بازدید 9189

افشاي توطئه الحاق بحرين به عربستان

کد خبر: ۲۲۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۱ 09 February 2012
سخنگوي ائتلاف انقلابيون 14 فوريه بحرين تاكيد كرد كه همه گروه‌هاي مخالف در داخل و خارج از بحرين درخصوص حضور مجدد در ميدان لؤلؤة در شهر منامه براي تاكيد بر خواسته‌هاي مشروع خود توافق كرده‌اند.

"عبدالرووف الشايب"، سخنگوي ائتلاف انقلابيون 14 فوريه بحرين در گفت‌و‌گو با شبكه خبري العالم اظهار كرد: ملت بحرين در اولين سالگرد آغاز انقلاب 14 فوريه به اين ميدان بازخواهند گشت و اين حق آنها است و نمي‌توان درباره آن سازش كرد.

وي افزود: انقلاب بحرين تا سرنگوني رژيم آل خليفه ادامه خواهد يافت و انقلابيون به نقطه بي‌بازگشت رسيده‌اند.

الشايب گفت: مخالفان، شوراي انتقالي بحرين را در خارج از كشور براي انتقال قدرت از آل خليفه به ملت تشكيل خواهند داد.

وي از نوع موضع‌گيري آمريكا در قبال مسائل منطقه به شدت انتقاد كرد و گفت: درحالي كه آمريكا همه تلاش خود را براي سرنگون كردن نظام سوريه و تغيير نظام در اين كشور از طريق ارجاع موضوع به شوراي امنيت انجام مي‌دهد از رژيم بحرين كه ملت را با همدستي اشغالگران سعودي مي‌كشد، حمايت مي‌كند.

الشايب تصريح كرد: آمريكا مزدوران و نيروهاي امنيتي رژيم بحرين را براي سركوب ملت با سلاح‌هاي مختلف آموزش مي‌دهد.

اين سخنگو به وجود طرحي براي ايجاد كنفدراليسم بين بحرين و عربستان اشاره كرد و گفت: ما هرگز به رژيم آل خليفه اجازه نخواهيم داد كه استقلال بحرين و سرزمين آن را به عربستان سعودي بفروشد، عربستاني كه حداقل اصول حقوق بشر را براي ملت عربستان محترم نمي‌شمارد.

وي تاكيد كرد: بايد يك برنامه سياسي و مقاومت عملي عليه اين طرح وجود داشته باشد زيرا ملحق كردن و فروش بحرين به عربستان قانوني نيست و سازمان ملل و هيچ يك از قوانين بين‌المللي آن را نمي‌پذيرد و ملت بحرين با اين نقشه با همه ابزارهاي مشروع مقابله خواهند كرد.

در اين راستا منابع سياسي و رسانه‌اي بحرين از وجود توطئه‌اي براي اعلام الحاق مجمع الجزاير بحرين به عربستان در چارچوب طرح کنفدراليسم خبر دادند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني شبکه العالم، منابع سياسي و رسانه‌اي بحريني تأکيد کردند، اين توطئه که از سوي خاندان حاکم طرح ريزي شده، بيانگر نگراني آل خليفه از بروز تغيير واقعي در اين کشور است.

در همين راستا ناظران از افزايش تبادل پيام‌ها بين پادشاه بحرين و همتاي سعودي خود در هفته‌هاي اخير خبر دادند که طرفين طي آن درباره چارچوب اتحاديه کنفدراليسم به توافق رسيدند.

به گفته ناظران، اين توافق به منزله الحاق بحرين به عربستان و اداره اين کشور تحت حاکميت سعودي‌ها است.

از سوي ديگر، مسئولان بحرين با اعطاي ويزا به خبرنگاران خارجي از جمله خبرنگار خبرگزاري فرانسه به بهانه وجود درخواست‌هاي متعدد خبرنگاران مخالفت كردند.

هيات امور اطلاع‌رساني بحرين گفت: در شرايط كنوني امكان اعطاي ويزا به خبرنگاران رسانه‌هاي خارجي وجود ندارد.

در بين اين خبرنگاران خبرنگار خرگزاري فرانسه نيز قصد داشت به منظور پوشش اخبار نخستين سالگرد شروع اعتراض‌ها در بحرين براي ورود به اين كشور ويزا بگيرد كه بامخالفت نظام آل خليفه روبه‌رو شد.

رئيس اين هيات ادعا كرد: تعداد زيادي از خبرنگاران بين تاريخ 11 تا 18 فوريه به طور غيرعادي درخواست ويزا كرده بودند كه به خاطر اهميتي كه ما به حفظ جان خبرنگاران مي‌دهيم و براي اطمينان از ملاقات آنها با مسئولان برجسته با اعطاي ويزا به آنها در شرايط كنوني مخالفت كرديم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل