بازدید 6613

ریزش قیمت سکه در ماه‌های آینده

کد خبر: ۲۲۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۵ 05 February 2012
یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه با توجه به دلار 1226 تومان و پیش فروش سکه با نرخ مناسب دلیلی برای افزایش قیمت سکه و دلار وجود ندارد، گفت: این افزایش قیمت‌ها به دلیل بازار سازی برخی افراد برای بالا بردن قیمت سکه است.
 
 فرزان سهرابی در گفت‌وگو با  فارس در خصوص وضعیت معاملات آتی سکه و افزایشی که از عصر روز گذشته رو به افزایش بوده است،‌ اظهار داشت:‌ دلیل روند افزایش قیمت سکه و دلار از روز گذشته مبهم است و بر خی از افراد سعی می‌کنند با انتشار شایعات و بازار سازی قیمت ها را بالا ببرند.

 وی افزود: امروز وزیر صنعت و تجارت اعلام کرد که از شنبه ثبت سفارشات کالا‌ها با دلار 1226 تومان ارائه می‌شود و لزومی ندارد دلار در بازار غیر رسمی بالا معامله شود زیرا دلایل مختلفی برای سقوط قیمت سکه حداکثر تا 4 ماه آینده وجود دارد.

 این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: اقدام خریداران سکه از بانک ملی پس از دریافت به فروش و دلایل تکنیکال و فاندامنتال، ارائه دلار با نرخ 1226 تومان به تولید کنندگان و وارد کنندگان از جمله دلایلی است که نباید نرخ سکه و دلار غیر رسمی افزایش یابد.

 سهرابی با اشاره به اینکه وقتی متقاضیان ارز می توانند با نرخ رسمی 1226 تومان دلار دریافت کنند چه دلیل دارد قیمت ها افزایش یابد، گفت: شایعاتی که در بازار برای بالا رفتن قیمت سکه مطرح می‌شود تنها بازار سازی افرادی است که از کاهش قیمت سکه در ماه‌های آینده مطلع هستند ولی این شایعات را مطرح می‌کنند تا با ایجاد نگرانی در بین مردم سکه‌ها را با نرخ بالا بفروشند.

 *عدم تحویل سکه‌‌های پیش فروش صحت ندارد

 این کارگزار معاملات آتی با پیش‌بینی کاهش قیمت سکه در معاملات آتی به زیر قیمت سکه در بازار نقد حداکثر تا 4 ماه آینده، تصریح کرد: دولت باید با این اخلال گران به شدت مقابله کند،زیرا سکه را با قیمت مناسب پیش فروش می‌کند و دلار را نیز به افردای که نیاز دارند به نرخ 1226 تومان می‌فروشد، بنابراین تلاش خود را برای کنترل بازار انجام داده است ولی وقتی با این شرایط همچنان قیمت ها بالا می‌روند  نشان دهند برخی بازار سازی‌ها است.

 سهرابی با بیان درآمد کشور از نظر دلاری کافی است، گفت: این بازار سازی‌ها تمام رشته‌ها هدفمندی و اقدامات کنترلی که دولت انجام می‌دهد را پنبه می‌کند،بنابراین باید با هر اقدامی با آن مقابله کند. همچنین،‌ در هفته گذشته پیش‌بینی‌ها این بود که بازار آماده ریزش است ولی چنین اتفاقی رخ نداد.

 وی با اشاره به اینکه افرادی شایعاتی را مبنی بر عدم تحویل سکه از سوی بانک ملی را اعلام می‌کنند و ای چیزی جر شایعه نیست، گفت:‌ این اطمینان را می‌دهم که همه سکه‌ها تحویل خواهد شد و به تعهدات خود عمل می‌کند.

 این کارشناس اقتصادی در خصوص وضعیت طلای جهانی خاطر نشان کرد: در سال 2012 نیز لزومی وجود ندارد البته نرخ بیکاری در امریکا در حال کاهش است و اقتصاد آنها در حال بازسازی است. همچنین روند رو به رشد اقتصاد امریکا شروع شده ولی این روند کند ولی مداوم است.

 *معاملات آتی از صف خرید خارج شد

 وی  با اشاره به اینکه  امروز صبح بازار آتی با صف خرید روبه‌رو بود ولی با اعلام خبر ثبت سفارش به نرخ 1226 دلار از سوی وزیر صنعت معدن و تجارت بازار از صف خرید خارج شد، افزود:‌ در حال حاضر بازار هنوز مثبت است ولی قیمت ها در حال کاهش و از صف خرید خارج شده است.

 سهرابی در پایان تأکید کرد: سکه بالای 650 هزار تومان در حال حاضر حباب است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۰
خوب اگه این همه سکه بریز تو بازار مردم هم ببرن واسه فروش کاملا مشخصه که قیمت سکه از قیمت طلا کمتر میشه و ان موقع وقت خوبی برای دلالان است البته گردن کلفت ها که سکه رو زیر قیمت طلا بخرن از کشور خارج کنن و جاش دلار بگیرن هم فال هم تماشا دلار هم که قربونش برم قصد تک نخری ماندن رو نداره طرف از 2 طرف معامله سود میکنه
یعنی اینکه حرام خوریها پایان میابد و به امید از خدا سکه و طلا و فلزات با دلار تک نرخی اجرا شده حساب میشوند / خداشاهده با این کار تمامی شکهای مردم از بانک مرکزی محو میشود همون اولین روز تک نرخی باید اینکار انجام میشد که الان هم دیر نشده است / افرین اقای فرزان سهرابی
قیمتها باید با دلار تک نرخی حساب شوند تا اجرای کامل شود در غیر اینصورت نیمه اجرا مونده است و بانک مرکزی باید به رانت خوری پایان دهد /
ماشاء الله اقای فرزان سهرابی شما تمام شکهای مردم ازبانک مرکزی را با این حرفت از بین بردی اگر قیمتها با دلار 1226 حساب شوند و خود بانک مرکزی دیگر از بازار سیاه تابعیت نکند همه چیز به روز اولش برمیگردد و رانت خوری و سوء استفاده گری از بین میرود / زودتر اجراش کنید تا تک نرخی نیمه اجرا نماند مرسی از مدیریت سایت
این مطلب جزء آرزوهاست حتما میاد پایین!!!!!!
بالاخره اقتصاداروپاوآمریکا درحال فروپاشیست یا بازیابی!!!!
ضدونقیض میفرمایید با عدم اطلاع رسانی صحیح وسانسورکردن سایتهایی که قیمت سکه ودلاراعلام میکردند نمیشه امنیت اقتصادی رابه جامعه برگرداند باید نظام عرضه وتقاضاحاکم بشه نه زور
به این آقای کار شناس بگید فعلا چند ماه پیش بینی میکنید حباب بترکه ولی میبینید که اثرش چجوری روی تورم گذاشته این تحلیلها مال یه اقتصاد پویاست
این سکه که ما دیدیم در پی هر ریزشی خیزش هم داشت باید منتظر خیزش هم بود یه عده این وسط خوب سود میکنن مینیمم میخرم ماکس میفروشن هیچ سودی واسه مملکت ندارن مردم وقتی ببینند سود تو دلالیه همه به سمت دلالی میرن وچینی هام کیف میکنن هر چی جنس بنجل دارن میدن به ما خودمون که قصد تولید نداریم قصد تولید هم داشته باشیم میبینم کلش ضرره منصرف میشم.........
bozak namir bahar miad
آقای سهرابی خودش در بازار ضرر کرده؛ به همین دلیل این مطالب رو گفته؛ من اطلاعات موثق دارم
آقای فرزان سهرابی چطور از طرف بانک مرکزی قول میدهد!!
بانک بر اساس دلار 1800 تومان دارد سکه میفروشد و با دلار 1226 تومان سکه فروخته نمیشود.
سکه خریداری شده از بانک با 5% ارزش افزوده و سود بانکی 6 ماهه بیش از 650 تومان قیمت پیشنهادی شما برای سکه میشود.پس بانک با حباب سکه میفروشد.
دلایل فاندامنتال شما قانع کننده نیست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست