بازدید 6909

بررسی محدودیت تردد اتباع اروپایی به ایران

گفتنی است این طرح در پاسخ به اقدام خصمانه اتحادیه اروپا بوده و مشتمل بر 5 ماده است.
کد خبر: ۲۲۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵ 07 February 2012
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تهیه طرحی دو فوریتی، درصدد قطع کامل صادرات نفت ایران به کشورهای اروپایی بر آمدند.

به گزارش فارس، پس از مصوبه اتحادیه اروپا برای تحریم خرید نفت از کشورمان، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تهیه طرحی دو فوریتی، درصدد قطع کامل صادرات نفت ایران به کشورهای اروپایی بر آمدند.

در حال حاضر این طرح مراحل پایانی خود را طی کرده و با آغاز جمع آوری امضاء برای آن، هم اکنون 150 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن امضاء آن موافقت خود را به قطع کامل صادرات نفت کشورمان به اتحادیه اروپا را اعلام کردند که گروه مجلس خبرگزاری فارس متن طرح نمایندگان مجلس برای توقعف صادرات نفت به اتحادیه اروپا را منتشر می‌کند.

گفتنی است این طرح در پاسخ به اقدام خصمانه اتحادیه اروپا بوده و مشتمل بر 5 ماده به شرح زیر است:

1- دولت مجاز است که فروش نفت به کشورهایی که در تحریم نفت کشورمان پیش قدم شده‌اند و همچنین کشورهایی که نسبت به تحریم نفت ایران پافشاری می‌کنند را متوقف کند.

2- دولت مجاز است که در تردد اتباع اروپایی به کشورمان و تردد ایرانیان به کشورهای اروپایی محدودهایی ایجاد کرده و در این خصوص تدابیری بیاندیشد.

3- واردات کالا از کشورهایی که جمهوری اسلامی ایران را تحریم نفتی کرده‌اند، ممنوع است.

4- دولت موظف است، نسبت به تعیین جایگزین برای فروش نفت به کشورهای دیگر سریعا اقدام کند.

5- دولت موظف است برای تبدیل نفت خام به فراورده‌های نفتی اقدامات لازم را بعمل آورد.

بر پایه این گزارش، پس از پایان جمع آوری امضاء برای این طرح، طراحان طرح توقف صادرات نفت به اتحادیه اروپا را با قید 2 فوریت تقدیم هیات رئیسه کرده و هیات رئیسه پس از آن نیز موظف است که طرح مذکور را به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع داده و ظرف چند روز کمیسیون های تخصصی نظرات خود را درباره این طرح اعلام و آن را به صحن علنی بفرستند و در نهایت نیز صحن علنی مجلس درباره آن تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

گفتی است در جریان بررسی طرح در کمیسیون یا صحن علنی این امکان وجود دارد که طرح مذکور با اصلاحاتی نیز همراه باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار