بازدید 6286

نظر آيت‌الله مكارم‌ درباره راهپیمایی 22 بهمن

کد خبر: ۲۲۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۶ 08 February 2012
آيت‌الله العظمي مکارم شيرازي حضور در راهپيمايي 22 بهمن را وظيفه و تکليفي شرعي دانست.

به گزارش ايسنا اين مرجع تقليد در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم تصريح كرد: گنجي بالاتر از توحيد نيست و اگر توحيد نباشد هيچ چيزي وجود نخواهد داشت.

وي ادامه داد: توحيد در دين، اجتماع، مذهب، اعتقاد و ... لازم است زيرا كسي كه به خدا يقين داشته باشد خنده‌هاي مستانه سر نخواهد داد زيرا مي‌داند فردا از دنيا خواهد رفت و بايد دنيا را ترك كند.

مكارم شيرازي افزود: كسي كه بداند در روز قيامت حساب و كتابي وجود دارد، احساس فرح و سرور افراد مست دنيا را نخواهد داشت.

اين مرجع تقليد اظهار كرد: همه چيز در دست خداست و اگر فردي يقين داشته باشد كه «لا موثر الا الله» تنها از خدا مي‌ترسد و از غير خدا نخواهد ترسيد.

وي با اشاره به فرا رسيدن 22 بهمن‌ خاطرنشان كرد: 22 بهمن مسئله بسيار مهمي است. الان 33 سال است كه از انقلاب مي‌گذرد و در اين مدت تمام قدرت‌هاي جهنمي دنيا دست به دست هم دادند تا انقلاب را از بين ببرند و در اين شكي نيست.

مكارم شيرازي يادآور شد: انقلاب امروز قوي‌تر از گذشته است؛ قبلا بارها تهديد به حمله مي‌كردند و بعد هم از آن منصرف مي‌شدند كه اين سوال پيش مي‌آيد كه چه عاملي باعث حفظ كشور در اين مدت شده است.

وي تاكيد كرد: اگر دقت كنيم مي‌بينيم در درجه اول همبستگي مردم بوده است. الان هم كساني كه با دولت مخالف هستند اگر پاي خطر براي نظام پيش آيد صحنه را خالي نمي‌كنند و وارد عرصه مي‌شوند و در حفظ نظام همه متفق هستند و اين اتحاد بوده كه كشور را حفظ كرده است و تمام فعاليت دشمن اين است كه اتحاد را بشكند و در انتخابات هم همين هدف را دنبال مي‌كند.

مكارم شيرازي ادامه داد: دومين عامل اين است كه مردم ما انگيزه ديني دارند كه آمريكايي‌ها ندارند و سربازي كه براي پول به ميدان مي‌رود متفاوت از بسيجي است كه براي خدا به ميدان مي‌رود.

اين مرجع تقليد تصريح كرد: اين همه لشكركشي به عراق و افغانستان كردند اما كاري از پيش نبردند. دو اصل همبستگي و انگيزه ديني و همه زير يك پرچم و برنامه و فرماندهي باعث شد تا دشمن ناكام بماند و اگر اين دو اصل حفظ شود در آينده هم ناكام خواهند ماند.

وي تاكيد كرد: امسال چون فعاليت تخريبي دشمن بيش از گذشته است، مردم با اهميت بيشتري در 22 بهمن حضور مي‌يابند كه باعث ترس دشمن است و به عنوان وظيفه شرعي بايد همه شركت كنند.

مكارم شيرازي افزود: دنياي استكبار و قدرت‌هاي ظالم جهاني چيزي كه بلد نيستند حرف حساب است. اخيرا رييس دولت فرانسه گفته ايراني‌ها حق ندارند ماهواره به آسمان بفرستند و فردا هم خواهند گفت در دانشگاه‌ها را ببنديد. منطق ندارند. شما مردم دنيا را غلام زرخريد خود مي‌دانيد.

وي اظهار كرد: آمريكا 60 بار تمام قطعنامه‌هاي ضد رژيم صهيونيستي را وتو كرده است اما وقتي قطعنامه‌هاي ضد سوريه كه خاري در چشم رژيم صهيونيستي است توسط روسيه و چين وتو شد، چه جار و جنجالي به راه انداختند.

مكارم شيرازي اضافه كرد: وقتي نوبت به بحرين و عربستان مي‌رسد مي‌گويند نه، بايد باشند چون حافظ منافع ما در منطقه هستند. اينكه برخي مي‌گويند ما پاي ميز مذاكره بنشينيم، آيا با كسي كه حرف حساب سرش نمي‌شود مذاكره كنيم يا نه؟ حرف‌هاي اينها زورمدارانه و قلدرمآبانه است و حرف حساب ندارند.

اين مرجع تقليد خطاب به مردم ايران خاطرنشان كرد: شرايط دنيا را در نظر بگيريم و مراقب باشيم وحدت حفظ شود و در صحنه حاضر باشيم و بيني دشمنان را ان‌شا‌الله به خاك بماليم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی