاهده نکردیم اما ممکن است آنها منظورشان برخورد با دلالان اصلی و کسانی باشد که می‌توانند به راحتی در بازار جو روانی ایجاد کنند و یا قیمت‌ها را طبق میل خود افزایش یا کاهش دهند.

مشاهدات خبرنگار مهر هم حاکی از افزایش حضور دلالان در بازار ارز به ویژه در بخش دلار است و باید گفت که خرید و فروش انواع ارزهای معتبر مانند سابق و قبل از طرح هرگونه برخورد با واسطه گری در بازار ارز جریان دارد.

با این حال، اشتیاق واسطه گران در حال حاضر به خرید و انبار کردن ارزهای معتبر به ویژه دلار بیش از آن است که بخواهند ارز را بفروشند و ممکن است که این شرایط به دلیل قرار گرفتن در ماه پایانی سال باشد که بازار واسطه گری به دنبال کسب سود در آینده نزدیک و همزمان با سال نو است به نحوی که در روزهای پایانی سال تعداد خریداران ارز در بازار به دلیل انجام برخی مسافرت‌های نوروزی به خارج کشور و یا مباحثی از این دست افزایش می‌یابد.

قیمت انواع سکه در بازار

همچنین تابلوی برخی صرافی‌ها که قیمت انواع سکه را درج کرده‌اند، نشان می‌دهد قیمت فروش سکه تمام طرح جدید 800 هزار تومان است. در همین حال، امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 830 هزار تومان، نیم سکه 400 هزار تومان، ربع سکه 205 هزار تومان و سکه گرمی 107 هزار تومان فروخته می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست