بازدید 85788

درآمد خانواده هاشمي از کجاست؟

کد خبر: ۲۲۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۶ 07 February 2012
روزنامه «ابتکار» نوشت:

دارايي هاي خانواده هاشمي رفسنجاني همواره از مسائل مورد توجه برخي از رسانه‌ها ومنبع بي‌پاياني براي شايعه‌سازي عليه يکي از باسابقه ترين نيروهاي سياسي کشور وانقلاب بوده‌است.

به گونه‌اي که معمولا تصميم‌گيرندگان و برنامه ريزان گروه‌هاي مخالف رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، همواره از اين موضع استفاده کرده و آن را در برنامه‌هاي خود گنجانده‌اند.

به گونه‌اي که برخي از تحليل‌گران مسائل سياسي کشور در رزوهاي گذشته، گفته‌اند که برخي مي‌خواهند انتخابات را رقابت هاشمي – احمدي نژاد جلوه دهند.

در اين ميان به غير از مواضع سياسي هاشمي رفسنجاني، معمولا حسابي نيز بر روي شايعات پيرامون درآمد هاشمي و اعضاي خانواده‌اش باز مي‌شود.

هاشمي و نزديکانش اما همواره با اشاره به وضعيت مالي خانواده آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در سال‌هاي پيش از انقلاب، اين شايعات را رد کرده‌اند.

از سوي ديگر اين موضوع به‌خصوص در سالهاي حضور وي در مسند رياست‌جمهوري و پس از آن، در ميان گروه‌هاي ضد نظام نيز شايع بوده‌است.

اما محسن، فرزند ارشد آيت‌الله هاشمى رفسنجانى که به نظر مي‌رسد نزديکترين شخص در شرايط کنونى به به وي باشد، در گفت‌وگويي با سايت اقتصاد ايراني، يک بار ديگر به اين شايعات پاسخ گفته‌است.

وي درباره وضعيت مترو که تا چندي پيش تحت مديريت وي بود و روند تحول اين پروژه بزرگ شهري توضيحاتي ارائه کرد و گفت: در طي 13 سالي که در مترو بودم با تمام شهردارها کار کردم، حتي با دکتر احمدي‌نژاد که از سال 82 تا 84 شهردار تهران بودند.
 وي به من حکم داد که مديرعامل مترو باقي بمانم. من خدمات زيادي به ايشان کردم وچون در آن زمان، رابطه من با دولت خوب بود، تمام نامه‌هاي ايشان را من در دولت تبديل به پول مي‌کردم ودرمجموع کارها خوب پيش مي‌رفت.

حتى زمانى که بحث انحرافي منوريل مطرح شد، من به شدت با آن مخالفت کردم و شوراي شهر هم به نظر من راي داد و بازهم مشکلي با هم نداشتيم. اما در زمان انتخابات که فضا به فضاى دوقطبي احمدي نژاد - هاشمي تبديل شد، شروع به تخريب حاج‌آقا کردند و از جمله اين‌که تيرشان را به سمت من نشانه گرفتند که چرا هنوز محسن هاشمي رئيس مترو است و مي‌خواستند که استعفا بدهم اما من اين کار را نکردم. حتي در جلسه هيات مديره هم راى به استعفاي من داده نشد. اما سرانجام شرايط و فشارها طوري شد که حضور من، نه تنها باعث عدم حمايت دولت از متروي تهران مى‌شد بلکه مترو در شهرستان‌ها هم داشت لطمه مي‌خورد لذا من کنار کشيدم تا ببينم چه اتفاقي مي‌افتد اما همچنان عضو هيات مديره باقي ماندم. توجه داشته باشيد آقاي احمدي‌نژاد در زمان شهرداري خودش استعفاي مرا نپذيرفت اما در زمان رياست‌جمهوريش اختياري نداشت.

وي در پاسخ به اين سوال که چرا با رياست‌جمهورى دکتر احمدى‌نژاد، فرزندان هاشمى پست‌هاى خود را ترک مي‌گويند، گفت: دليلي براي قهر کردن وجود ندارد چون ما براي نظام کار مي‌کنيم نه براي شخص خاصي.شايعات زيادى مطرح است که مى‌گويند: مترو مانند دانشگاه آزاد يکى از پايگاه‌هاى قدرت مالى و نفوذ هاشمى‌هاست و به همين علت شما حاضر به ترک پست خود نبوده و نيستيد و حتى هنوز هم در مترو حضور داريد.

مترو اصلا پايگاه قدرت مالي ندارد چون حجم پولي که در مترو مصرف مي‌شود و قوانيني که مترو دارد اصلا امکان استفاده از مترو به عنوان يک پايگاه قدرت مالي را نمى‌دهد. حساب‌هاى مترو، هم توسط شهرداري و هم توسط دولت کنترل مي‌شود. همچنين سيستم‌هاي نظارتي مانند وزارت اطلاعات و بازرسى بر مترو نظارت دارند.مديرعامل سابق متروي تهران استفاده سياسي و انتخاباتي از متروي تهران را تکذيب کرد ودر پاسخ به اين سوال که آيا شما و ساير اعضاى خانواده هاشمى جزء بدهکاران بانکى بزرگ کشور هستيد؟ و چقدر به بانک‌هاى مختلف بدهى داريد؟ پاسخ داد: ما هيچ گونه بدهکاري بانکي نداريم.فرزند آيت‌الله هاشمي رفسنجاني نيز در باره شايعات سهامداري خانواده رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام که آنها در بانک‌هاي خصوصى مانند پاسارگاد و پارسيان سهام دارند، گفت: ما در هيچ‌يک از بانک‌هاي خصوصي سهام نداريم.

وي اضافه کرد: ماهيچ نوع فعاليت اقتصادي بر اساس شايعات موجود نداريم. تنها از محل درآمدهاي کشاورزي و دارايي قبل از انقلاب علاوه بر پست‌هاي اداري که در ذيل آمده، معيشت مي‌کنيم. خود من در مترو فعاليت مي‌کنم، فائزه که نماينده مجلس بود و در ورزش بانوان فعاليت داشت و الآن فقط عضو کميته المپيک ورزش بانوان است، فاطمه در بنياد بيماري‌هاي خاص حضور دارد. مهدي در دفتر دانشگاه آزاد لندن درس مي‌خواند و ياسر هم در دفتر مرکز تحقيقات استراتژيک کار مي‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی